Algemeen Wielernieuws

Je zou toch bijna hopen dat dit het maximum zal zijn van Tadej zijn atletisch vermogen of kan er nog bij?

Als Remco een goede winter kan doormaken, geen grote ziekte of blessures tegenkomt komende maanden, hout vasthouden..
gaat die in 2025 naar een nog beter niveau imo :coolbrows:

Hopelijk minder valpartijen volgend jaar want meest saaie wielerseizoen in jaaa-ren in hindsight :sleep:
Had het seizoen er anders uitgezien zonder de slachtoffers in Dwars door Vlaanderen en Baskenland wie zal het zeggen.

In ieder geval ik wens Wout een zorgenloze winter toe 🙏

Sterke wedstrijd van Remco. Met een aflopende batterij nog veruit de sterkste na Pogacar. Magisch seizoen gereden ondanks die zware val in het Baskenland! Op naar 2025.. zal nog sterker worden.

Zonde dat hij zo het podium niet op kwam.

z9jPKGs0u3tWbjYZFh1GhWjd3vI60CsQKbnA93QCjA0-1536x2048.jpg

21' Pogacar wint voor ene van SQS
22' Pogacar wint voor ene die vroeger voor SQS reed
23' Pogacar wint voor ene van SQS
24' Pogacar wint voor ene van SQS

Als SQS en iedereen wie er ooit voor reed nu volgend jaar eens Lombardije overslaat? Zou dat het geheim zijn om hem te verslaan :oi22:

Sterke wedstrijd van Remco. Met een aflopende batterij nog veruit de sterkste na Pogacar. Magisch seizoen gereden ondanks die zware val in het Baskenland! Op naar 2025.. zal nog sterker worden.
Sterk, maar toch weer die veel te grote manieren. Weer van zijn tak aan het maken tegen renners van andere ploegen. Dit maakt hem echt niet sympathiek. Het zou hem sieren moest hij zich af en toe wat minder arrogant gedragen.
Hopelijk minder valpartijen volgend jaar want meest saaie wielerseizoen in jaaa-ren in hindsight :sleep:
Had het seizoen er anders uitgezien zonder de slachtoffers in Dwars door Vlaanderen en Baskenland wie zal het zeggen.

In ieder geval ik wens Wout een zorgenloze winter toe 🙏
Saai? Toch telkens spektakel door Pogi en vdp.

Misschien was het verschil kleiner moesten er meer toppers zoals Roglic meegedaan hebben. Niemand was sterk genoeg om samen met Evenepoel achter Pogacar te rijden.
Pidcock die niet mocht meedoen is ook een raar verhaal.
Nuja Pogacar zou nog altijd gewonnen zijn maar misschien met een minder gigantisch verschil denk ik. Het was nu niet echt georganiseerd achter Pogacar om dat verschil binnen de perken te houden.

Beste seizoen ooit?

Zelfs Merckx heeft blijkbaar nooit 2 monumenten, 2 grote rondes én het WK gewonnen in één seizoen.
Zegt dit genoeg :laugh:?
Tsjah lijkt me niet normaal zoiets
Geniet ervan, voordat hij evt. gepakt wordt.
Of geniet ervan, als hij nooit gepakt wordt en we de beste coureur van deze eeuw hebben meegemaakt.
Als Pogacar dit 5 a 10 jaar geleden deed kreeg die pis, boegeroep en elk mogelijk verwijt naar zich, maar blijkbaar stellen we tegenwoordig geen vragen meer.
Zit het verschil niet in zijn aaibaarheid en fratsen?
Het enige verschil dat ik zie tussen Sky en UAE is een leutige top-coureur.
Mss vergis ik me, maar het merkwaardige is dat bij Armstrong dat niet gebeurde, terwijl hij minder bereikbaar was dan een Froome.
Dus, ja, waarom dan bij een Froome zo'n zaken doen? Was het omwille van het US Postal-trauma, dat wederkeerde?
En, de Fransen kennende, als Tadej naar een 5e of 6e Tourzege fladdert, dan zal er wel iets gebeuren.

Nog een waanzinnige statistiek.
Hij reed dit jaar ong. 438.8km op 9959km solo naar een zege, als kopman zijnde en niet als een type De Gendt.
Iets minder dan 5% van de tijd.

Mss vergis ik me, maar het merkwaardige is dat bij Armstrong dat niet gebeurde, terwijl hij minder bereikbaar was dan een Froome.

euh Armstrong werd ook gehaat hoor. Er zat niks voor niks een bodyguard in de auto bij Bruyneel tijdens zijn latere tours.

Pogacar heeft inderdaad een hoge aaibaarheid factor. Ziet er goed uit, praat vlotjes met de pers, doet al eens iets leuks richting een supporter, knuffelt zijn vrouwtje aan de aankomst. Vraag is natuurlijk hoelang dat allemaal blijft opwegen tegenover zijn dominantie.

Voor vele volgers is de koers de Tour. En in de Tour is hij natuurlijk niet zo dominant. Verloor 2 jaar op rij vooraleer hij nu zijn 3e pakte. Stel dat hij er nu nog 2 op rij wint dan denk ik niet dat hij in de Tour van 27' nog weinig "haters" gaat hebben.

euh Armstrong werd ook gehaat hoor. Er zat niks voor niks een bodyguard in de auto bij Bruyneel tijdens zijn latere tours.

