Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Het aftrekken van energie bij een safetycar is in ieder geval al aangepast.

Wordt nog steeds gedaan. Maar niet meer bij sc's op het einde vd race. Dus het gedoe van race 1 zal nu niet meer voorkomen.
en toch was het weer nipt.
Mercedes weer een slechte dag, zowel Vandoorne als De Vries opgegeven. Vandoorne had wel de snelste ronde, maar ik heb enkel de laatste 5 minuten gezien. jammer dat dit geen dubbel raceweekend is.

Moves van de dag zijn sowieso die van Evans en Da Costa. Mooie duels de hele tijd vooraan.

Iemand enig idee wat er met Vandoorne gebeurd is? Hij viel samen met Wehrlein en nog iemand volledig terug, dacht ik, dus er moet toch een serieus incident geweest zijn. Weer zo typisch dat daar nul coverage van geweest is.
Los van het feit dat het voor hem weer een dag was om snel te vergeten, was het wel een heel fijne race om te volgen. Die auto's doen het perfect op de full layout imo, pakken beter dan die korte versie van vroeger. Vond dit toffer om te volgen dan de gemiddelde Monaco F1 race :unsure:

Er was een serieuze pileup in het begin van de race. Tussen de grand hotel hairpin en Maribeau. Sims zijn wagen raakte daarmee zo beschadigd dat hij niet meer verder kon. Hij stond stil in het midden van het circuit. 1 keer raden wie er op 1 cm achter Sims stond en dus geen kant op kon. Inderdaad.... Stoffel. Hij vertrok daar terug als allerlaatste.

Inderdaad jammer van Stoffel.
Had eigenlijk een goede Q gereden.

Wel mooie race aan de kop. Wat een inhaalacties.

En hoe groot zijn F1 auto's eigenlijk? Die zijn 2 keer zo breed.

1 van zijn achterremmen zou het begeven of blijven hangen hebben, en daardoor is hij tegen Wehrlein gereden en hebben ze alle twee moeten opgeven, spijtig, want na zijn tegenslag met Sims, had hij een mooie inhaalrace gereden en zat hij terug op plaats 15 toen hij uitviel.

Ik vond de regie zwaar ondermaats, er werd zo goed als nooit iets van de inhaalacties van het middenveld weergegeven, en ook de gele vlag situaties werden nooit in beeld gebracht.

1 van zijn achterremmen zou het begeven of blijven hangen hebben, en daardoor is hij tegen Wehrlein gereden en hebben ze alle twee moeten opgeven, spijtig, want na zijn tegenslag met Sims, had hij een mooie inhaalrace gereden en zat hij terug op plaats 15 toen hij uitviel.

Ik vond de regie zwaar ondermaats, er werd zo goed als nooit iets van de inhaalacties van het middenveld weergegeven, en ook de gele vlag situaties werden nooit in beeld gebracht.
Aha, thanks. Dat van zijn remmen en het Wehrlein incident was mij dus ontgaan door de geweldige regie :p

Vandoorne heeft dit seizoen precies echt wel véél pech. :frown: Ok hier en daar een fout manoeuvre dit seizoen, maar voor het overige pech pech pech.

Je hoort ook niets slechts van Mercedes over zijn prestaties, dat zegt ook al voldoende. Als je er zelf niets kan aan doen, dan kan je er niets aan doen hé.

Allez ja, ik denk niet dat er mooie inhaalmanoeuvres bijzaten, hij profiteerde bij al de wagens die hij voorbijstak dat ze van hun lijn moesten voor hun attack mode, en eenmaal voorbij was de Mercedes snel genoeg om die wagens achter zich te houden, toen hij zijn attack modes gebruikte, verloor hij geen plaatsen, zijn tweede attack mode was juist ingegaan toen de safety car buitenkwam, dus daar heeft hij geen voordeel uit kunnen halen.

