Albert Heijn voor de vegetariërs/vegans

Squidward

Well-known member
Gewoon even doorgeven omdat het interessant kan zijn: AH heeft deze week heel veel aanbiedingen 2e gratis voor vegetarische en vegan producten, alle A merk vlees -en visvervangers (ook plantaardige smeer/bakmiddelen, plantaardige kaas en charcuterie) én alle A merk zuivelvervangers.
Ben & Jerry is ook in de aanbieding en die hebben ook vegan ijs. Kan altijd handig zijn om koelkast of diepvries te vullen.

Kruiden ook 2e gratis
Tefalpannen ook aan halve prijs (never genoeg pannen)

En welke van die veggie dingen zijn echt aan te raden? Ik koop af en toe wel eens zoiets om met goeie moed aan te beginnen maar uiteindelijk toch altijd wel teleurgesteld.

Alles van AH zelf (de fishsticks zeker eens testen!) . 😅 Daarnaast is Vuna van garden gourmet wel lekker, maar doe het potje een dag eerder open.
De Vegetarische Slager heeft ook lekkere dingen. Maak eens veg-au-vent, bijvoorbeeld. Beyond meat valt hier niet in de smaak.
Als je vegan overweegt, dan zijn de oatly spread en de nurrrish kaas wel aanraders.

Een vleesvervanger als in die pre-made dingen is natuurlijk echt niet altijd nodig, maar wel een makkeijke opstap.

Maar het blijft proberen, ik heb zeker 5/6 merken geprobeerd voor ik een vegan kaas vond die ik lekker vind.

En welke van die veggie dingen zijn echt aan te raden? Ik koop af en toe wel eens zoiets om met goeie moed aan te beginnen maar uiteindelijk toch altijd wel teleurgesteld.
Als je simpel wilt beginnen raad ik altijd veggie gehakt aan. Wel hetgeen er al uitziet alsof het rui is gebakken. Makkelijke manier om iets veggie te eten. In je spaghetti saus ofzo merk je het verschil niet.

Daarnaast zijn alle dingen dat ook verwerkt is bij vlees vrij goed. Dan bedoel ik fish sticks, chicken nuggets,... Dat is toch ook al vermalen geweest en proef je minder het verschil.

Kipstukjes, wokreepjes en falafel zijn handig voor in buitenlandse gerechten (pita broodje, wokschotel,...)

Het enigste wat niet te vergelijken valt zijn de 'filets' en 'biefstukken'. Daar moet je niet verwachten om iets gelijkends te proeven als met vlees.

Het rulgehakt van ah en de vegetarische kibbeling vind ik wel lekker!

Oke bedankt voor de tips! Zo falafels eet ik wel al eens graag maar ik heb nog geen geweldige ervaringen met die nabootsers van vlees. Al eens een beyond meat burger geprobeerd maar ik moest dat ding al verzuipen in de saus vooraleer ik het binnen kreeg.
Ik ga eens dat rulgehakt door de spaghettisaus gooien, misschien valt dat beter mee dan.

Oke bedankt voor de tips! Zo falafels eet ik wel al eens graag maar ik heb nog geen geweldige ervaringen met die nabootsers van vlees. Al eens een beyond meat burger geprobeerd maar ik moest dat ding al verzuipen in de saus vooraleer ik het binnen kreeg.
Ik ga eens dat rulgehakt door de spaghettisaus gooien, misschien valt dat beter mee dan.

Gehacktballetjes +shoarma van de vegetarische slager vind ik ook supperlekker, echt aanrader.

Falafel is echt niet evident, ik vind de meeste keidroog, die beyond burgers aangeschaft omdat er hier zoveel positiefs over te lezen viel, Gelukkig vond de hond ze wél ok. 🤷🏼

Rulgehakt in spaghetti saus vind ik niet zo geweldig, ik gebruik het eerder in chili of wraps.

Ik vind dat dat heel erg van smaak en gebruik afhangt. De Vegetarische Slager heeft bijvoorbeeld heel lekkere dingen, zoals die Schnitz. En vroeger was het spek daar ook heel lekker. Maar als ik carbonara maak, maak ik dat liever met het spek van Viva. Dat behoudt een beetje beter de knapperigheid en is rokeriger van smaak.

Voor gehakt is het verschil nog veel groter. Gewoon "vegetarisch fijngehakt" van Quorn is het meest neutrale. Maar van textuur ook het minst gelijkend op echt gehakt, vind ik. Beyond-gehakt is daarvoor het allerbeste. Dat kun je ook korsten en reageert vaak op dezelfde manier als echt gehakt, door de vetpuntjes die erin zitten. Alleen is dat dan weer zoeter van smaak, dus het past zeker niet in elk gerecht. Maar bijvoorbeeld supergoed in mijn ragu-saus. Dat gehakt van de Vegetarische Slager behoudt dan weer veel beter de korreligheid en zit tussen de twee in van smaak.

De kipstukjes van Greenway en van de Vegetarische Slager vind ik allebei heel goed voor in vol-au-vent.

Dus ik vrees dat het zoals alles is: proberen en testen.

@Mulan: zeker dat je de Beyond Burger niet nog gewoon moest "leren kennen"? Bij Beyond is het niet meer zoals vroeger, dat gewoon warm maken = gaar. Ze veranderen echt van smaak hoe beter je ze doorbakt. Ik vind ze te rauw ook niet op hun best, maar halfrauw wel.

@Loser ik heb de beide uit het pakje op een ander moment gebakken, vond het beide keren echt niet te vreten. En dat hoort geen science te zijn he, als het allemaal zo nauw steekt... 🙈

@Loser ik heb de beide uit het pakje op een ander moment gebakken, vond het beide keren echt niet te vreten. En dat hoort geen science te zijn he, als het allemaal zo nauw steekt... 🙈
Mja, een deel van dat Beyond-vlees is dat het moet lijken op echt vlees in zo veel mogelijk opzichten. Bij echt vlees is het ook niet lekker als je het rauw op je broodje smijt (alhoewel 🤤 , maar het is in ieder geval anders).

De bio broccoli burger van het huismerk is een aanrader.
Ik ben idd het type bij wie steak nog hoort te bloeden en burgers nog roze moeten zijn! 😇😇😇

Dan moet je beslist de incredible burger van Garden Gourmet eens uitproberen. :wink:

Terug
Bovenaan