Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Denk dat Herlings nu zijn voorsprong gestaag zal uitbouwen en de spanning uit het kampioenschap zal vloeien.
Vrees er ook voor! Na een geweldige GP in Turkije, was er al de anti climax naar aanloop van deze GP met Gajser en Cairoli (voelde trouwens na zijn val even niks in armen en benen!!! Gelukkig kwam alle gevoel snel terug 🙏🏽). Grootste tegenstand hopelijk nog van Prado, die kan op de harde normaal gezien beter het tempo van Herlings volgen. En mss Febvre, maar die maakt teveel domme foutjes. Gajser is afwachten, al was zijn tweede reeks gisteren zeker niet slecht.

Mclaren-Arrows zou Vandoorne overwegen voor het 2022 Indycar-seizoen
Zou niet slecht zijn voor hem. De deur van de F1 is dicht, FE heeft nog te veel kinderziektes en de toekomst is niet gegarandeerd.
Na volgend seizoen is het koffiedik kijken. Dus als hij een plaatsje kan bemachtigen in de Indycar. Ik zou hem gewoon aanraden: DOEN.
(En ook de strijdbijl begraven met McLaren).

Hij heeft geen strijdbijl t.o.v McLaren... Dat wordt er graag bij gefantaseerd. Hij stelt zich altijd professioneel op, op het randje van te braaf eigenlijk, maar goed, zo blaast hij ook geen bruggen op.
Hij is (op papier toch) ook nog altijd nummer 1 reserverijder bij McLaren F1 team he.

zou pas voor 2023 zijn. heel misschien een half seizoen 2022.
maar in 2023 zou hij ook een fabrieks-zitje voor Le Mans zoeken (al valt dat wel te combineren)

Ja ik had dat al opgemerkt dat het pas voor 2023 zou zijn maar VD zijn contract loopt af eind 2022 hé + Mercedes stopt ermee in de FE. Dus als je dan een contract zou kunnen tekenen voor mogelijks 5 jaar (?) tem eind 2027, en werkzekerheid ..

Als Vandoorne gaat rijden in de Indycar spring ik een mega gat in de lucht, want ik ben echt grote fan van de Indycar. Geweldig om naar te kijken. En gwn stoppen met die brakke FE moet ie doen, verdoet zijn tijd daar. (Ja, mijn mening over FE is helemaal omgeslagen)

Als Vandoorne gaat rijden in de Indycar spring ik een mega gat in de lucht, want ik ben echt grote fan van de Indycar. Geweldig om naar te kijken. En gwn stoppen met die brakke FE moet ie doen, verdoet zijn tijd daar. (Ja, mijn mening over FE is helemaal omgeslagen)
Waar volg jij Indycar? Ik wil dat nu al een tijdje graag volgen, maar heb weinig zin om veel te betalen OF om louche streaming sites te bezoeken, dus dan schiet er misschien niet veel over 😅

Ik ben ervan overtuigd dat Stoffel daar terug helemaal zou kunnen openbloeien.

Waar volg jij Indycar? Ik wil dat nu al een tijdje graag volgen, maar heb weinig zin om veel te betalen OF om louche streaming sites te bezoeken, dus dan schiet er misschien niet veel over 😅

IPTV en dan Sky Sports F1, Ziggo Racing of NBC (USA).

Via de stream van ace-sport op het subreddit motorsportstreams. En idd, Stoffel kan daar helemaal opebloeien. Kijk naar Grosjean, die heeft zn plezier helemaal terug gevonden daar en dat is er heel duidelijk aan te zien ook. Er is veel meer dan F1 alleen, en gelukkig maar ook want de F1 is voor mij niet altijd meer de pinnacle of motorsport.

da's een discussie die we al gehad hebben.
Klopt.
Maar voor mij blijft het een regel die de sport meer kwaad dan goed doet.

Afgelopen weekend wordt Grosjaen de hemel in geprezen voor zijn inhaalacties van meters achterstand.

Maar die andere mogen ook gewoon niet verdedigen.... Het gevolg is dat ik aan die acties niet veel vond.

In de laatste 2 rondes komt hij dan redelijk kort op P2 en P1. Maar dan zijn er 3 of 4 achterliggers tussen. Maar die krijgen dan geen blauwe vlaggen, want dat bestaat daar niet. Ook lekker eerlijk allemaal.

Johnson slaagt er zelfs in om als hij gelapped wordt Grosjaen een dreun te verkopen in de corkscrew. Dat die daar dan geen straf voor krijgt?

Dat ze daar niet met straffen rondgooien constant vind ik wel goed. Maar dat van Johnson was er volgens hun regels toch wel los over.

Bottom line. De race werd afgelopen weekend helemaal de hemel in geprezen. Ik zou het eerder 7/10 geven. Vond er echt niet veel aan.

In Indycar zal je nooit een episch gevecht zien om P1. Want dat mag gewoon niet. De Amerikaanse presentator poogt het dan nog helemaal op te blazen dat het wel episch zou zijn, maar dat is het gewoon niet.

(DRS inhaalacties in F1 is zeker niet beter)

Laatst bewerkt:
, FE heeft nog te veel kinderziektes en de toekomst is niet gegarandeerd.
FE heeft momenteel gemiddeld zo een 20 keer zo veel kijkers als indycar per race

Zo slecht zullen ze het in FE dan toch niet doen denk.

De lonen voor de rijders liggen in FE ook een heel pak hoger dan in Indycar.

Het niveau van de piloten in FE is volgens mij ook een pak hoger. Maar dan kan je over blijven discussieeren.
Dat je FE maar niks vindt, dat kan ik ook begrijpen maar is puur een persoonlijke mening.

Bovenstaande 2 punten zijn echter gewoon de objectieve cijfers. Dus zeggen dat Indycar een stap vooruit is, is gewoon fout. Is objectief gezien gewoon een stap achteruit.

Wat de toekomst brengt is koffiedik kijken. Maar Indycar heeft ook al woelige tijden achter de rug.

Dit mag dus niet in indycar :

Laatst bewerkt:
Ik volg Indycar helemaal niet en als ik dit allemaal lees heb ik niet de indruk dat ik veel mis. Niet mogen verdedigen ??? Wat voor een idiote regel is dat ? Dan snap ik wel direct waarom er geen blauwe vlaggen zijn. Die zijn helemaal niet nodig want de voorliggende wagen mag toch niet verdedigen. Ik vind het heel vreemd allemaal.

Ik volg Indycar helemaal niet en als ik dit allemaal lees heb ik niet de indruk dat ik veel mis. Niet mogen verdedigen ??? Wat voor een idiote regel is dat ? Dan snap ik wel direct waarom er geen blauwe vlaggen zijn. Die zijn helemaal niet nodig want de voorliggende wagen mag toch niet verdedigen. Ik vind het heel vreemd allemaal.
't is de mening van 1 iemand he.
niet mogen verdedigen klopt niet helemaal, je mag wel degelijk verdedigen. wat je niet mag doen, is als iemand zijn move maakt, van je lijn afwijken om hem te "blocken". in F1 mag dat óók niet, maar daar zit je met het hele "hoeveel % van wagen A zit voorbij hoeveel % van wagen B" gedoe.

in de tweet heeft Dixon duidelijk een veel betere bocht genomen, en heeft veel meer snelheid, en zet duidelijk zijn aanval in, waarop Rahal gewoon reageert door Dixon de pas af te snijden. zit Dixon een meter verder, dan hebben we een crash, en krijgt Rahal in F1 óók een penalty.

Die moves van Grosjean in de Corkscrew: kijk, daar gaan er in de F1 ook niet veel op verdedigen, van zo ver komt die telkens. Johnson die hem raakt, da's niet om hem te blocken, da's gewoon omdat hij hem daar niet verwacht had. Johnson komt uit NASCAR he, die heeft niet veel ervaring met road courses, en op zijn leeftijd valt dat tegen.

hier wordt het verschil tussen verdedigen en blocken vrij goed uitgelegd. basicaly: ge moet preventief verdedigen, verdedigen als een reactie op een move is blocken, en mag niet.

en het is in FIA-regulated events óók verboden:
(blz 40, chapter IV, punt 2b)
Overtaking, according to the circumstances, may be carried out on either the right or the left. A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason. More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position offline, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner. However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited. Any driver who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards

België slechts als 15e gekwalificeerd voor de MXoN morgen. Beste resultaat van Everts met P11 in de MX2. Genot werd 13e in de MXGP en Vandoninck 14e in de Open klasse. Van Everts mogen we niet meer verwachten maar van Genot en zeker Vandoninck hoop ik dat ze morgen toch minstens één keer boven zichzelf zullen uitsteken. Nederland vandaag al duidelijk het beste team, zal weinig aan te doen zijn...

't is de mening van 1 iemand he.
niet mogen verdedigen klopt niet helemaal, je mag wel degelijk verdedigen. wat je niet mag doen, is als iemand zijn move maakt, van je lijn afwijken om hem te "blocken".....
Kijk gewoon naar wat samenvattingen van Indycar races. Op hun YouTube kanaal staat er van iedere race één van 30 minuten.

Ge zult een hemelsbreed verschil zien tussen F1 en Indycar als het aankomt op verdediging.

In Indycar komt het erop neer dat als ge in uw spiegels kijkt, en daarop reageert om te blocken ge een straf krijgt. In F1 is dat toch veel minder streng.

Ik kijk heel vaak Indycar, de auto's zijn geweldig. Het geluid een pak beter. Ook veel beter/agressiever/... Maar die ene regel, of de strenge opvatting erover.

Maar zoals ik zeg. Kijk naar wat samenvattingen. En trek uw conclusie.

Een pluspunt is wel. In Indycar zal je nooit iemand anders naar buiten zien drijven in een bocht.

Kijk gewoon naar wat samenvattingen van Indycar races. Op hun YouTube kanaal staat er van iedere race één van 30 minuten.

Maar zoals ik zeg. Kijk naar wat samenvattingen. En trek uw conclusie.
ja, het zal daaraan liggen. dat je denkt dat ik nog nóóit Indycar gezien heb.

kijk, het feit dat ze in F1 totaal geen consistentie hebben ivm penalties, is een probleem voor F1, niet voor Indycar. die laatsten hebben een vast team van stewards, in F1 doen ze dat niet want het zou tot vriendjespolitiek kunnen leiden.

de overtakes in Indycar zijn niet artificiëler dan in F1 waar ge veel overtakes hebt waar ge niet eens op kùnt verdedigen

Laatst bewerkt:
ja, het zal daaraan liggen. dat je denkt dat ik nog nóóit Indycar gezien heb.

kijk, het feit dat ze in F1 totaal geen consistentie hebben ivm penalties, is een probleem voor F1, niet voor Indycar. die laatsten hebben een vast team van stewards, in F1 doen ze dat niet want het zou tot vriendjespolitiek kunnen leiden.

de overtakes in Indycar zijn niet artificiëler dan in F1 waar ge veel overtakes hebt waar ge niet eens op kùnt verdedigen
Dat was ook niet op u slimme....
Dat was op Pe.

Trouwens zelf al gezegd dat DRS niet beter is.

Terug
Bovenaan