Pogacar heeft inderdaad een hoge aaibaarheid factor. Ziet er goed uit, praat vlotjes met de pers, doet al eens iets leuks richting een supporter, knuffelt zijn vrouwtje aan de aankomst. Vraag is natuurlijk hoelang dat allemaal blijft opwegen tegenover zijn dominantie.

Voor vele volgers is de koers de Tour. En in de Tour is hij natuurlijk niet zo dominant. Verloor 2 jaar op rij vooraleer hij nu zijn 3e pakte. Stel dat hij er nu nog 2 op rij wint dan denk ik niet dat hij in de Tour van 27' nog weinig "haters" gaat hebben.
Maar werd er urine of bier op hem gegooid?
Lance had zijn koele en strenge blik mee en het zou me niet verbazen mocht dat toen afgespiegeld hebben tegenover de fans, die hem maar beter met rust lieten.

Je bent maar zo goed als je laatste Tour en dat was vrij dominant, niet? Zelfs tegen een Vingegaard, die in een rit zijn beste waarden ooit trapte.
Idd, het valt af te wachten over een paar jaar in de Tour. Zolang het maar bij bier en urine blijft, zou je soms denken als je gekken op sociale media bekijkt. Evengoed duwen ze hem de ravijn in voor clicks...

Het enige verschil dat ik zie tussen Sky en UAE is een leutige top-coureur.
Dus, ja, waarom dan bij een Froome zo'n zaken doen? Was het omwille van het US Postal-trauma, dat wederkeerde?
En, de Fransen kennende, als Tadej naar een 5e of 6e Tourzege fladdert, dan zal er wel iets gebeuren.

UAE was dit seizoen veel veel dominanter dan dat Sky ooit is geweest.

En het is niet alleen Pogacar
UAE heeft een fenomenaal seizoen achter de rug:
(enkele statistieken van @statsoncycling op X)
  • Ze hebben het record meeste overwinningen met verschillende renners op 1 seizoen (20)
    vorige record is van 2000 Mapei (19 renners)
    ik denk dat 16 tal renners zelf 2 of meer overwinningen hebben.

Hierdoor is het aandeel van Pogi bij de teampunten van UAE maar 23 en iets %
    Remco / Philipsen staan tegen de 30% (girmay 27%)

• (sinds 1995) staat UAE met hun 81 pro-overwinningen op de 3de plaats.
    Na de 2 hoog jaren van teamcolombia (85 & 82 overwinningen) (met Cavendish / Greipel / Prime Boasson Hagen in de ploeg)
    Laat ons eerlijk zijn een sprintoverwinning is iets makkelijker te halen dan middengebergte of lastiger (tenzij je pogi noemt)
    (UAE hun beste massasprinters Hodeg en Molano hebben samen 1 overwinning behaald).

Sky is op hun max maar aan 50 geraakt (een seizoen met cavendish) - andere jaren waren het er 30-40.
    UAE verdubbelt dit aantal gewoon ZONDER sprinters.

• Meeste WT overwinningen in 1 seizoen (41)

Er was enorme kritiek op Team Sky indertijd, dat ik inderdaad niet begrijp dat er niet meer mensen moeite hebben met deze teamprestatie.

Omdat de meeste mensen enkel naar de Tour kijken. Zeker internationaal. En daar is de dominantie van Pogacar/UAE er gewoon nog niet. 3 keer gewonnen op 5 jaar maar ook gewoon 2 keer hard verloren.

Sky won 7 op 8 Tours met 4 (!) verschillende renners. Haalden ook 2x een 1-2tje en 1x een 1-3tje.

Mensen weten echt niet dat Hirshi daar 5x of zo op rij een wedstrijd won hoor. Het draait allemaal rond de Tour.

UAE hun budget is gewoon belachelijk tegenover de rest he. Ze doen wat ze willen, ze trekken aan wie ze willen. Daar valt gewoon weinig tegen te beginnen.

Sky won met 3 verschillende Britten de Tour, terwijl UAE inderdaad de allerbeste jongeren naar zich toe trekt met zakken vol geld. Op dat vlak zag het er bij Sky nog meer gemaakt uit. Alsof ze van elke Brit een Tour winnaar konden maken.

Vingegaard was bij het begin van het seizoen de favoriet om de Tour te winnen, laten we dat niet vergeten. Pogacar kreeg 2x op rij op zijn appel. Vingegaard is beter op langere beklimmingen, Vingegaard recupereert beter in een koers van 3 weken. Pogacar gaat voorsprong moeten nemen in de eerste week want daarna zal Vingegaard enkel beter worden 🤡 . Wel grappig hoe snel zo'n dingen omkeren.

Wat ook in het voordeel van Pogacar spreekt is dat zijn grote uitdager geen charisme heeft. Buiten de Denen supportert nu toch niemand voor Vingegaard. Pogacar en Evenepoel zijn een heel jaar lang uithangborden voor het wielrennen.

Terug
Bovenaan