Algemeen Wielernieuws

In dat opzicht viel het mij toch wat tegen dat hij gisteren niet mee kon overleven in het Baskenland. Misschien (hopelijk) die 2 hellingen van 9 & 5km net voor halfweg koers die hem de benen af doen want met enkel nog hellingen van 2.3km & 1.4km in de 2de helft van de koers had hij daar gisteren toch wel moeten kunnen meedoen in die finale...

De Waalse Pijl lijkt gelukkig meer op de GP Indurain dan op de etappes in het Baskenland wel. Ook wel opvallend dat Nys geen Brabantse Pijl rijdt, dat zou hem dan toch ook moeten liggen zou je verwachten.

Er is enorm hard gekoerst op die langere beklimmingen mid koers. Niet te vergelijken met een koers als de Waalse Pijl.
En Nys is ook iemand die als hij voelt dat het er niet in zit gewoon laat lopen.

IS TOCH GENIETEN VAN ZOVEEL DOMINANTIE IN DE WIELERWERELD VOLGENS DE EXPERTS!
MOGEN WE BLIJ ZIJN DIT MEE TE MAKEN
:S
:S

Geef dan eens een mogelijkheid waarbij Pogacar niet favoriet is.
Buiten een echt pannenkoekvlak puur massasprint WK ga je niks kunnen uittekenen waarbij hij geen favoriet is. Hij heeft deze zondag bewezen dat het lang, steil, onregelmatig, zwaar, technisch en zelfkastijding van de bovenste plank mag zijn en hij nog vooraan de koers meedoet.

Enige voordeel kan zijn dat hij in de Sloveense ploeg wat minder goed omringd is qua helpers.
Kan het artikel nu niet lezen maar wat men wel moet doen zijn natuurlijk parcours maken waar andere renners ook nog kans maken. Als het echt zware klim WK’s worden dan wint hij nog op een half been waarschijnlijk.

Pogacar is inderdaad altijd en overal favoriet maar op zo'n parcours moet de concurrentie zich weinig tot geen illusies maken vrees ik.

Wat afwisseling qua parcoursen op een wk zou geen kwaad kunnen imo. Drie jaar op rij een klimparcours is zeker één keer te veel.

Pittige WK's de komende jaren inderdaad.

Akkoord, Pogacar kan zowat op alle parcours een gooi doen naar de titel (tenzij het biljart-vlak is), maar de komende 3 jaar zal het voor types als Mathieu, Pedersen, ... toch niet makkelijk worden om weerwerk te bieden. Dan moeten we al naar andere types kijken, maar we zien in wedstrijden als L-B-L en Lombardije dat er in die zwaardere wedstrijden weinig concurrentie is voor Tadej momenteel.

Nu goed, hij moet de komende 3 jaar ook nog fit, gezond en gemotiveerd blijven natuurlijk. Hem op voorhand al opschrijven is wat voorbarig.

Ik heb het parcours van Montreal nog niet zien passeren precies? Al zal dat ook niet zo hard verschillen van de jaarlijkse wedstrijd?

De 3 jaar erna zullen wel andere WK's worden. Abu Dhabi in '28 kan natuurlijk meerdere kanten op zeker? Denemarken in '29 zal wel het 'makkelijkste' WK worden. Brussel in '30 kan ofwel een WK Leuven worden, ofwel toch iets vlakker ook.

Geef de komende 3 WK-titels dus almaar aan Pogacar. Wat een zware parcoursen toch allemaal de laatste jaren. Hopelijk krijgen we dan geen 5 platte WKs na elkaar wat afwisseling mag wel.
Ik stel mijn hoop in op de Franse viertand met Vauquelin - Gregoire - Martinez en Bisiaux. Tegen die tijd zijn ze volgroeid in krachten.
2.5j is lang. Evengoed hebben we een stevig blok met Widar - Van Gils - Van Eetvelt - Evenepoel.
Doortrekken als Pogi moet plassen is een optie :coolbrows:.

Mooie overwinning voor Fretin. Mooi seizoen voor hem.

Maar wat gebeurde daar op een kilometer van de meet? Het begin van die dranghekken was toch wat raar? Plots zaten daar een aantal renners aan de verkeerde kant van die hekken? Ook een paar renners die vielen?

Lijkt me zeker ook de verantwoordelijkheid van de renners, maar dat kon daar volgens mij nu toch ook beter afgezet worden?

En Karl weer met fantastisch commentaar in de finale :unsure:
Had dat incident al helemaal niet door om te beginnen, ook weer volledig foute namen...

Karl is echt een debiel, sorry maar die zijn commentaar is zo ondermaats. Dat is echt niet normaal meer.

En Karl weer met fantastisch commentaar in de finale :unsure:
Had dat incident al helemaal niet door om te beginnen, ook weer volledig foute namen...

Niet alleen in de finale. Toen dat groepje met Del Grosso en Rickaert weg was zat Silva daarbij en hij herhaalde tot 2x toe dat Caja Rural moest overnemen in het peloton, niet doorhebben dat die Silva voor Caja rijdt..

Maar dat in de finale gaat er helemaal over ja. Die val is vol in beeld, ziet dat niet en dan in herhaling denkt hem dat het van het begin van de koers is. Alé jongens.

Karl is echt een debiel, sorry maar die zijn commentaar is zo ondermaats. Dat is echt niet normaal meer.
hahaha ja, "dit is van het begin van de koers". ik met half oog naar de laatste kilometer heb het wel gezien, maar bij Karl en co is het na zelfs tien minuten nog niet opgevallen

Wat is jullie mening over de “finale” bidons.
Zoals je Pogacar en VDP zag opdrinken tijdens PR voor de aandachtige kijker.
Link
Slechte evolutie?
Wat kan je eraan doen? Ze nemen niet iets dat op de dopinglijst staat maar het is wel discutabel…

Link
Slechte evolutie?
Wat kan je eraan doen? Ze nemen niet iets dat op de dopinglijst staat maar het is wel discutabel…
Geen medicatie tijdens de wedstrijd toelaten, tenzij gegeven door de wedstrijddokter?

Link
Slechte evolutie?

VDP was een gel en Pogacar was augurken sap tegen krampen. Weinig "finale bidons" aan.

Link
Slechte evolutie?
Is dat niets iets dat al sinds altijd in het wielrennen zit. Met middelen die al of niet helpen, en in het slechtste geval zelfs meer slecht dan goed doen.

Terug
Bovenaan