Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Het grote parcours verschil met andere wrc manches zijn die smalle wegen met langs weerszijden grachten. Die top rijders zijn dit soort parcours niet echt gewoon. Een kleine fout heeft soms grote gevolgen.

Stage gaat toch opnieuw verder gaan. Ogier zat er vlak achter dus moest ff op de stage zelf stilstaan. Die krijgt een 'standaard' tijd aangemeten of zoiets.

Het grote parcours verschil met andere wrc manches zijn die smalle wegen met langs weerszijden grachten. Die top rijders zijn dit soort parcours niet echt gewoon. Een kleine fout heeft soms grote gevolgen.

Corsica heeft nu ook niet bepaald brede wegen en daar zijn de gevolgen van een fout groter met de ravijnen waar ze net langs doorscheuren.

Stage gaat toch opnieuw verder gaan. Ogier zat er vlak achter dus moest ff op de stage zelf stilstaan. Die krijgt een 'standaard' tijd aangemeten of zoiets.

Tja,vind dit eigenlijk beetje vervalsing maar dat heeft Neuville ook al eens ervaren.

Stoffel heeft zijn lot verzegeld... Man man man.
Hoezo? WK wordt hij dit seizoen niet meer, en De Vries deed in de Q niet véél beter. Beiden rijden volgend jaar nog steeds voor Mercedes sé.

Ik vind Mercedes de laatste tijd ook wat tegenvallen.
Ivm de F1 --> Ik geloof nog eerder dat De Vries een kans maakt dan Vandoorne. Die laatste zal NOOIT nog in de F1 rijden hoor.

Hoezo? WK wordt hij dit seizoen niet meer, en De Vries deed in de Q niet véél beter. Beiden rijden volgend jaar nog steeds voor Mercedes sé.
NU wordt hij inderdaad geen WK meer nee, daar heeft hij vandaag eigenhandig voor gezorgd. Hij startte in groep 3, dan is alles minder dan superpole onacceptabel. Nu start meneer derdelaatste.
De Vries startte in groep 1 en deed het beter dan Stoffel.

NU wordt hij inderdaad geen WK meer nee, daar heeft hij vandaag eigenhandig voor gezorgd. Hij startte in groep 3, dan is alles minder dan superpole onacceptabel. Nu start meneer derdelaatste.
De Vries startte in groep 1 en deed het beter dan Stoffel.
da's nu eigenlijk al bijna een heel seizoen dat gij hier elke race zegt dat Stoffel afgedaan heeft en dat SuperPole het minst aanvaardbare is. ok, hij heeft niet het beste seizoen, maar hij heeft ook veel pech gekend (Torpedo Rowland heeft hem in Londen bvb de zege gekost).

Ik denk dat hij volgend seizoen gewoon weer goed gaat doen. Maar die F1-droom... dat komt er nooit meer van. en dat ligt ook niet aan dit seizoen.

Neuville met de scratch op KP 14
Loopt lichtjes uit op Breen.
Weinig tijdsverschillen imo.
Vooral de Toyota's zijn aan elkaar gewaagd,maar zie daar nog teamorders toegepast worden.

Nog 2 te gaan vandaag.

Ik denk dat er inderdaad teamorders gaan komen bij Toyota.
Anderzijds zie ik Breen wel pogen Neuville voorbij te steken (Niet echt teamorders bij hyundai op dat vlak), maar ik zie Breen ook géén onnodige risico's nemen.
Het constructeurskampioenschap is belangrijk voor Hyundai en ze wensen natuurlijk dat beide wagens dan héél blijven.
Gewoon goed doorrijden, de Toyota's achter zich houden en op 1 en 2 de dag eindigen is het doel.

Breen heeft dit zonet zelf ook bevestigd: Géén fouten maken en héél blijven.

da's nu eigenlijk al bijna een heel seizoen dat gij hier elke race zegt dat Stoffel afgedaan heeft en dat SuperPole het minst aanvaardbare is. ok, hij heeft niet het beste seizoen, maar hij heeft ook veel pech gekend (Torpedo Rowland heeft hem in Londen bvb de zege gekost).

Ik denk dat hij volgend seizoen gewoon weer goed gaat doen. Maar die F1-droom... dat komt er nooit meer van. en dat ligt ook niet aan dit seizoen.
Nope F1 lukt nooit meer voor Vandoorne. Maar zijn zitje is zeker niet in gevaar. De Vries kan wel misschien nog een zitje verkrijgen bij Williams (hij is daarvoor in de running), maar dat heeft géén impact op VD. Dan gaat hij gewoon een nieuwe ploegmaat krijgen.

Laatst bewerkt:
Ogier toch goed ritme ondertussen,sterk bezig.
Neuville weer iets beter dan Breen op de 15de KP.

Leuk is ook wel de strijd in WRC3 met Bedoret,Rossel,Cracco.
Bedoret amper 2 seconden voor op Rossel

Neuville gaat normaal de rally van Ieper wel winnen denk ik.
Ja 9/10 loopt het de laatste tijd, mis op de laatste dag voor hem, MAAR dit is wel zijn thuisrally. Bovendien staat hij niet echt onder druk.
Die 10sec op een Breen die zelf géén risico gaat nemen, is normaal wel voldoende.

Dus dit komt ditmaal wel goed, de eindzege in deze rally zie ik al voor mij ..

Maar Ogier gaat gewoon nog 3des worden vermoed ik, gaat ook PS punten pakken, dus Neuville gaat amper dichter komen in het algemeen klassement. Dat is toch hetgeen ik morgen verwacht ..

