18e-eeuwse schrijfsels

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn achtbare gezelschap, wederom is een dag voorbijgegaan in deze wrede kapitalistische woestenij. De tijd kruipt voort. De uren, in hun onophoudelijke marsch, volgen elkander op. Het moreel is laag. De wijnvoorraad is kritiek.

Ik wens u de zegen des Heren, die hoop ik, u zal bewaren in lichaam en ziel, en die u geve geluk en heil. Dat gij gezond weer thuis mag komen. En ik, tesamen met uw vrouw en zoon, zusters, broers, zwagers en snare, voorts alle goede vrienden, wensen u honderdduizend goedenacht.

Hoe snel een vliegende gedachte ook zij, men kan haar een tijdje ontlopen, maar de sporen die zij nalaat verraden haar altijd.

Mijn achtbare gezelschap, wederom is een dag voorbijgegaan in deze wrede kapitalistische woestenij. De tijd kruipt voort. De uren, in hun onophoudelijke marsch, volgen elkander op. Het moreel is laag. De wijnvoorraad is kritiek.
Aen den seer mysterieusen forumridder, bekent onder den naem “Airjinx” van het BeyondGaming-forum

Hooggeachte ende Waerde Heer Airjinx,

Ick, Belloc, richt mij tot u in dezen duysteren tijt, opdat wy de ledigheid der pixels op het forum van BeyondGaming verdrijven door middel van epistelen vol zwier ende welgemeende zotternye.

Mijn achtbaere gezelschap, de tijt kruypt voort gelyck eene kreupele slak, belaeden met algoritmen ende advertenties die ons nazetten gelyck schimmen door den digitaalen wereld. De draeden van 't discours zyn overwoekerd met fellen lieden die menen dat eene meme-figuur, hoe gheestig ende vermaeckelyck oock, argumenten uitmaeken, alsook dat de waerde der waerheid te meeten is in 't getal der "likes". O Airjinx, wy weten beter, ghy en ick.

Doch ick troost mij met 't gedachte, dat ghy, in uwe stillen schuilhoek van 't forum, gelyck eene gestrande pelgrim, nochthans de vlam der rhetorijcke gaande houdt, ende aldus den nacht verlicht. Ende ick bemerck, O Airjinx, die figuur die ghy gekozen hebt: eene blonde dame, schynbaer van vyf-en-twintig jaeren, die ruw ende felle schreeuwt. Een symbool, wellicht, van den ontembaere gheest der discussie en 't luydruchtige gheraes ende gheruys der opinie.

Met den meesten achting ende hoogachting,
Uwe dienstwillige dienaer,
Belloc

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan