Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Genot en zeker Vandoninck hoop ik dat ze morgen toch minstens één keer boven zichzelf zullen uitsteken. Nederland vandaag al duidelijk het beste team, zal weinig aan te doen zijn...
Jammer jammer jammer.... MX is een mechanische sport, maar wel zuur om na de tweede reeks alle kansen gaaf te houden voor het podium. Genot en Vandoninck allebei super met een 6e en 4e plek maar dan de laatste reeks problemen in de modder. 🙁 Everts ook top gereden, maar als we eerlijk zijn, hadden we in de derde reeks nog twee keer top10 moeten rijden....het had moeilijk geworden. Wel onverwacht dat Nederland niet won. Crash van Coldenhoff was er teveel aan. Cairoli zal het niet erg gevonden hebben, mooi voor hem bij zijn afscheid!

ik ga deze nog eens boven halen:

Op dit moment rijden ze de laatste Indycar race van het seizoen, in Long Beach.
Andretti's superheld, Herta vertrok als 14de op de grid (ligt na 1 ronde wel al 10de). als hij het meeste aantal rondjes aan de leiding zou rijden, haalt hij hier 53 punten. Daarmee kan hij niet beter doen dan 4de in de eindstand (hij staat op dit moment 6de).

Zoals het er nu naar uitziet, wordt Palou kampioen. en dan komen we uit bij het punt dat ik wou maken:
Alex Palou was vorig jaar Rookie voor Dale Coyne.
Waar toevallig dit jaar Grosjean Rookie is. Grosjean, waarvan we allemaal weten dat hij niks voorstelde in F1.

en Grosjean is gewoon béter in zijn rookiejaar dan Palou:

En: Grosjean heeft niet alle races gereden, want de Indy 500 (dubbele punten) en de double-header in Texas heeft hij niet gereden.

wat zou een Herta dan in F1 gaan doen?

Dat Herta meer in F1 hoort dan Mazepin, daar ben ik het waarschijnlijk wel mee eens.

Maar eigenlijk kan die in F1 niks komen doen nee.

Indycar niveau is echt wel niet meer jaren 90 niveau. Echt wel veel lager dan F1. Als je ziet hoe goed Ericsson daar rijdt...

Maar altijd wat koffiedik kijken.
Ik dacht dat Rosenqvist daar alles op een hoop ging rijden, maar dat is absoluut niet het geval.

Waar overdrijf ik daar? Zijn laatste jaren bij HAAS zas die meer gekend om zijn crashes dan om zijn uitschietende 4de plaatsen he.

Ik vond het ook overdreven.
Want bij Lotus kon hij wel eens snel zijn. Tussen alle flaters door dan toch.

Maar als je dan naar de F1 grid kijkt. En moet zeggen 'wie is er beter dan Grosjaen?'. Dat gaan ze bijna allemaal zijn toch.

Nu is hij zowat de grote held in USA. Ben eens benieuwd naar volgend seizoen.

Ik vind het zotter dat Palou daar in zijn tweede jaar kampioen rijdt. Heeft toch een paar jaar in Europa gereden en kon weinig potten breken in GP3/F3, en doet dan dat.

Herta... Teamgenoot van Norris in MSA lang geleden, deed het niet onverdienstelijk, dan in een zeer mager bezet Euroformula veld er ook niet bovenuit gestegen. Slecht is die zeker niet, maar ik denk nu ook niet dat de F1 daar zo'n giga talent aan heeft verloren.

Verstappen gaat deelnemen aan de 24u van Dubai.

Jos, that is. wordt zijn eerste race in 10 jaar, dus blijft wel speciaal.

Indycar niveau is echt wel niet meer jaren 90 niveau. Echt wel veel lager dan F1.
gewoon al het feit dat Andretti dat statement maakt, is het beste bewijs.
in zijn tijd reed je F1 of CART. dat waren evenwaardige kampioenschappen.
F1 is geëvolueerd en blijven groeien.
CART is gesplitst, beide kampioenschappen hebben fans verloren, en het hele openwheel gebeuren in de VS is daar slecht uit gekomen.

de huidige formule groeit wel weer, maar F1-niveau gaan ze niet meer halen.

Ogier ziet het (ironisch genoeg) graag gebeuren dat Neuville voorlopig sneller is dan Evans.
Als Neuville niet uitvalt (en vermits Neuville géén druk meer voelt om WK te worden, de titel is toch weg, zie ik hem ook géén fouten meer maken en deze rally ook gewoon winnen), dan is de wereldtitel wel erg dichtbij voor Ogier.

Dat is toch wel het grote minpunt bij Neuville. Ja de wagen was dit seizoen niet competitief genoeg, maar zonder druk presteert ie meestal gewoon véél beter.

Laatst bewerkt:
Zoals verwacht heeft Neuville vlotjes de WRC rally in Spanje gewonnen, hij kwam niet meer in problemen vandaag. Deze zege zal hem deugd doen. De Hyundai was al héél het weekend op deze ondergrond sneller dan de Toyota en ditmaal ook géén foutjes of mechanische problemen.

Sordo heeft ook nog de PS gewonnen voor Neuville.

Zo probleemloos was het ook niet.want het was toch ff alle hens aan dek voor de start van de PS dacht ik.
Neuville kreeg motor niet meer gestart,gelukkig toch nog in orde gekomen.

Zo probleemloos was het ook niet.want het was toch ff alle hens aan dek voor de start van de PS dacht ik.
Neuville kreeg motor niet meer gestart,gelukkig toch nog in orde gekomen.
Inderdaad. probleem met startmotor. Martijn mocht duwen en eventjes zelfs wat vlammetjes. Op sociale media gaat het ook vooral over hoe Thierry eigenlijk vooral boos/teleurgesteld was in plaats van tevreden.

https://www.motorsport.com/wrc/news/neuville-praises-marshals-help-spain/6687940/

Laatst bewerkt:
Blijkbaar Ogier wederom een politiebevel genegeerd.
2000 euro boete.
Komt er wederom goed mee weg na zijn ongevallletje in Kroatië.
Jan met de pet sowieso rijbewijs kwijt.

WK MXGP blijft de max dit jaar! Zondag was het echt spannend en net ook weer mooi duel tussen Febvre en Gajser. Herlings door eigen fout tegen de grond in de start en ziet zo Febvre de WK stand terug overnemen! Nu staan Febvre (556), Herlings (555) en Gajser (550) op slechts 6 punten! :clap: Blijft zo op een zakdoek met nog 7 reeksen te gaan. Al zou ik m'n geld wel inzetten op Herlings.

Terug
Bovenaan