Algemeen Wielernieuws

Ik vind dat Remco hier veel te veel energie insteekt.
Sowieso zeer onprofessioneel van RVG, ik hoop dat de VRT hem eens goed op de vingers tikt, het hoort niet bij een journalist om roddels of fake news te gaan verspreiden. En dan is het zeker not done als het gebaseerd is op racistische veronderstellingen.

Remco zou best eens media training krijgen, gisteren kwam hij nog zeggen dat het de fout was van zijn ploeg dat hij zondag niet meekon. Hij was gewoon niet goed genoeg, punt. Bovendien moet je zoiets al niet zeggen in de media, maar tegen uw ploegdirecteur als je niet tevreden bent.

Andere coureurs: rijden koersen en leven daarnaast gewoon hun leven.
Remco: een dag niet in de media gekomen met zaken die gaan over alles behalve de koers is een dag niet geleefd.

CHNjSdl.png

Ik vind dat Remco hier veel te veel energie insteekt.
Sowieso zeer onprofessioneel van RVG, ik hoop dat de VRT hem eens goed op de vingers tikt, het hoort niet bij een journalist om roddels of fake news te gaan verspreiden. En dan is het zeker not done als het gebaseerd is op racistische veronderstellingen.

Remco zou best eens media training krijgen, gisteren kwam hij nog zeggen dat het de fout was van zijn ploeg dat hij zondag niet meekon. Hij was gewoon niet goed genoeg, punt. Bovendien moet je zoiets al niet zeggen in de media, maar tegen uw ploegdirecteur als je niet tevreden bent.
Wat is daar racistisch aan? Is het omdat Remco eventueel moslim geworden is dat iedere 'belediging' naar zijn kant nu bestempeld wordt als racisme?

Ik vind nu ook niet dat het racisme persé is maar ik vraag me wel af wat dan de drijfveer achter zo'n uitspraak is.

Alle grote vedetten van het peloton verdienen miljoenen per jaar, ge gaat mij toch niet zeggen dat de (schoon)families niet mee profiteren van de weelde van een Pogacar, MVDP of WVA? Lijkt me ook helemaal niet abnormaal maar waarom zou het in het geval van Remco dan überhaupt vernoemenswaardig zijn ontgaat mij volledig.

Ik vind nu ook niet dat het racisme persé is maar ik vraag me wel af wat dan de drijfveer achter zo'n uitspraak is.

Alle grote vedetten van het peloton verdienen miljoenen per jaar, ge gaat mij toch niet zeggen dat de (schoon)families niet mee profiteren van de weelde van een Pogacar, MVDP of WVA? Lijkt me ook helemaal niet abnormaal maar waarom zou het in het geval van Remco dan überhaupt vernoemenswaardig zijn ontgaat mij volledig.
Dat vraag ik mij ook af , wat is er mis met uw familie onderhouden ?

Familie overweegt klacht, lijkt me er nu toch ook wat over... .
Ik denk niet dat het zover zal komen.. Maar dat is niet tegen RVG die eventuele klacht.. maar over de hele racistische praat online van een aantal low life figuren op de fanpagina van Remco. Begrijpe wie kan?

Heb gelezen dat er al namen werden verzameld van die mensen met hun racistische praat.

Natuurlijk gaat het hier over (verdoken) racisme. Je gaat mij niet wijsmaken dat er iemand over Van Aert of VDP gaat beginnen over het onderhouden van de schoonfamilie.

Akkoord ik had van die klacht enkel de titel gelezen is dus geen klacht tegen Van Gucht maar tegen een aantal marginalen in een fb groep, dat snap ik wel dan dat er een klacht overwogen wordt... .

Toch echt nen Pipo RVG.
Ook heerlijk hoe de anderen aan tafel er dieper op ingingen.

Ik zou RVG zeker niet beschuldigen van racisme. Die wou gewoon even benadrukken dat hij toch zoveel inside bronnen heeft. Maar ergens in de ketting waaruit deze roddel komt loopt mss toch enigszins rond met bepaalde vooroordelen tov bepaalde culturen.

Natuurlijk gaat het hier over (verdoken) racisme. Je gaat mij niet wijsmaken dat er iemand over Van Aert of VDP gaat beginnen over het onderhouden van de schoonfamilie.
Zou ook wel wat vreemd zijn gezien de familie Bertels nu niet echt bekend zijn om er niet goed bij te zitten.
Laat ons zeggen dat Roxanne er al vrij warm bij zit.

En het verhaal is helemaal verdraaid nu.
Remco gaat klacht neerleggen tegen de racistische klap uit een facebookgroep.
RvG doet gewoon een uitspraak die nog wat meer olie op het vuur gooit, omdat hij laat uitschijnen dat hij die familie financieel onderhoudt.
Terwijl hij dat impliciet niet zegt. Maar elke blinde ziet wel dat haar familie, haar broers en zus dan vooral, wel betrokken worden in Remco zijn status.
Daar is niks mis mee, maar dat is wel een observatie die makkelijk te maken valt.
Er zijn overigens meerdere manieren om iemand te ondersteunen en dingen voor te doen.
Gewoon weer een storm in een glas water.

Zou ook wel wat vreemd zijn gezien de familie Bertels nu niet echt bekend zijn om er niet goed bij te zitten.
Laat ons zeggen dat Roxanne er al vrij warm bij zit.

En het verhaal is helemaal verdraaid nu.
Remco gaat klacht neerleggen tegen de racistische klap uit een facebookgroep.
RvG doet gewoon een uitspraak die nog wat meer olie op het vuur gooit, omdat hij laat uitschijnen dat hij die familie financieel onderhoudt.
Terwijl hij dat impliciet niet zegt. Maar elke blinde ziet wel dat haar familie, haar broers en zus dan vooral, wel betrokken worden in Remco zijn status.
Daar is niks mis mee, maar dat is wel een observatie die makkelijk te maken valt.
Er zijn overigens meerdere manieren om iemand te ondersteunen en dingen voor te doen.
Gewoon weer een storm in een glas water.
Toch iemand met bepaalde vooroordelen inderdaad, alsof zijn Marokkaanse schoonfamilie zichzelf niet kan onderhouden (toevallig na dat Islam bericht van Remco).
Ze zullen misschien wel eens gaan eten op Remco zijn kosten, en meesurfen op zijn populariteit, maar het is daarom nog niet zo dat hij zijn schoonfamilie financieel onderhoudt.

Dat is nu op zich nog geen klacht voor racisme waard, dat gaat over bepaalde berichten in zijn Facebookgroep. RVG doet hier gewoon een domme uitspraak op de nationale tv en wordt er terecht op gewezen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan