BeyondGaming News

Laat je eind deze maand gaan in early access van Train Life
NACON en Simteract maken met plezier bekend dat Train Life: A Railway Simulator het volgende station bereikt op 31 augustus: de game komt dan beschikbaar voor vroegtijdige toegang op Steam. Op een later moment zal de game ook in de Epic Games Store verschijnen. Train Life: A Railway Simulator werd in februari 2021 aangekondigd als de eerste van 5 komende simulatiegames. Vanaf 31 augustus hebben trein- en managementfans vroegtijdige toegang tot dit ambitieuze project. De game geeft je de leiding over je eigen spoorbedrijf. Voor het eerst in een game van dit type, moet je je bedrijf ontwikkelen om het grootste spoorbedrijf van Europa te worden: neem personeel in dienst, koop nieuwe treinen en zorg dat je je contractuele doelstellingen...
Review: Ayo The Clown
Dat de mens raar in elkaar zit, is al lang bewezen. Zo hebben mensen soms fobieën voor allerlei zaken waar eigenlijk geen reden toe is. Eentje ervan is coulrofobie. De naam zegt je misschien niet zo veel, maar het is de term die gebruikt wordt voor panische angst voor clowns. Voor de meeste mensen zijn clowns een bron van vermaak, maar bij sommigen lopen de rillingen over hun rug als ze er een tegen komen. Films zoals IT zijn dus zeker geen goed idee voor hen. Maar wat met games die je de controle laten nemen over een clown, zoals dit spel? Gaat deze game de angst voor clowns versterken of is dit een positieve ervaring? Aangezien ik geen psycholoog ben ga ik je het antwoord schuldig moeten blijven. Ayo is op zich wel een leuk...
Tijd voor een ritje langs de Million Dollar Highway met RiMS Racing
NACON en RaceWard Studio hebben een nieuwe gameplay-video vrijgegeven van RiMS Racing, een uniek motorrace-simulatieconcept dat op 19 augustus verschijnt voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc. De nieuwe trailer toont ons enkele spectaculaire beelden vanuit de helmcamera van een point-to-point race over de beroemde Million Dollar Highway. Deze 520 km lange route door het hart van de Colorado Rockies zit vol scherpe bochten en stijgt meer dan 3000 meter in een adembenemend landschap met duizelingwekkende afgronden en majestueuze bergplateaus. Deze iconische en extreem pittige Amerikaanse track zal zelfs de meest ervaren coureurs uitdagen!
BeyondGaming werkt mee aan taalonderzoek!
Enkele dagen geleden kregen we de vraag van het Instituut voor de Nederlandse Taal (ivdnt.org) of ze voor een lopend onderzoek data mogen gebruiken van BeyondGaming. Het taalgebruik vanop het forum zal deel uitmaken van het onderzoek. Het Instituut van de Nederlandse Taal gebruikt daarnaast ook data van Twitter en verschillende kranten waaronder Het Nieuwsblad en de Standaard. Wij zijn dus verheugd dat ook wij hiervan deel kunnen uitmaken. In het onderzoek worden bepaalde elementen bekeken, waaronder: Hoe vaak gebruiken mensen eigenlijk ‘hun hebben’ of ‘ik besef me’? Zeggen ze vaker ‘...dat ik het gedaan heb’ of ‘...dat ik het heb gedaan’? Welke nieuwe woorden vinden we in 2021? Om even verdere duiding te geven over wat er met de...
Pokémon Unite- en New Pokémon Snap-updates nu live!
Eerder deze week hebben de twee meest recente Pokémon-games een update ontvangen. De update voor Pokémon Unite werkt wat bugs weg, zorgt voor text fixes en balance changes. Een belangrijker element is echter de toevoeging van twintig nieuwe Pokémon én drie nieuw te ontdekken gebieden aan New Pokémon Snap. Geheime zijweg (dag/nacht) – De NEO-ONE krimpt enorm als je dit gebied verkent. Hierdoor lijken de Pokémon die je ziet, reusachtig groot! In dit opwindende gebied kun je zelfs hun ademhaling en voetstappen horen. En je zou Pokémon kunnen ontdekken die gedrag vertonen dat je nog nooit eerder gezien hebt. De rivier Mightywide (dag/nacht) – De Mightywide is een voedingsbron voor het hele eiland Belusylva. Terwijl je de rivier afgaat, doe...
Ontdek het openingsfilmpje van MONARK
Nadat we het eerder al hadden over de announcement trailer van MONARK, heeft NIS America vandaag het openingsfilmpje van het spel online geplaatst. Voor de muziek in dit stijlvolle filmpje werd beroep gedaan op KAF, de virtuele Youtube-zangeres en Iori Kanzaki, die je misschien kent van zijn samenwerking met Hatsune Miku, voor de muziek en de lyrics. MONARK is de nieuwste titel van FURYU Corporation (Crystar, The Caligula Effect: Overdose) en vertelt het verhaal van een academie die gehuld is in een mysterieuze mist en alleen jij kunt iedereen binnenin redden. Hiervoor ontwikkel je jouw Ego en leid je jouw troepen in de strijd om de pacten van de kwaadaardige Pactbearers te verbreken. Omarm de kracht van je waanzin, maar pas op dat je...
Review: NEO: The World Ends With You
We hebben er maar liefst veertien jaar op moeten wachten, maar eindelijk is het er. De Nintendo 3DS-cultklassieker The World Ends With You heeft een vervolg gekregen. Het succes van de Kingdom Hearts-reeks is de voornaamste reden waarom we zo lang moesten wachten, beide titels werden immers gemaakt door grotendeels hetzelfde team. Met het slotstuk van deze reeks achter de kiezen, was het hoog tijd dat het team opnieuw de wereld van The World Ends With You kon induiken. Ondertussen werd de titel levendig gehouden, onder meer met een mobile port, een remaster voor de Nintendo Switch en een anime die eerder dit jaar is verschenen. Wat de originele The World Ends With You zo geweldig maakte, was een opvallende combinatie van een...
Review: LEGO: Builder's Journey
Mannen blijven altijd kleine kinderen. Dat is toch hetgeen ze zeggen en volledig ontkennen kan ik het niet. Als mijn kinderen met die gekleurde blokjes van Deense makelij spelen, kriebelt het toch altijd om te helpen dingen in elkaar te steken. En regelmatig is het dan tegen hun zin. Gelukkig kan ik sinds kort aan de slag met LEGO voor volwassenen en dit virtueel in LEGO: Builder's Journey. Wat ik ervan vind, lees je in deze review die helaas met wat vertraging online verschijnt (mijn fout!). De key voor LEGO: Builder's Journey werd aangeboden onder het mom van "het is 's werelds eerste Unity-game die ray tracing ondersteunt". Oke, ik heb een NVIDIA GeForce RTX 3060 dus het spel draaien met ray tracing enabled is geen enkel probleem...
Review: DreamWorks Spirit Lucky's Grote Avontuur
Nee, ik heb me niet toegelegd op spellen die voor kinderen bedoeld zijn. Ik heb er echter wel twee in huis, waaronder een dochter van zeven. En ja, ze heeft enkele puzzels en Playmobil-sets van Spirit en kijkt tevens naar de animatieserie die via Netflix te bekijken is. Daarnaast verschijnt de langspeelfilm Spirit Ongetemd op woensdag 4 augustus in de bioscoopzalen en zal ze ook die met vol enthousiasme willen zien. Dat ze afgelopen maand aan de slag kon met de nieuwe PlayStation 4-game, klonk als muziek in haar oortjes. Het relaas van ons Spirit-avontuur lees je in deze review. Ik ging in dezelfde periode ook aan de slag met The Last Kids on Earth and the Staff of Doom; een coöperatief spel dat ik zowel met mijn zoon als dochter...
Camila Cabello schittert als Assepoester in nieuwe trailer
Amazon Prime Video heeft de allereerste trailer gelost van Cinderella, een herwerking van het bekende sprookje Assepoester. Zangeres Camila Cabello maakt voor het eerst een uitstapje naar het witte doek en kruipt in de huid van het titelpersonage. Zij wordt ondersteund door een bekende cast: Billy Porter (Pose) neemt de rol van Goede Fee op zich, Idina Menzel (Frozen) mag zich uitleven als boze stiefmoeder en Pierce Brosnan (James Bond) is de vader van de prins die zijn hart verliest aan Assepoester. Kay Cannon (Pitch Perfect) was verantwoordelijk voor het script en de regie. Deze live-actionremake zal vanaf 3 september op Amazon Prime beschikbaar zijn. Assepoester heeft in deze film een grote droom: haar eigen kledinglijn op de markt...
Filmreview: The Conjuring: The Devil Made Me Do It
The Conjuring: The Devil Made Me Do It is al het achtste deel van The Conjuring Universe. Zelf ben ik best wel fan van de vorige twee delen en heb ik naast de The Conjuring films alleen maar Annabelle (2014) gezien. Na het flauwe Annabelle hield ik even de boot af om de rest van de franchise te bekijken, veel positiefs werd er toch niet over gezegd. Nu acht jaar na het eerste deel neem ik terug een kijkje of de voorlopig laatste telg iets te bieden heeft. In het derde deel van The Conjuring films, dat gebaseerd is op ware verhalen en zich afspeelt in 1981, volgen we opnieuw paranormale onderzoekers Ed (Patrick Wilson) en Lorraine Warren (Vera Farmiga). Tijdens de openingsscène worden we meteen onderworpen aan een uitdrijving van de...
Review: BeeFense BeeMastered
Zelf krimp ik ineen als ik er eentje rond een bloembak zie vliegen en wandel ik er vervolgens in een grote boog omheen, maar bijen zijn blijkbaar zeer nuttige insecten. Ze bevruchten bloemen en planten door het stuifmeel dat ze verspreiden en zijn zo als het ware een indicator voor ons ecosysteem. Ontwikkelaar ByteRockers' Games wil deze beestjes bedanken voor bewezen diensten door hen centraal te plaatsen in BeeFense BeeMastered. Verdedig de honing waar je zo hard voor gewerkt hebt tegen die verdomde mieren en andere vreselijke kutbeesten. Altijd al geweten dat bijen van nature niet vredelievend zijn. Hoe ik het ervan afbracht, kom je in deze review te weten. Je bestuurt een zwerm bijen onder de leiding van Queen Bee. Ze probeert een...
Carmageddon komt naar Wreckfest
Wreckfest brengt een ode aan het legendarische Carmageddon met het nieuwe Carmageddon-toernooi. Dit evenement speelt zich af op de iconische Carmageddon-mappen “Bleak City” en “Death Canyon”. De update is vanaf vandaag gratis beschikbaar op de verschillende platformen waarop Wreckfest draait. Voor degene die Carmageddon niet kennen: het is een racespel dat in 1997 uitkwam en meteen voor ophef zorgde door de brute gameplay waarbij de speler werd aangemoedigd om zoveel mogelijk voetgangers en dieren dood te rijden en zo extra tijd of punten te vergaren. Ondertussen zijn we meer gewoon, maar toen was het ongezien en in sommige landen werd het spel zelfs verboden of aangepast. Een aanpassing was bijvoorbeeld dat men geen mensen kon...
World War Z Aftermath aangekondigd voor consoles
Naast een digitale release op pc krijgt World War Z Aftermath ook fysieke releases op consoles. Zowel de PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch mogen de coöperatieve zombieshooter verwelkomen. De PS4- en Xbox One-versie verschijnt net zoals voor pc op 21 september. Nintendo Switch-gebruikers moeten geduld hebben tot komende herfst. World War Z: Aftermath wordt volgens de uitgever de ultieme co-op zombie shooter gebaseerd op de blockbuster van Paramount Pictures. Aftermath is een evolutie van de originele World War Z game, waar al meer dan vijftien miljoen spelers zich in vastgebeten hebben. Voor het eerst kunnen spelers door middel van cross-play op consoles en pc proberen de zombie Apocalyps tegen te houden. Samen met drie...
Far Cry 5 komend weekend gratis te spelen
Degenen die Far Cry 5 nog niet hebben gespeeld, kunnen komend weekend gratis aan de slag met de shooter. De game is op alle platformen gratis te spelen van 5 tot en met 9 augustus. Het mooie is dat je progressie wordt behouden mocht je tot de aankoop van de game overgaan. Daarnaast biedt Ubisoft de game aan met korting die tot 85% kan oplopen! Je kan de game zowel solo als in coöperatieve modus spelen en dit op Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia en pc. Spelers die niet kunnen wachten om met Far Cry 5 aan de slag te gaan, pre-loaden de game vanaf nu om toegang te krijgen tot het gratis weekend op de volgende tijden: PC via Ubisoft Store: 5 augustus om 15:00 uur PC via Epic Games Store: 5 augustus om 19:00...
Review: Ys IX: Monstrum Nox
Hoewel Ys IX: Monstrum Nox pas vorige maand is uitgekomen op Nintendo Switch, Stadia en PC, is het spel al sinds februari beschikbaar op PlayStation 4. Meer zelfs, de originele release van Ys IX in Japan dateert zelfs van september 2019. Ontwikkelaar Nihon Falcom heeft helaas de slechte gewoonte om ons enkele jaren te laten wachten wanneer ze een nieuw spel uitbrengen, maar gelukkig doen ze wel de moeite om hun spellen naar het Westen te brengen. Hoewel deze spellen niet de productiewaarde hebben van een Final Fantasy of een Dragon Quest, staat Nihon Falcom garant voor oerdegelijke JRPG’s die de fans van het genre niet links mogen laten liggen. Nihon Falcom zelf is waarschijnlijk geen al te bekende naam, maar ze zijn als ontwikkelaar...
Containment event Tom Clancy’s Rainbow Six Siege nu live!
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege introduceert een tijdelijk PvP-event genaamd Containment dat vanaf vandaag tot en met 24 augustus speelbaar is. Het event is geïnspireerd op de aankomende game Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction en introduceert een nieuwe gamemodus genaamd Nest Destruction waarin spelers terechtkomen in een herwerkte versie van de map Consulate, die overgenomen is door de Chimera-parasiet. Ook is Rainbow Six Siege gratis te spelen van 13 tot en met 15 augustus én spelers verdienen tijdens dit weekend twee keer zoveel Battle Pass-punten. Het event geeft een voorproefje van de wereld van Extraction in Rainbow Six Siege. Een team van REACT-agenten (aanvallers) grijpen in door Nesten te vernietigen. Ze staan echter tegenover...
Terug
Bovenaan