BeyondGaming News

Seriereview: Transformers: War for Cybertron: Kingdom
Voor ik deze review start, moet ik iets bekennen. Ik heb alle live-action Transformers-films gezien in de bioscoop. Inderdaad, van de eerste uit 2007 tot Bumblebee. Of ik er spijt van heb? Neen. Of ik er trots op ben? Ook niet. Maar weet je, fuck it! Guilty pleasures will be guilty pleasures. Het zal nooit Oscars winnen of hoogstaande kwaliteit zijn, maar met een paar films heb ik wel fun beleefd. Hieronder een recensie van de Netflix Original-animatieserie Transformers: War for Cybertron: Kingdom. Het derde en laatste deel van de trilogie! Nadat ze op aarde zijn neergestort, worden de Autobots en Decepticons geconfronteerd met twee rivaliserende facties uit een toekomst die hun conflict onbedoeld heeft gecreëerd. Hier maken de...
Trailer van La Casa de Papel belooft veel spektakel in laatste seizoen
Na de teaser van enkele dagen geleden heeft Netflix eindelijk een volledige trailer vrijgegeven van het langverwachte vijfde en tevens laatste seizoen van La Casa de Papel. Daarin onthult El Professor aan de rest van de groep dat de regenwatertank is ontdekt en is de radeloosheid van de gezichten af te lezen bij de bende in de bank. De beelden beloven in ieder geval zeer veel spektakel en een mooi einde aan een reeks die vele kijkers uren gekluisterd aan het scherm hield. Het vijfde seizoen wordt opgesplitst in twee delen. Het eerste verschijnt op 3 september, vervolgens zullen we geduld moeten uitoefenen tot 3 december om aan het tweede deel te beginnen. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken.
Venom: Let There be Carnage getoond in tweede trailer
Onder het thema "je bent wat je eet" laat Sony Pictures Entertainment de tweede officiële trailer van Venom: Let There be Carnage op je los. In deze trailer wordt getoond hoe de nieuwe vijand van Venom, Carnage genaamd, ontstaat. Deze nieuwe vijand maakt gebruik van de sadistische seriemoordenaar Kasady (Woody Harrelson) en blijkt dezelfde krachten als Venom te hebben. De hoofdrollen in Venom: Let There be Carnage worden naast Hardy en Harrelson gespeeld door Michelle Williams, Naomie Harris, Reid Scott en Stephen Graham. De film verschijnt 13 oktober in de bioscoop.
De gamereleases van augustus 2021
Een nieuwe maand betekent een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze special vind je de belangrijkste releases terug van deze maand. Onderstaande spellen staan garant voor uren spelplezier op eender welk platform dan ook. 5 augustus The Falconeer: Warrior Edition (PS5, PS4 en Switch) The Falconeer is een actierijke open-wereldgame boordevol luchtgevechten en uitgebreide verkenningstochten in de mysterieuze open wereld van The Great Ursee. Generaties van giftige beslissingen en verraad borrelen op, terwijl verschillende groeperingen de strijd aangaan om het verleden te behouden of de verschrikkelijke gevolgen ervan te ontvluchten. Word The Falconeer en zweef door de lucht aan boord van een krachtige Warbird. Ontdek geheimen die...
Review: The Falconeer: Warrior Edition
Van kinds af aan was ik altijd fan van draken door films zoals Dragonheart of Eragon, die laatstgenoemde leek toen een goede film. Altijd hoopte ik dat er ooit een goede game uit zou komen waarin je als draak, of drakenrijder door de lucht schiet in een indrukwekkende wereld met goede combat, graphics, een spannend verhaal en deftige controls. Toen de PS3 uitkwam, wekte het spel Lair meteen mijn interesse. Jammer genoeg trok dat spel op geen hol en kwam er nooit iets wat mijn verlangen kon verzadigen. Toen ik de kans kreeg om The Falconeer te reviewen kwam er toch een sprankeltje hoop terug naar boven. PC- en Xbox-gebruikers konden vorig jaar al aan de slag met The Falconeer. De Warrior Edition bevat het spel met alle updates plus 'The...
Review: Death's Door
Developer Acid Nerve was voorheen verantwoordelijk voor Titan Souls, maar barsten van de creativiteit deed het echter niet. Lang geen belabberde titel, maar hun debuut zette de kritische of publieke consensus niet bepaald in vuur en vlam. Toch oogstte het spel voldoende succes om als een figuratieve voet tussen de deur voor toekomstige opportuniteiten te dienen, om zo zes jaar later alsnog een poging te wagen met een geheel andere titel. Death’s Door is het eindresultaat, maar kunnen we deze keer spreken van een schot in de roos? Het narratieve concept klinkt als volgt: weg met de cliché Magere Hein, en in plaats daarvan wordt de cyclus des doods bureaucratisch afgehandeld door een interdimensionale organisatie die voor pertinente...
Review: The Protagonist: Ex-1
Je naam is Angel, een bewoonster en soldaat van een planeet genaamd Terra. Terra wordt plots bedreigd door een alienras en het is jouw taak om het enorme ruimteschip dat in een baan rond je planeet zweeft te vernietigen. Dat loopt grondig mis en je wordt wakker in je ruimteschip. Gelukkig blijk je volledig onbewaakt en zonder boeien of iets dergelijke in een ziekenboeg te liggen. Het is dan ook maar logisch dat je besluit te ontsnappen. Je blijkt ook niet alleen te zijn, want je krijgt ook instructies - via een implant - van een zekere ‘pilot’ wiens identiteit mysterieus blijft. Hij gaat je begeleiden naar de uitgang en ondertussen is het aan jou om ook de rest van je team te vinden en samen met hen de vijand uit te schakelen. Om in...
Review: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
Leg je Wii Remotes maar aan de kant, The Legend of Zelda: Skyward Sword HD is nu te spelen op de Switch! En onderschat het niet, een remaster reviewen is lastig. Alles is tien jaar geleden al gezegd over de originele titel. Voor de nieuwkomers, waaronder mezelf, ga ik het verhaal toch nog eens samenvatten. De remaster ziet er geweldig uit, gelukkig heeft Nintendo hier iets meer tijd en moeite in gestoken dan in Super Mario: 3D Collection. Sommige negatieve punten zijn deels weggewerkt, andere zijn compleet genegeerd. Is het gelukt om een degelijke HD remaster uit te brengen voor een spel dat vooral gekenmerkt werd door belabberde controls, en dus ook duizenden ontevreden Zelda-fans? Een origin story creëren voor een franchise met...
FIFA 22 onthult nieuwe gameplay in trailer
Vandaag heeft EA Sports de FIFA 22 Official Gameplay Trailer onthuld, met daarin nog niet eerder vertoonde beelden. Leer alles over de nieuwe HyperMotion-technologie voor de next-gen consoles en Stadia. Deze feature moet ieder moment op het veld naar een hoger niveau tillen. Werp tevens een blik op de fundamentele verbeteringen die het spel nog dichter bij de realiteit brengen. De nieuwe game biedt ook nieuwe en innovatieve kenmerken op andere gameplay-facetten, en onze meest populaire modi waaronder Career Mode, VOLTA FOOTBALL, Pro Club en FIFA Ultimate Team. Fans kunnen meer consistentie en te onderscheiden persoonlijkheden tussen de doelpalen verwachten met een complete vernieuwing van het keeper-systeem, een volledig nieuwe Create...
Review: The Last Kids on Earth and the Staff of Doom
De animatieserie The Last Kids on Earth and the Staff of Doom staat al even op Netflix en er bestaat zelfs een boek van dat tot de bestsellers behoort met de titel De Laatste Helden op Aarde. Beide ontzettend populair, dus kon een kindvriendelijke videogame niet uitblijven. Een game die het zombiegenre naar de kleinere spelers brengt, waaronder mijn klein grut van zeven en acht jaar. Of zij het wat vonden? Je leest het in deze review. Ik krijg binnen BeyondGaming al de bijnaam "connaisseur der kinderfilms en games" en geheel onlogisch is dat niet. Met twee kinderen die groeien als kool en dezelfde hobby's als mij delen, is de toekomst verzekerd. Dat ze daarvoor bordspellen en videogames moeten spelen of regelmatig naar de bioscoop...
Review: Chernobylite
Tsjernobyl, Noord-Oekraïne, 26 april 1986. De reactor van een kerncentrale explodeert, met rampzalige gevolgen voor de regio, de buurlanden en zelfs nog andere delen van Europa. De ramp is later een belangrijke inspiratiebron gebleken voor vele videogames. Natuurlijk denk je nu spontaan aan de S.T.A.L.K.E.R-franchise, maar misschien ook wel aan Metro en Fallout. Sinds een kleine twee jaar behoort Chernobylite eveneens tot dit lijstje van radioactieven, zij het vanuit een Early Access-formaat weliswaar. Vanaf 28 juli komt hier echter definitief verandering in, want dan komt de finale versie van de game eindelijk beschikbaar. Hét moment voor ons natuurlijk om deze te gaan reviewen! Dat Chernobylite niet meteen gedefinieerd kan worden als...
Stray toont zichzelf opnieuw in nieuwe trailer
Tijdens het PlayStation 5 Reveal Event was Stray een van de titels die mij het meest opviel. Er zijn immers niet veel spellen die je toelaten om in de huid van een kat te kruipen, laat staan eentje die bevriend is met een robot in een cyberpunkwereld. Tijdens de allereerste showcase van Annapurna Interactive gisteren, werd ons een nieuwe blik gegund op dit unieke en sfeervolle spel. De trailer die werd getoond, geeft ons een eerste indruk van de gameplay, waaronder ook het gevechtsysteem. Zoals je kan verwachten is de wereld van Stray immers niet zonder gevaren. Een releasedatum voor het spel werd echter nog niet bekendgemaakt, al werd wel aangekondigd dat we begin volgend jaar met de game aan de slag kunnen gaan.
Horizon Forbidden West uitgesteld tot 2022
Verschillende betrouwbare bronnen melden dat Horizon Forbidden West pas zal uitgebracht worden in het eerste kwartaal van 2022, in plaats van in het laatste kwartaal van dit jaar. Dit nieuws moet nog wel officieel bevestigd worden door Sony. Aangezien er nog geen officiële bevestiging is, blijft het raden naar de juiste reden. Maar heel de game industrie is dit jaar geplaagd geweest door vertragingen, al dan niet door COVID-19, dus een echte verrassing is het nu ook weer niet. We hopen dat Sony snel wat extra licht laat schijnen op de situatie.
Rage Quit: Ark: Survival Evolved
Verzonken kosten. Kosten qua tijd, geld of emotionele inzet die al gemaakt zijn en niet meer ongedaan te maken zijn. Bij logisch handelen houdt men hier geen rekening mee maar mensen doen dit wel. Vroeg of laat laten we ons allemaal wel vangen aan deze denkfout en voor ondergetekende is dat niet anders. Games die een regelrecht grindfest zijn of waar nog haken en ogen aan hangen, bibi heeft zich er aan laten vangen met Ark: Survival Evolved. Deze open-world survival game is in 2015 op Steam in Early Access verschenen en bleef in die status tot 2017. Pittig detail: in 2016 lanceerde Studio Wildcard al betalende DLC voor deze game, nog voor deze dus officieel "af" was. Even uitbreiden over het "verhaal" van Ark, voor zover dat er was in...
Bereid je voor op Back 4 Blood-bèta!
Uitgever Warner Bros. Games en ontwikkelaar Turtle Rock Studios hebben onthuld wanneer we aan de slag kunnen met een open bèta. Daarnaast werd een nieuwe trailer gepubliceerd die al wat van de intense coöperatieve en player-versus-player(PvP)-actie toont die deelnemers kunnen verwachten tijdens de bèta, die start met vroegtijdige toegang op 5 augustus. De open bèta bevat de volledig nieuwe PvP-modus "Swarm", waarin twee teams van vier het tegen elkaar opnemen in een beste-uit-drie-reeks rondes waarin er wordt gewisseld tussen spelen als de Cleaners en de Ridden, naast extra campagnecontent. De open bèta van Back 4 Blood bevat volgende content: Twee maps voor de "Swarm"-PvP-modus Twee co-opmaps om met je vrienden te strijden tegen de...
Haven Springs staat centraal in Life is Strange: True Colors-trailer
Square Enix heeft een nieuwe trailer vrijgegeven voor hun aankomende game Life is Strange: True Colors. Hierin toont de plaatselijke radiopresentatrice Steph Gingrich ons al wat Haven Springs te bieden heeft. Een bar waar je kan poolen, de jukebox kan inschakelen voor een leuk deuntje, waar je jouw jeugd kan herbeleven met een arcadekast en je kan je er zelfs wagen aan een potje tafelvoetbal. Het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe, maar dit staat in schril contrast met de game. Life is Strange: True Colors plaatst je in de schoenen van Alex Chen. Zij bezit een bovennatuurlijke vaardigheid die haar in staat stelt sterke emoties van anderen te ervaren, absorberen en manipuleren. Wanneer haar broer bij een zogenaamd ongeluk om het...
Review: Destroy All Humans!
In juli 2020 is van Destroy All Humans! een remake uitgekomen voor de PC, PlayStation en Xbox. Nu, een klein jaar later, is ook de Nintendo Switch aan de beurt. Zelf heb ik het spel nooit eerder gespeeld, dus ik kan geen vergelijking maken met de andere versies. In deze review zal ik me dus volledig focussen op de versie welke is uitgebracht op de Nintendo Switch. De eerste release van Destroy All Humans! dateert alweer van 2005. Het spel bood toen verse gameplay en veel absurde humor aan. Voor een keer mochten we als een buitenaards wezen spelen en onze planeet (of ja, Amerika, hoe kan het ook anders) veroveren. Dus in plaats van dat je in de huid kruipt van een protagonist, à la Duke Nukem die zijn duizelingwekkende wapenarsenaal...
Terug
Bovenaan