Maar ik heb daar dus niets van gezien, wat ik hier schrijf, heb ik kunnen afleiden door de informatie die op het scherm kwam.
In tegenstelling tot vele anderen, vind ik dit een toffe serie om te volgen en stoort het geluid van de wagens mij absoluut niet, alleen is de verslaggeving ondermaats, zo spijtig.

Die regie stoort mij al sinds ik ben beginnen kijken. Cuts zijn vaak te laat. Verspringen van het ene duel naar het andere zonder bijkomende info. VEEL actie die gwn nooit in beeld komt omdat de focus te lang op een oninteressant gedeelte blijft plakken. Replays die dan veel te lang op zich laten wachten. Ze hebben duidelijk een kleiner budget wat regie/camera's betreft. Dat, en het gebrek aan NUTTIGE gfx. Nog serieus wat werk aan de winkel om dat amateurniveau qua broadcast eruit te krijgen imo.

Ik vond het wel een leuke race. Full Monaco leek echt wel te werken voor de FE. Relatief weinig incidenten, gedurfde duels en een deftig gevoel van snelheid. Hier mochten ze gerust 2 races houden.

Volgens mij ook moeilijker te broadcasten omdat er veel meer gebeurt dan in de F1.
Die hebben ook gewoon geen tijd om de start 8 keer opnieuw te tonen hé. De F1 kan dat enkel doen omdat er na ronde 3 t.e.m. de 1ste pitstop toch niks te zien is.

Volgens mij ook moeilijker te broadcasten omdat er veel meer gebeurt dan in de F1.
Die hebben ook gewoon geen tijd om de start 8 keer opnieuw te tonen hé. De F1 kan dat enkel doen omdat er na ronde 3 t.e.m. de 1ste pitstop toch niks te zien is.
Maar als er naar het einde toe een WK kandidaat + Wehrlein in een incident verwikkeld zitten waardoor ze er uit liggen, mogen ze dat toch wel tonen zeker, dat lijkt mij nu niet onbelangrijk, ook al waren ze niet in de running voor punten. Vind dat gewoon heel typerend voor FE coverage. Desnoods tonen ze dat dan even na afloop van de race ofzo, als dat zo laat in de race gebeurt.

Dat klopt ja, maar in veel gevallen vind ik dat geen excuus. Zeker omdat ondertussen het format wel gekend is he. De coverage moet zich daaraan aanpassen imo.

Ik snap echt niet dat ze zelfs geen replay hebben laten zien van het incident in de eerste ronde. Daarbij nog die Nederlandse commentator op Eurosport die 10 minuten later zegt dat Vandoorne een shocker van eerste ronde gereden heeft omdat hij pas 20e was ofzo. Achja, volgende keer de taal maar weer veranderen naar Engels.

Ja de Nederlandse commentaar is echt....

En de coverage kan zeker beter. Maar volgens mij gebeurt er zo veel... Wij letten nu op Stoffel. Maar bv DiGrassi heb je gisteren ook niet gezien.

Wij zeggen, dat incident had je toch kunnen tonen. Anderen zeggen dat over een ander incident.. In de F1 hebben ze inderdaad tijd om iedere inhaalactie uit 3 standpunten te tonen in replay. Dat is in FE echt gewoon onmogelijk volgens mij.

Ja voor mij ging er een nieuwe wereld open toen ik ontdekte dat je bij Eurosport de taal kunt veranderen :p Die Nederlander is echt een ramp.

Het Engelstalige duo is uitgegroeid tot 1 mijn favoriete commentatorduo's.

Vroeger, in den goeien ouwen tijd, had je daar nog een speciale knop voor op de afstandsbediening. Dat werkte alleen bij Eurosport, dat toen zelfs nog maar 1 kanaal had, maar dat was heel nuttig.

Oliver Solberg wordt aanzien als de mogelijke opvolger voor Neuville bij Hyundai, als deze laatste er over enkele jaren mee stopt.
Het zit natuurlijk in de familie .. hint hint.

Terug
Bovenaan