In die zin is het jammer dat Tanak lek gereden is en véél tijd verloor.

Ehm... Nu denk ik dat je lichtjes overdrijft maar soit. Vorige race heb ik idd ook commentaar gegeven op zijn kwalificatie, maar zeg ik dan iets dat niet klopt? Vorig jaar was het excuus altijd "ja maar het is zo moeilijk en oneerlijk als je altijd in groep 1 zit tijdens kwalificatie", nu zit hij al een aantal races achtereen in groep DRIE. Dan mag de verwachting toch wel iets hoger liggen zeker, want hij heeft al genoeg getoond dat hij het ook echt kan. Die pech tijdens races heb ik even goed aangehaald, dat is om gek van te worden. Als hij dan toch eens goed kwalificeert, kegelen ze hem er uit.

En over Stoffel zijn kansen in F1 zeg al lang niks meer.

Edit: omdat ik je post een beetje aanvallend vond ben ik dus zelf uit nieuwsgierigheid eens naar mijn posts in deze thread gaan graven, conclusie: "da's nu eigenlijk al bijna een heel seizoen dat gij hier elke race zegt dat Stoffel afgedaan heeft en dat SuperPole het minst aanvaardbare is." is echt wel totaal van de pot gerukt 😂

Laatst bewerkt:
Inderdaad. En dat is de verklaring waarom Thierry en Breen wat ‘los’ staan van de rest. Beiden reden reeds verschillende keren in Ieper. En kennen de valstrikken. Neuville betaalde reeds wat leergeld in Ieper.

opvallend dat op de snellere stukken de Toyota’s rapper zijn dan de Hyundai’s. Dacht 191 tegenover 187 km per uur. De Toyota’s lijken in het echt ook gewoon sneller op de snellere stukken.

Ik zag daarnet de uitslag, hoe weinig deelnemers zijn dat precies. Vanaf p11 alleen Belgen dus een WK zijn maar 10 deelnemers of zelfs minder?
Je hebt nog WRC2, WRC3 en Junior WRC.

WRC2 is vrij zwak had ik meer van verwacht een Mikkelsen en een Camilli hebben hier ervaring die hen veel voordeel hadden kunnen opleveren. WRC3 is uitermate zwak, 2 regulars maar, verscheidene redenen. Grootste 2 redens zijn dat Ieper waarschijnlijk niet direct meer in het WRC zal zitten en dat ervaring nodig is tegen onze Belgen in deze specifieke rally. Dus weinigen die het konden opbrengen. Junior WRC is wel redelijk geslaagd :)

Volgens de Waalse media hebben Neuville en Breen een akkoord gesloten. Breen zou niet meer verder aandringen vandaag (buiten de PS), om zo de eerste 2 plaatsen in het klassement niet onnodig in gevaar te brengen. Voor Hyundai is het belangrijkste dat beide wagens de finish halen zonder brokken.

Maar het moet nog allemaal gereden worden, één foutje en 10 sec voorsprong is natuurlijk weg ..

Of gewoon de gracht in (typisch voor Ieper)

Laatst bewerkt:
Volgens de Waalse media hebben Neuville en Breen een akkoord gesloten. Breen zou niet meer verder aandringen vandaag (buiten de PS), om zo de eerste 2 plaatsen in het klassement niet onnodig in gevaar te brengen. Voor Hyundai is het belangrijkste dat beide wagens de finish halen zonder brokken.

Maar het moet nog allemaal gereden worden, één foutje en 10 sec voorsprong is natuurlijk weg ..

Of gewoon de gracht in (typisch voor Ieper)

Klopt. Breen zei gisterenavond al iets gelijkaardigs. Het kwam erop neer dat hij (Breen) in een team rijdt en begrijpt dat het team ook belangen heeft. Waarmee hij te kennen gaf niet voluit te zullen gaan. Misschien best voor beiden.

Gisteren gelezen op een Frans forum dat Takamoto een boete zou gekregen hebben (van promotor) van ongeveer € 2.000 omdat hij vergat op de ‘OK’ knop te duwen na de crash.

Laatst bewerkt:
Cool zicht, WRC's op Francorchamps (of een stukje daarvan)

9ASSOS2.jpg

Zijn er fervente Indycar kijkers onder jullie? Zo ja, waar kijken jullie hier in Vlaanderen de wedstrijden? Ik lijk geen Vlaamse zender te vinden die deze wedstrijden aanbiedt ondanks dat Wallonië en Nederland dit wel doen (eigenlijk letterlijk elk ander buurland van ons). Wallonië is Voo Sport volgens de Indycar website maar is die zender ook hier beschikbaar?
Of doet Indycar hier in Europa ook een gratis stream zoals de IMSA series dat doen via hun website?

Voorlopig leef ik op de samenvattingen via het YT-kanaal maar dit is zeer beperkt...
Ik heb hetzelfde probleem, zou het ook zeer graag volgen. Ooit nog eens gevraagd op 9lives maar toen helaas niks uit gekomen.

De meeste Belgen die ik persoonlijk ken hebben trouwens géén Proximus TV meer, maar ook géén Telenet TV.
Bijna allemaal satelliet (TV Vlaanderen, SkyTV, ...)

De Vlaamse TV is gewoon triestig, niet alleen op vlak van sport ..

En dan zijn er tegenwoordig ook zaken zoals NetFlix en Disney+ en zo ... wie heeft de Vlaamse TV tegenwoordig nog nodig?
Ze zijn alvast niet zo goed bezig ..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan