BeyondGaming News

Nickelodeon All-Star Brawl aangekondigd
Nickelodeon All-Star Brawl, een nieuw platformvechtspel met de populairste Nickelodeon-personages, is aangekondigd voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en Nintendo Switch. De game, die je kan spelen met maximaal vier spelers, moet komend najaar verschijnen. Nickelodeon All-Star Brawl, ontwikkeld in samenwerking met Ludosity en Fair Play Labs, is het langverwachte vechtspel van Nickelodeon. Kies uit een groot aantal van de meest iconische personages uit de vele franchises van Nickelodeon, waaronder SpongeBob SquarePants, de Teenage Mutant Ninja Turtles, Hey Arnold!, Invader Zim, Danny Phantom, Huize Herrie, Aaah!!! Echte monsters, Rugrats en meer. Het persbericht geeft ook nog enkele van de belangrijkste...
Pixar lanceert teaser van nieuwe animatiefilm Turning Red
Mei Lee is een zelfverzekerde, sullige dertienjarige die te kampen krijgt met de chaos van adolescentie. Alsof veranderingen in interesses, relaties en haar lichaam nog niet voldoende zijn, verandert ze ook nog eens in een gigantische rode panda wanneer ze te opgewonden geraakt. Als tiener met andere woorden bijna continu! Turning Red is geregisseerd door Academy Award-winnares Domee Shi (Pixart short Bao) en geproduceerd door Lindsey Collins (Wall-E, Finding Dory, ...). De film wordt verwacht in de lente van 2022. Hieronder kunnen jullie alvast genieten van de eerste teasertrailer!
Ghostwire: Tokyo-release verschuift naar volgend jaar
Slecht nieuws voor de PlayStation 5-gamers die aftelden naar de release van Ghostwire: Tokyo, want ontwikkelaar Tango Gameworks heeft via Twitter laten weten dat de game wordt uitgesteld naar volgend jaar. De tijdelijk PlayStation 5-exclusieve game zou normaal gezien in oktober van dit jaar verschijnen, maar die release wordt dus niet gehaald. Tango Gameworks, de ontwikkelaars achter de twee The Evil Within-games, laat weten meer tijd nodig te hebben om de game af te krijgen. In het Twitter-bericht heeft de ontwikkelaar het onder andere over de gezondheid van de medewerkers. Ghostwire: Tokyo werd twee jaar geleden aangekondigd middels een korte teaser. Vorig jaar werden dan de eerste gameplaybeelden getoond. De game blijft tijdelijk...
Nieuw deel van vierde seizoen Call of Duty start overmorgen!
Het tweede deel van het vierde seizoen voor Call of Duty Warzone en Call of Duty: Black Ops Cold War komt eraan! Donderdag is het reeds zover en kan je aan de slag met Season Four: Reloaded. Uiteraard mogen we in dit vierde seizoen weer een heleboel nieuwe content verwachten, dewelke onthuld wordt in onderstaande afbeelding en verspreid wordt uitgebracht gedurende de komende weken. Zo keert de Capture the Flag-modus terug en kan je je ding doen in Paintball Moshpit. In deze modus schiet je niet met kogels, maar ga je elkaar te lijf met verfbolletjes. Naast deze twee nieuwe modi worden er ook nieuwe playlists uitgebracht: Rush 24/7 en Cracked Moshpit. Ook een remasterde versie van de 6v6 Rush-map staat op de planning. Deze map vindt...
Filmreview: Ainbo: Heldin van de Amazone
Als ik aan mijn kinderen vraag om een score uit te delen aan de films die we recent in de bioscoop hebben bekeken, dan scoren die allemaal een dikke tien op tien. Als ik vraag welke film ze het leukst vonden, kunnen ze mij daarop geen antwoord geven. Ik probeer hen klaar te stomen als reviewer voor BeyondGaming, maar heb blijkbaar nog een lange weg te gaan. Gelukkig kan ik mijn innerlijke kind ook z'n gang laten gaan en evenveel meegenieten van animatiefilms. En in tegenstelling tot mijn twee kinderen heb ik wel een mening. Hoe dat uitpakt voor Ainbo: Heldin van de Amazone lees je in deze review. Onlangs werd ik in het Brusselse Cinéma Aventure uitgenodigd om de filmvoorstelling van Ainbo: Heldin van de Amazone bij te wonen; een film...
Elite Dangerous: Odyssey voor consoles uitgesteld
Zoals je in de BeyondGaming-review van Elite Dangerous: Odyssey kon lezen, is de DLC geen succes te noemen. De repetitiviteit, de vele bugs en het gebrek aan een deftige performantie deden volgens de reviewer de downloadbare content de das om. Dat is de ontwikkelaar van dienst, Frontier, uiteraard ook ter ore gekomen. Om die reden stellen ze de consolerelease van de DLC uit tot alles behoorlijk werkt op pc. Dit liet de CEO van de ontwikkelstudio, David Braben, weten op het officiële forum van de game. Hoewel consolegamers dus een stuk langer geduld moeten uitoefenen, zullen zij normaal gezien bij de release al van een betere game kunnen genieten. De verbeteringen die Frontier doorvoert voor pc, worden logischerwijs ook meegenomen naar...
Wordt Company of Heroes 3 vanavond onthuld?
Het lijkt erop dat we later vandaag de officiële onthulling van Company of Heroes 3 te zien gaan krijgen, al is dit nog verre van een zekerheid. Op het Twitch-kanaal van Relic Entertainment loopt er namelijk een aftelklok die om 19 uur afloopt. Op de achtergrond worden er regelmatig beelden uit de Tweede Wereldoorlog getoond, wat het vermoeden alleen maar versterkt. Relic Entertainment maakte vele jaren geleden ook Company of Heroes en Company of Heroes 2, beide met een pak downloadbare content. De tweede game in de reeks wordt nog steeds gezien als een van de beste real-time strategy games aller tijden. Mocht vanavond het derde deel onthuld worden, dan spring ook ik -een fervent PlayStation-speler- toch een gat in de lucht...
Geralt en Ciri trekken er samen op uit in trailer van The Witcher
Netflix heeft een trailer gedeeld van het tweede seizoen van The Witcher. Hierin wordt de complexe relatie tussen Geralt en Ciri in beeld gebracht. Ze reizen naar Kaer Morhen, het fort waar Geralt werd opgeleid. Ciri zal deze training ook aanvatten en vergelijkbare beproevingen moeten ondergaan. Hoe dit allemaal afloopt, zullen we kunnen ontdekken vanaf 17 december. Bekijk hieronder alvast de trailer.
World of Warcraft krijgt zijn eigen Pandemic board game
De Amerikaanse uitgever Z-Man Games, voornamelijk bekend als uitgever van de Pandemic series, kondigde met onderstaande trailer aan dat de populaire MMORPG-game World of Warcraft zijn eigen bordspelvariant krijgt, gebaseerd op de Pandemic bordspellen. Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding van het spel dat in 2008 alweer het levenslicht zag, wordt het centrale thema van de boardgame. Over details van hoe het thema zal geïmplementeerd worden in het mechanisme waarmee Pandemic altijd uitpakt, is het voorlopig nog gissen. Het bordspel wordt wel nog in de herfst van dit jaar verwacht. Spannend!
Review: Overcooked! All You Can Eat
Eerder deze week reviewde ik Tools Up! en diens season pass. Deze keer is het de beurt aan Overcooked! All You Can Eat. Beide games hebben zowat hetzelfde concept: in co-op presteren onder tijdsdruk en daarbij zoveel mogelijk punten scoren. In Tools Up! moest je kamers herinrichten met behangpapier, verf en vloerbekleding. In Overcooked! moet je gerechten maken voor hongerige restaurantbezoekers. Ik kan nu al verklappen dat ik een grote fan ben! Overcooked! All You Can Eat is een coöperatieve game (al kan je er ook alleen mee aan de slag) waarin je met maximaal vier spelers in diverse keukens aan de slag kunt om een pak gerechten te bereiden. Dit start allemaal heel eenvoudig. In de eerste levels smijt je maar wat gesneden groenten in...
Filmreview: Fast & Furious 9
De coronacrisis heeft op alle mogelijke manieren wel wat roet in het eten gegooid. Zo ook voor filmliefhebbers die thuis niet kunnen genieten van een eigen home cinema of degelijke tv-installatie. Ik was dan ook enorm blij toen ik terug de bioscoopzaal mocht intrekken, dan nog meteen op het grootste IMAX-scherm in België (ooit het grootste van Europa). Enthousiast als een kind in een snoepwinkel ging ik gaan kijken naar F9: The Fast Saga. Of ik even enthousiast terug buitenkwam, krijg je te lezen in onderstaande review! F9: The Fast Saga, of kortweg ‘F9’, is de nieuwste telg in de Fast & Furious-franchise. In dit deel neemt Justin Lin opnieuw de regie voor zijn rekening (gekend voor deel drie tot en met zes). Initieel stond deze al op...
Review: Tools Up! Garden Party
Ik ben wel te vinden voor coöperatieve games en meestal is BG'er Reaper het slachtoffer om de spellen in kwestie met mij uit te spelen. Zo speelden we Overcooked, A Way Out, Operation Tango, de We Were Here-games en nog vele andere zoals de spellen uit de The Dark Pictures Anthology. Helaas kon ik voor Tools Up! mijn geliefde Oostendenaar niet lastigvallen, gezien de afwezigheid van online modi. Dan maar plan Z gebruiken: mijn vriendin. HELP! Wie het spel Overcooked kent, weet ongeveer wat je van Tools Up! kunt verwachten. Zo dien je alleen (of met enkele medespelers) levels uit te spelen. Dat klinkt eenvoudiger dan het is, want een aftelklok tikt genadeloos af. Het leukst wordt het wanneer je andere spelers in je avonturen betrekt...
Spectaculaire launchtrailer voor F1 2021
Uitgever Electronic Arts en ontwikkelaar Codemasters (tevens onderdeel van EA), vieren de launch van F1 2021 die dinsdag 13 juli plaatsvindt. Om die game nog wat in de schijnwerpers te plaatsen, publiceerde EA de F1 2021-launchtrailer. Vanaf 13 juli kunnen spelers achter het stuur kruipen in het nieuwste deel van de prestigieuze F1-serie. Deze bevat alle teams, coureurs en circuits uit de 2021 FIA Formula One World Championship. F1 2021 wordt voor het eerst uitgebracht voor next-generation consoles en introduceert een splinternieuwe verhaalmodus, een uitgebreide carrièremodus voor twee spelers en drie nieuwe circuits: Portimão, Imola, and Jeddah, die gratis beschikbaar komen voor alle spelers als extra content na de lancering. In de...
Electronic Arts kondigt FIFA 22 officieel aan
Nu het Europees Kampioenschap voetbal achter de rug is, hebben voetbalfanaten iets anders om naar uit te kijken: FIFA 22. Vanaf 1 oktober kunnen zij zich weer volledig laten gaan op PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC via Origin en Steam, Stadia, PlayStation 4 en Xbox One. Switch-gamers moeten zoals gewoonlijk weer op hun kin kloppen. De grootste nieuwigheid aan FIFA 22, en dan uitsluitend voor next-gen consoles en Stadia, is de toevoeging van HyperMotion-technologie. Aangedreven door HyperMotion combineert FIFA 22 Advanced 11v11 Match Capture en Machine Learning Technology om de meest realistische, vloeiende en responsieve voetbalervaring voor next-gen consoles en Stadia, die de rauwe emotie, passie en het fysieke aspect van the...
F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch krijgt releasedatum
F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch heeft zich nog eens laten zien, iets wat al geleden was van de Game Award eind december vorig jaar. Deze keer krijgen we een trailer te zien van de metroidvania-game én wordt ook de releasedatum bekendgemaakt: 7 september 2021. De game verschijnt voor PlayStation 5, PlayStation 4 en pc. In F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch kruip je in de virtuele huid van een cyberkonijn. In de game worden een arcade gevechtssysteem gecombineerd met een origineel verhaal. F.I.S.T. is het product uit het PlayStation China Hero Project waarbij Chinese games ondersteund worden. Vanaf 7 september is het dan eindelijk zover!
Review: The Persistence Enhanced
Virtual Reality-gaming; ik heb er nog maar bitter weinig mee te maken gehad, want zelf heb ik er de apparatuur niet voor. Gelukkig zijn er nog steeds VR-games die als een soort hybride door het leven gaan, waardoor niet-virtuele gamers er ook van kunnen meegenieten. Als deze games zich dan ook nog eens afspelen in de ruimte, dan begint mijn interesse toch ietwat gewekt te worden. Eentje die wat dat betreft beide checkboxen aankruist is The Persistence Enhanced, een remaster van een System Shock-kloon die een paar jaar terug uitkwam voor de PlayStation 4 en nu zijn weg vond naar het pc-platform en de nieuwere consoles. The Persistence speelt zich af in de kosmos aan boord van een ruimteschip. Meer zelfs, The Persistence ís de naam van...
Death Stranding: Director's Cut verschijnt in september
Tijdens de State of Play die Sony gisterenavond uitzond, werd bekendgemaakt dat we niet erg lang meer op Death Stranding: Director's Cut moeten wachten. Zo werd medegedeeld dat we er vanaf 24 september mee aan de slag kunnen. Daarnaast werd een begeleidende video gepubliceerd waarin enkele nieuwe elementen uit de doeken worden gedaan. Enkele voorbeelden hiervan zijn het gebruik van gemonteerde machinegeweren en nieuwe mogelijkheden tijdens gevechten. De aankondiging van Death Stranding: Director's Cut dateert van het Summer Game Fest. 24 september wordt dus de datum, dan kan je de game kopen voor PlayStation 5. Eigenaars van een PlayStation 4-versie betalen tien euro om hun spel te upgraden naar de PS5 Director's Cut.
Terug
Bovenaan