Archief - Zelfstandige kinderdagverblijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Twin14

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik sta op het punt om een crèche te openen. Maar zit toch nog met enkele vragen en aangezien ik op het forum heb gezien dat er hier wel een aantal mensen zullen zijn die mijn vragen zullen kunnen beantwoorden, vuur ik mijn vragen eens op jullie af. ;)

- Heeft er iemand toevallig al ervaring met het oprichten van een crèche in een huurhuis?
- Is een BTW-nummer voordelig voor een zelfstandige kinderverzorgster? Zoja, in welke zin? Want iedereen reageert anders de meeste zeggen dat dit geen nut heeft omdat je toch niks kan inbrengen, klopt dit?
- Hoelang duurt het vooraleer je IKG kunt krijgen van kind en gezin? Kan dit een jaar duren?
- Hoelang heeft het geduurd vooraleer je een volledige bezetting had in je crèche?
- Hoeveel op voorhand ben je reclame beginnen maken voor jouw crèche?

Hopelijk krijg ik enkele antwoorden :)

JPV

Legacy Member
ga eens naar een infoavond van kind & gezin, daar zal je véél beter behandeld worden dan hier.

Ik betwijfel het sterk dat er hier mensen zullen weten wanneer ze een volledige bezetting hebben, omdat hier bij m'n weten niemand zit die ooit een creche geopend heeft.

Njula

Legacy Member
Twin14 zei:
Hallo iedereen,

Ik sta op het punt om een crèche te openen. Maar zit toch nog met enkele vragen en aangezien ik op het forum heb gezien dat er hier wel een aantal mensen zullen zijn die mijn vragen zullen kunnen beantwoorden, vuur ik mijn vragen eens op jullie af. ;)

- Heeft er iemand toevallig al ervaring met het oprichten van een crèche in een huurhuis?
- Is een BTW-nummer voordelig voor een zelfstandige kinderverzorgster? Zoja, in welke zin? Want iedereen reageert anders de meeste zeggen dat dit geen nut heeft omdat je toch niks kan inbrengen, klopt dit?
- Hoelang duurt het vooraleer je IKG kunt krijgen van kind en gezin? Kan dit een jaar duren?
- Hoelang heeft het geduurd vooraleer je een volledige bezetting had in je crèche?
- Hoeveel op voorhand ben je reclame beginnen maken voor jouw crèche?

Hopelijk krijg ik enkele antwoorden :)

Het probleem begint al met de eerste vraag.
Ik neem aan dat je een crèche wilt oprichten in het huurhuis waar je woont.
Dan zal je wel enkele problemen tegenkomen.
1. Je zal verbouwingen moeten aanbrengen aan het huis om conform te zijn met de regelgeving voor een crèche.
2. De aard van het pand zal veranderen. (Wat tegenstrijdig zal zijn met je huurcontract)

Je zal dus moeten toestemming krijgen van de verhuurder bovendien val je dan ook niet alleen meer onder de huurwetgeving maar ook onder de handelshuur. Aangezien er een aantal vergunning zullen moeten worden aangevraagd.

Ook zal je verzekeringen moeten aangaan maar ook de verhuurder zal bijkomende verzekeringen moeten aangaan. De huurprijs zal zeker omhoog gaan ALS je de toestemming krijgt aangezien de verhuurder zijn inkomsten van handelshuur meer belast worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan