Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Ik moet wel zeggen: Hyundai doet het gewoon slecht en heeft nog véél werk met de hybrides.
Als je ziet dat Neuville alles uit zijn wagen moet halen en dat Green (ook in een Ford) gewoon dichterbij sluipt en Tanak en Solberg nog verder achterop zijn ... neen dat moet beter ..

Ford doet het dus gewoon beter of minstens even goed als Hyundai, maar Loeb is toch nog een klasse apart, hoe dat hij de Toyota's achter zich houdt ... klasse ..
Same shit. De Hyundai's hebben niks anders dan mechanische problemen. Neuville en Tanak hun haren moeten nu toch echt rechtstaan? :unsure:
Dat is echt om uw kas op te fretten. :wallbash:

Ogier heeft nu overgenomen van Loeb, maar ja toch nog altijd sterk van die laatste.

Echt, komt dan ook net terug uit de Dakar... Klasbak!
Misschien moeten Ogier en Loeb een vol kampioenschap rijden.
Volgens mij komt de rest er dan niet aan te pas. :tongue:

Laatst bewerkt:
. Neuville en Tanak hun haren moeten nu toch echt rechtstaan? :unsure:
Dat is echt om uw kas op te fretten. :wallbash:
Tanak ging zelf in de fout: ging rechtdoor en botste op de rotsen. Niet zo heel erg, maar de tik was voldoende om olie? Water? Op de voorruit te laten spuiten.

Een vol kampioenschap zit er voor Loeb niet meteen in. De WRC agenda is niet te combineren met zijn andere activiteiten en er was enkel voor de Monte een afspraak om te rijden met de Ford.

Genoeg schade aan de Hyundai van Tanak om zelfs niet te herstarten morgen.. Desastreus weekend voor Hyundai, Tanak 0 punten, Neuville die de schade probeert te beperken, en bij Solberg gaat het voor geen meter door verschillende redenen.

Genoeg schade aan de Hyundai van Tanak om zelfs niet te herstarten morgen.. Desastreus weekend voor Hyundai, Tanak 0 punten, Neuville die de schade probeert te beperken, en bij Solberg gaat het voor geen meter door verschillende redenen.
Zelfs alle drie de Fords staan voor de Hyundai van Neuville.

Eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat Ogier en Loeb vooraan staan, eigenlijk is dat voor de WK strijd de enige meevaller voor Neuville hé.
Ik heb Neuville geen echt grote fouten zien maken, dat waren echt mechanische problemen ..

Er is nog serieus wat werk bij Hyundai. Maar ja dat zei ik vorig jaar ook en ..

En Loeb die de rally wint. Wel dankzij een lekke band van Ogier, maar toch kudos om dat zomaar te doen. :bow:

Laatst bewerkt:
Neuville maar 6e/5e int algemeen, valt tegen
Heeft de schade zoveel mogelijk beperkt, was helemaal kapot na de Powerstage. En ET is en blijft de koning, mede recordhouder zeges in Monte Carlo, oudste WRC zegewinnaar en wint nu weer een rally in een nieuwe generatie auto's.

Neuville maar 6e/5e int algemeen, valt tegen
Hij heeft wél 2 plaatsen verloren door mechanische problemen (Zo'n 6 minuten extra tijd daardoor verloren) Maar zelfs dan valt het nog tegen. Hij heeft héél het weekend liggen sukkelen hé met de afstelling van de wagen.

Heeft de schade zoveel mogelijk beperkt, was helemaal kapot na de Powerstage. En ET is en blijft de koning, mede recordhouder zeges in Monte Carlo, oudste WRC zegewinnaar en wint nu weer een rally in een nieuwe generatie auto's.
Ja inderdaad. Ik vind niet dat je Neuville ditmaal kan aanwijzen als schuldige. Hij maakt soms wél eens een fout in rallies, maar zijn Hyundai heeft het deze rally gewoon laten afweten. Hij moest ook regelmatig zelf voor mechanieker spelen.

Rast Frijns Vandoorne zou wel zotte line-up zijn, spijtig van Gelael 💰💰💰hopelijk kan Vandoorne nog ergens terecht, imo 1 van de beste endurance racers, samen met Dries Vanthoor. Had die graag samen gezien bij WRT.

Ja tuurlijk, maar was toch teleurgesteld. Maar idd schade beperkt
Neuville was blijkbaar ook enorm teleurgesteld na de PS en hij wist amper wat zeggen.

Hij reed op basis van zijn eigen ervaring vol gas, zonder fouten en zo hard als hij kon. Toch kwam hij veruit te kort voor de 5 punten. De conclusie was dan ook dat de Hyundai gewoon momenteel echt niet snel genoeg is. (naast de mechanische issues)

Neuville left empty by Monte frustrations

Laatst bewerkt:
Rast Frijns Vandoorne zou wel zotte line-up zijn, spijtig van Gelael 💰💰💰hopelijk kan Vandoorne nog ergens terecht, imo 1 van de beste endurance racers, samen met Dries Vanthoor. Had die graag samen gezien bij WRT.
het is dankzij Gelael 💰💰💰 dat Vandoorne bij Jota reed, Gelael betaalde daar gewoon voor de hele wagen, en liet Vandoorne daar (financieel) piggy-backen.
Dat wou hij hier ook, maar WRT heeft Frijns gekozen.

in ander nieuws: Formule E wijzigt hun Qualifying, omdat het vorige (zoals bekend) u bestrafte als ge het goed deed in het kampioenschap:

Het Formule E seizoen is nog maar 5 minuten bezig, en De Vries heeft hem al in de muur gezet. Achterwiel licht paraplu, dus het is nog maar te hopen dat er niks meer geraakt is buiten dat wiel. Het was zelfs in zijn eerste snelle ronde, in de 3e bocht.

Er ligt wel heel veel zand op het circuit, het ziet er heel verraderlijk uit. Dat belooft weer voor de race.

in ander nieuws: Formule E wijzigt hun Qualifying, omdat het vorige (zoals bekend) u bestrafte als ge het goed deed in het kampioenschap:
Oké...
Dat lijkt wel veel beter (eerlijker).

Ik hoop alleen dat degene in group 1 (de oneven posities in het klassement) niet al te veel nadelen hebben van minder grip.

Ik hoop alleen dat degene in group 1 (de oneven posities in het klassement) niet al te veel nadelen hebben van minder grip.
Nu ik zit te kijken lijkt me dat niet van toepassing.
Het zijn gewoon de 1ste 4 van iedere groep die doorgaan naar de volgende fase. En niet de 8 snelsten.

Kwalificatie is nog niet achter de rug, maar ik vind die format nu al geniaal! FE heeft eindelijk zijn probleem opgelost ivm kwalificatie. Races gaan nu trouwens ook extra tijd krijgen als er een een safety car geweest is.

Die is nog pissy van het slechte nieuws eerder deze week. Hij moet zich eens meer kwaad maken want t'is gemiddeld genomen ne TE brave kerel. ;)

Nu de pole nog verzilveren natuurlijk.

Terug
Bovenaan