Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Verrassend is het jammer genoeg niet meer nee. Maar dat wil niet zeggen dat je je er niet aan kan ergeren. In deze race zat gewoon alles samen wat er voor verbetering vatbaar is. En als ze dan nog uw landgenoot op zo'n amateuristische manier eruit vlammen, dan is 't compleet.
Eerlijk gezegd, moest VD niet deelnemen, zou ik er geen interesse meer in hebben.

Nee inderdaad, dat zijn zeer terechte ergernissen.
Ik heb het meermaals een kans gegeven, maar ik blijf vastlopen op die punten. Ondertussen kijk ik gewoon niet meer.

Die mannen rijden toch hard hé :)
Ik ben eens benieuwd. Neuville in een rallywagen over de Belgische grintwegen met héél véél bochtenwerk in, die achtervolgd wordt door de politie. (wegens te hard rijden)

Ik denk echt dat ze hem gaan moeten klemrijden, want dat géné enkele agent (ook niet in een sportmodel), Neuville (of éénder welke top rallyrijder) gaat kunnen volgen zelfs niet als hij de wegen niet kent. :tongue:

Stoffel Vandoorne en Nyck de Vries verdienen een plaats in F1

Ik zie noch Vandoorne, noch De Vries naar de F1 gaan volgend seizoen.
Dit leek me eerder een boodschap aan Stoffel -die in zak en as zat na dit weekend- dat Mercedes het vertrouwen blijft behouden in beide coureurs.

Maar bon, het is wéér tijd voor de geruchtenmolen zeker?

Hij leest mee in dit topic! Maar hij heeft natuurlijk 100% gelijk. Het moest natuurlijk wéér lukken dat wéér hij, de grootste pechvogel was. :cry:

Dit is gewoon Toto zijn gebruikelijk riedeltje, gaat nergens toe leiden. Vandoorne en de Vries zijn ook niet de eersten met wie hij dit doet.

Als ze toch zo goed zijn en het verdienen moet hij stoppen met zeveren en ze een zitje geven. Maar zelfs wanneer Hamilton ziek uitvalt krijgen ze geen kans dus dat zegt genoeg.

zijn er dingen waar je rekening mee moet houden als je een wrc manche bezoekt?
wat zijn de do's and dont's
is er iets van materiaal of dergelijke essentieel om het aangenaam te houden?

ik vraag dit omdat ik een oudere man (mijn vader meeneem die zwaar ziek is) en wil het zo fijn mogelijk maken voor hem

hoeveel pech kan je hebben? Laurens Vanthoor heeft moeten opgeven in de 24u van Spa, na een aanrijding. In de paddock. Van zijn step gereden door een quad.

Vandaag ook MXGP of Flanders in Lommel. Elke GP al live kunnen kijken op Eurosport of Play Sports Open, maar vandaag helaas de GP in eigen land nergens live te zien. Er was op Sporza wel nog een ruime (onsamenhangende) samenvatting van de MX2.
Wel knap dat Geerts wist te winnen in de MX2. Is helemaal verlost van z'n blessures en was in het zand samen met Kay De Wolf duidelijk de beste. Ze reden in de tweede reeks gewoon een minuut weg van de rest. Geerts klimt zo op naar de vierde plaats in het WK. Alle kansen open dus en het ziet er dit jaar wel beter uit dan vorig jaar voor hem. Rijdt soepeler en maakt minder domme fouten.

Straf dat Herlings in de MXGP met een breuk in het schouderblad aan de start stond, maar hij is gewoon zooooo goed in het diepe zand, dat hij wel wat punten zou kunnen scoren om de kansen gaaf te houden in het WK. Maar wat doet die gast, gewoon de eerste reeks winnen... en als hij in de tweede manche in de eerste ronde niet gevallen was, had hij zonder twijfel de dubbel gepakt vandaag! Niet normaal eigenlijk. Wat ook niet normaal was.... Cyril Genot was vandaag als gelegenheidsrijder twee keer duidelijk de beste Belg met een 12e en 15e plaats! Van Doninck (wel ribblessure) en Van Horebeek scoorden slechts 8 en 5 punten. Voor Strijbos was het helemaal een fiasco en die scoort nu al 4 reeksen geen punten. Pijnlijk om deze resultaten van de Belgen te zien in de thuis GP.

zijn er dingen waar je rekening mee moet houden als je een wrc manche bezoekt?
wat zijn de do's and dont's
is er iets van materiaal of dergelijke essentieel om het aangenaam te houden?

ik vraag dit omdat ik een oudere man (mijn vader meeneem die zwaar ziek is) en wil het zo fijn mogelijk maken voor hem
Heel algemene vraag wel. Vroeger nog naar Duitsland en Frankrijk geweest. Dus ik zal een poging wagen.
• Aangepast schoeisel kan handig zijn. Meestal hebben wij 2 paar. Een paar voor de specials en een paar voor in de wagen. (Karton of plastic in de wagen kan ook helpen om bij nat weer de wagen wat proper te houden).
• Wees je bewust dat de ‘parkings’ soms niet dichtbij de special liggen. In Ieper zal dit nu wel meevallen, maar het kan soms wat wandelen zijn.
• Drankjes (water, frisdrank,…) op publiekspunten heb je hier vaak toegang toe, maar niet altijd. Altijd handing om iets te drinken bij de hand te hebben. Weet wel dat er een politiereglement is waarbij blikjes langs het parcours verboden zijn. Enkel in Heuvelland (Shakedown donderdag en special Kemmel is dit dus niet zo).
• Aangepaste kledij en of paraplu. Bij mooi weer zonnecrème (je staat soms in open velden zonder enige beschutting).
• Op de shakedown in Nieuwkerke rijden geen WRC wagens. Deze rijden pas op vrijdagmorgen te Langemark.
• Dit jaar is toegang tot het servicepark te Ieper verboden. Tussen de wagens rondlopen kan dus niet

Dont’s
• Niet te snel rijden om naar de kp’s te gaan. Flitsers genoeg in deze weekenden.

Wat een laatste uur!

Inderdaad. Gedurfd maneuver van Pier Guidi om daar buitenom te gaan in de regen. Slim van Vanthoor om daar even in te houden ook. Anders ging dit niet goed afgelopen zijn voor beiden denk ik. (Was het ook niet Pier Guidi die in 2013 spinde op de Raidillon, na de start en in het pak, en er zonder kleerscheuren vanaf kwam?) Jammer van de ’valse start’ met de lange FCY. Wat gezien de ravage wel nodig was natuurlijk. Na de plensbui ook een sterk staaltje racen gezien. Het waterbalet aan de bus stop chicane waarbij de eerste 3 op slicks beginnen glijden en dan meteen pitten voor regenbanden. Mies die niet binnenkomt en op slicks blijft doorrijden. Maar natuurlijk heel veel tijd verliest.

Veel, terechte, drive through penalties dit jaar. Zoals de commentatoren ook zeiden, het nodigt natuurlijk wel uit om even over de lijnen te gaan. Enkel nabij de campus kan je nog echt afgestraft worden. Ook goede punten voor de raceleiding die niet inging op de vraag om de safetycar uit te sturen tijdens de hevige regen van het laatste uur.

Sterke race van Vanthoor wel. Van helemaal achteraan in het pak naar de tweede plaats. Chapeau. Het was echt wel het weekend niet van de gebroeders.

Neuville momenteel aan de leiding na 4KP's.
Hopelijk geen technische problemen of crash.
De Hyundais bezetten momenteel zelfs het volledige podium.
Ogier toch al halve minuut verloren.

Neuville momenteel aan de leiding na 4KP's.
Hopelijk geen technische problemen of crash.
De Hyundais bezetten momenteel zelfs het volledige podium.
Ogier toch al halve minuut verloren.
Ik zag daarnet de uitslag, hoe weinig deelnemers zijn dat precies. Vanaf p11 alleen Belgen dus een WK zijn maar 10 deelnemers of zelfs minder?

Tanak puncture in de eerste kp van vandaag, Neuville deed het iets rustiger aan.

YbM7BxR.jpg

Ik zag daarnet de uitslag, hoe weinig deelnemers zijn dat precies. Vanaf p11 alleen Belgen dus een WK zijn maar 10 deelnemers of zelfs minder?
In (W)RC-1, de topklasse 'Ja'. Maar je hebt daaronder ook nog de (W)RC-2, (W)RC-3 enzovoorts. Dat zijn niet allemaal Belgen.
Maar omdat het in Ieper is doen er in de lagere klasses in verhouding wel meer Belgen mee ..

Jammer voor tanak en zelfs voor Neuville. Neuville moet hier gewoon winnen en liefst met zoveel mogelijk teamgenoten achter hem om terug mee te doen in het kampioenschap.

Idd,Neuville had op die manier heel wat punten kunnen terugpakken,verwacht nog wel dat Ogier de beste Toyota gaat worden.

Massive crash van Formaux,komt er gelukkig goed uit.
Die wagens zijn echt wel stevig,met gewone auto is dit mogelijk en waarschijnlijk fataal.

Blijkbaar geeft Sporza straks rond 15h een stage uit en morgen de Powerstage rond de middag.

Katsuta eraf, stage ligt stil nu, de weg is geblokkeerd door een paal. Driver & co zijn wel ok
edit; stage cancelled

Tl2fjMW.jpg

swPfyR5.jpg

Terug
Bovenaan