Algemeen Wielernieuws

En dat is niet alleen problematisch is omdat het bijzonder kut is voor ons, maar het grootste probleem daarbij lijkt mij dat het wielrennen tout court minder zichtbaar zal zijn.

Een minder groot betekent minder zichtbaarheid voor de sponsors en teams hangen nu eenmaal 100% af van ponsors.
ASO, RCS en Flanders zullen daarentegen maar wat blij zijn met hun betalende kijkers.

En dat is niet alleen problematisch is omdat het bijzonder kut is voor ons, maar het grootste probleem daarbij lijkt mij dat het wielrennen tout court minder zichtbaar zal zijn.

Dit, heeft gewoon een averechts effect. Allemaal goed en wel zo een andere businessmodel, maar wie profiteert er dan van? Betaalzenders en organisatoren. Ploegen niet hoor. Minder ogen op de koers = minder sponsorgeld en dat gaat echt niet gecompenseerd worden door wat extra kleingeld dat via de organisatoren terugvloeit naar de ploegen.

Nu ja, uiteindelijk zullen ze wel allemaal in zee gaan met Saudi Arabië of iets gelijkaardig en dan heb je die inkomstenstroom natuurlijk. Enkel de kijker/gewone fan is dan gekloot.

Tourparcours schreeuwt echt om Van der Poel, echt 4 etappes op zijn maat, 2 of 3 ervan zou ik zelfs zeggen onklopbaar als hij in vorm is. Dat mountainbiken in juli zal dus niet voor 2025 zijn :biglaugh:

Cavendish stopt toch finaal deze zondag met een koers in Singapore.
Om 8u50 is er een livestream op Sporza van zijn laatste koers.
Niks of nul afbreuk op wat hij gedaan of bereikt heeft maar had hij niet beter na zijn 35ste zege in de tour gewoon direct a la minute of op het einde van de tour een punt gezet achter zijn carrière? Dat ging toch 100x grootser geweest zijn dan nu in f*cking Singapore.

Ach gun die jongen toch zijn vakantie. Wordt daar als een VIP ontvangen krijgt de grootste luxe voorgeschoteld en krijgt nog een leuk zakcentje er boven op. Is niet dat hij zondag gaat koersen hé dat is een tochtje met de boys. Die mannen hebben weken niet meer op een fiets gezeten.

Niks of nul afbreuk op wat hij gedaan of bereikt heeft maar had hij niet beter na zijn 35ste zege in de tour gewoon direct a la minute of op het einde van de tour een punt gezet achter zijn carrière? Dat ging toch 100x grootser geweest zijn dan nu in f*cking Singapore.
In zijn verdediging zijnde, het is een natourcriterium blijkbaar :tongue:.
En De Gendt, nog een gepensioneerde, gaat solo!

Maar allé wat een verrassing Cavendish wint hem :eek: na een leadout van Philipsen
Piepedood gans de koers, maar toch winnen. Wat hij in afgelopen Tour over vijf dagen deed, doet hij nu op 1 dag.

Het iconische nummer 51 op de rug van De Gendt. Wat een eer.
Froome lijkt klaar te zijn voor de volgende Tour. Hopelijk wordt hij geselecteerd.

Piepedood gans de koers, maar toch winnen. Wat hij in afgelopen Tour over vijf dagen deed, doet hij nu op 1 dag.

Het iconische nummer 51 op de rug van De Gendt. Wat een eer.
Froome lijkt klaar te zijn voor de volgende Tour. Hopelijk wordt hij geselecteerd.
Het is een natourcriterium. Keep that in mind.
Zijn laatste koers is nog altijd de aankomst in Nice in de tour.

Klopt. Had ik eerder eens neergetypt.
Maar op dit punt van het seizoen, terwijl iedereen in hun slechtste vorm zit, kunnen we er toch geen volwaardige (Hammer)-koers van maken?
Is gewoon puur voor de internationale fans en voor iedereen een vakantie en een zakcentje te verdienen.
Puur voor de fun dus.

Slechtste vorm is misschien ook wel wat overdreven. Laat het ons houden op niet hun piekvorm.
Het is niet alsof een Phillipsen of een De Lie ineens heel veel achteruitgaan van eens 2 weken niet te fietsen en enkele weken minder volume te draaien.

Slechtste vorm is misschien ook wel wat overdreven. Laat het ons houden op niet hun piekvorm.
Het is niet alsof een Phillipsen of een De Lie ineens heel veel achteruitgaan van eens 2 weken niet te fietsen en enkele weken minder volume te draaien.
Koersseizoen is pakweg een maand afgelopen.
Wanneer beginnen ze terug deftig te trainen (met de ploeg), december?
November lijkt me hun slechtste vorm-maand te zijn van het jaar.
De maand bij uitstek om nog een kilometer extra aan te hangen bij hen op een jaagpad.

De vakantie voor de renners zit er nu wel op. Evenepoel, Benoot, Stuyven, Vermeersch hebben op strava hun eerste ritjes in een maand gepost. En de vakantiefilmpjes op Instagram zijn gepasseerd.
Een maandje terug opbouwen en dan in december zijn het ploegstages ja.

Lijkt me de verstandige en logische keuze.
Lijkt mij idd gewoon logisch... Serge Pauwels kent het reilen en zeilen binnen de wielerbond. Die kan eigenlijk onmiddellijk overnemen zonder inwerkperiode en zal wrs toch ook wel een goeie band hebben met veel renners incl. veel jeugdrenners. Zeker in deze context alleen maar voordelen imo. Weinig reden om een outsider (zoals oa Gilbert) nu plots te gaan binnen halen.

Terug
Bovenaan