Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

ik dacht eigenlijk meer aan gevolgen voor deze rally :p
ben je niet verplicht je aan de regels te houden op de verbindingen? en dus niét proberen politie-agenten omver te rijden?
Ken het reglement van WRC ook niet,maar vind het ook opvallend dat hij zich weer iets permitteert wat op't randje of zelfs over het randje kan zijn.
Als er tijdstraf of dsq mogelijk was dan hadden ze dat al lang moeten doen imo.
Die hebben toch ook beelden gezien?
Misschien moet er iemand klacht indienen (politie of andere teams,maar wie durft) vooraleer er een officieel onderzoek wordt ingesteld.
Denk niet dat er gevolgen gaan zijn buiten een boete.

Dat bedoelde ik ook, dat in qualifying de grid omgekeerd wordt volgens de punten. Als de piloten in de laatste groep geen voordeel zouden hebben is dat ook totaal nutteloos he. Maar vandaag valt het toch op dat het voordeel misschien wat te sterk was.
tjah, als het begint te regenen tijdens de qualificatie, zijn die in de eerste groep ook ver in het voordeel. that's life.

ik snap die commentaren eigenlijk niet, dit zijn nergens dingen die nu voor het eerst in de autosport gebeuren hoor, alsof het eigen zou zijn aan FE?

ivm WRC: eigenlijk had Neuville die rally met voorsprong moeten winnen he, verliest hier zuiver door een blunder van zijn team.

Als ge ziet van waar die golf komt, dan lijkt mij dat gewoon een kerel die wilt stoer doen door een WRC in te halen? Reed een pak sneller dan de rest van het verkeer.
En dan is het nog maar de vraag of je in Kroatië rechts màg inhalen...
Is wel ne BMW volgens mij...
Of rechts inhalen in Kroatië mag weet ik niet. In Polen mag dat wel dacht ik.

Vergne is ne zagepot. Maar ik neem wel even aan dat die regel er niet gekomen is naar aanleiding van enkel en alleen Vergne.
In dat artikel zie ik geen enkele andere naam buiten Vergne staan.
Ik ben niet helemaal zeker maar heeft Vergne niet meer te zeggen dan de andere piloten in de FE ? Zit die niet mee in de organisatie of zoiets ? In elk geval is het een idiote regel. Vandaag heb ik me ook zitten opjagen in dat energie sparen. De eerste helft van de race had maar heel weinig met racen te maken imo. Moest Dennis daar in die laatste bocht niet plots vertraagd hebben dan moesten ze nog een extra ronde doen en dan had de helft van het veld opnieuw plat gevallen.
Het is nog altijd racen. Energie/materiaal sparen is een onderdeel van racen, niet de essentie van racen en dat was dit weekend in de FE wel degelijk het geval. Zowel in race 1 als in race 2.

Jah... Verdomme. Hij ontbreekt soms net een tikkeltje race-inzicht is mij dit seizoen al een paar keer opgevallen.
Het was inderdaad niet de allerslimste actie. Aan de andere kant krijgt hij vaak de kritiek dat hij te braaf is en als hij dan een keertje zijn been stijf houdt dan is het voor hem direct einde race. Spijtig, want hij was aan een heel sterke race bezig. Hij deklasseerde zijn teamgenoot gewoon.

Het was inderdaad niet de allerslimste actie. Aan de andere kant krijgt hij vaak de kritiek dat hij te braaf is en als hij dan een keertje zijn been stijf houdt dan is het voor hem direct einde race. Spijtig, want hij was aan een heel sterke race bezig. Hij deklasseerde zijn teamgenoot gewoon.
Vorige seizoen kan je er nog over discussieren maar dit seizoen is VD (voorlopig) toch beter dan De Vries, vind ik. Alleen heeft VD iets meer pech gehad. Aan de vorm ligt het alvast niet.

En inderdaad, het was vandaag géén slimme actie, maar VD wordt regelmatig verweten te braaf te zijn en dat kon je vandaag alvast niet zeggen.

En eerlijk? Uiteindelijk hebben de toprijders géén punten gepakt vandaag, dus was het dat risico dan waard? Mmm misschien wel. Had dit goed afgelopen dan had hij als enige toprijder serieus wat punten gepakt. No risk no gain?

Vorig jaar stond Vandoorne hoger geklasseerd dan De Vries, terwijl De Vries lichtjes beter reed, dit jaar is het omgekeerd. Lijkt ook goed te klikken onderling, maar ze worden beiden geplaagd door serieus wat pech + de occasionele lompe actie.

Vorig jaar stond Vandoorne hoger geklasseerd dan De Vries, terwijl De Vries lichtjes beter reed, dit jaar is het omgekeerd. Lijkt ook goed te klikken onderling, maar ze worden beiden geplaagd door serieus wat pech + de occasionele lompe actie.
Ja ik ben er zeker van dat Mercedes momenteel (zéér) tevreden is over hun huidig duo. Ze hebben ook wel een goeie klik. Dus ik zie ook géén reden waarom Mercedes de eerstkomende jaren van coureurs zal veranderen. Ze lijken beiden vrij zeker van hun zitje (al weet je het in dat wereldje natuurlijk nooit).

Maar natuurlijk gaan ze voor het allerhoogste: WK worden. Dat zit er in, want de wagen is snel. Maar de puzzelstukjes moeten dan wel volledig juist vallen.

Energie/materiaal sparen is een onderdeel van racen, niet de essentie van racen en dat was dit weekend in de FE wel degelijk het geval.
Best geen indycar kijken dan...

De bedoeling van FE is technologie doorsluizen naar straatautos.

Wat is het grootste probleem met elektrische auto's? Logisch dat ze er heel veel focus opleggen om zo weinig mogelijk energie te verbruiken.

Die FE races op circuit zijn wel stukken beter vind ik.. wat vinden jullie? Je kan iets beter overzicht bewaren, ze doen precies geen achterlijke moves, ... Nu nog de informatie die tijdens de race veel beter kan, en het kan nog iets worden.
:unsure:

"Language barrier"
in het Frans is voor een auto staan dus teken dat die auto mag doorrijden. goed om weten als ik nog eens in Frankrijk ben.

Zoals ik dus dacht,gewoon boete en that's it.
Wij moeten dat eens doen,ik denk dat we sowieso ons rijbewijs kwijt zijn voor 14 dagen.

Die FE races op circuit zijn wel stukken beter vind ik.. wat vinden jullie? Je kan iets beter overzicht bewaren, ze doen precies geen achterlijke moves, ... Nu nog de informatie die tijdens de race veel beter kan, en het kan nog iets worden.
:unsure:
Slechter.
Laat FE maar FE zijn. En in stadscentra rondtoeren.

Als ik auto's op circuits wil zien rijden kijk ik wel iets anders. Genoeg keuze.

Slechter.
Laat FE maar FE zijn. En in stadscentra rondtoeren.

Als ik auto's op circuits wil zien rijden kijk ik wel iets anders. Genoeg keuze.
Ik vond er ook niet veel aan. De nadruk lag veel te hard op energie sparen. In race 1 haalde maar de helft de finish en de eerste helft van race 2 kon je maar heel moeilijk een race noemen. Dat was echt treintje rijden zonder ook maar 1 keer gas te geven. En dan nog had de race geen ronde langer mogen duren want dan was het opnieuw van dat.

Ik ga wel akkoord dat de race overzichtelijker was. En ik ben ook van mening dat je sommige van die stratencircuits moeilijk een circuit kan noemen, maar als deze races in Valencia 1 ding hebben laten zien dan is het wel dat deze Gen 3 FE wagens niet gemaakt zijn om op een echt circuit te rijden.

deze Gen 3 FE wagens niet gemaakt zijn om op een echt circuit te rijden.
100% mee akkoord.
Die auto's zijn daar ook helemaal niet voor gemaakt, dat zei ik hier gisteren ook al toen we tv zaten te kijken. Die zijn zo optimaal mogelijk gemaakt om op een stratencircuit met veel korte chicanes te laten racen.

Sommige van die straten circuits trekken op niks. Andere zijn prachtig.

Die auto's zijn daar ook helemaal niet voor gemaakt, dat zei ik hier gisteren ook al toen we tv zaten te kijken. Die zijn zo optimaal mogelijk gemaakt om op een stratencircuit met veel korte chicanes te laten racen.

Ik vind dat een omgekeerde redenering. Dat impliceert keuze, terwijl die er eigenlijk niet is. Ze zouden nog mogen proberen om ze te maken voor echte circuits, dat is gewoon nog niet realistisch op dit ogenblik. De technologie die er nu is werkt beperkend en zorgt ervoor dat ze eigenlijk geen andere keuze hebben dan ze in te zetten op stratencircuits met veel remmen en keren en draaien.

Dus in plaats van "ze wilden op stratencircuits rijden en hebben de wagens daarop ontworpen" is het eerder "de technologie laat nog niet toe om op iets anders dan stratencircuits te rijden".

Op zich is het niet zozeer het feit dat ze op stratencircuits rijden dat mij zo stoort, maar eerder het feit dat elk circuit er (vooral vanuit de cockpit) hetzelfde uitziet. Ik vind het echt zeer claustrofobisch en onaangenaam met die muren langsheen het hele circuit. Op dat vlak vond ik Valencia wel een verademing.
Als ze diezelfde stratencircuits nu kunnen aanleggen met hier en daar wat uitloopstroken of bredere stukken, zou het mij al een pak minder storen.

Ben ook wel benieuwd naar de volgende. Eindelijk Monaco op full lay-out! (met enkele wijzigingen weliswaar)

Terug
Bovenaan