Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

De vader van Hamilton heeft blijkbaar gezegd dat Lewis en Max in praktijk in feite vrij goed overeenkomen achter de coulissen en dat hun vete voornamelijk tijdens het racen zelf is.
(Bovenstaande komt van de collega's)

Vandaag eindelijk de laatste MXGP van het drieluik in Trentino kunnen bekijken, maar again, wat een GP! Normaal ben ik niet zo voor een opeenvolging van GP's op hetzelfde circuit, maar een droog Trentino heeft alles voor zalige reeksen. Geen enkele reeks was saai en het WK wordt extreem spannend. 3 punten tussen Febvre, Gajser en Herlings. :eek2: Ik zou m'n geld zetten op Herlings, maar die maakt in de laatste GP's enorm veel fouten. Qua snelheid zat hij zeker de laatste GP net onder het tempo van Febvre en Gajser en je zag hem daardoor heel veel fouten maken. Twee keer stevig tegen de grond, maar gelukkig zonder schade...Nu met 2x Mantova, dat zou Herlings wel het beste moeten liggen... Ik heb m'n bureau werkdag al omgezet naar een telewerk dag de 10e november. 😇

In MX2 Renaux meer dan verdiend de wereldkampioen. Heel solide seizoen. 👌

Voorlopige nieuwe datum voor Ypres Rally in 2022: eerste weekend van juli.

Oorzaak: Ypres zou ERC worden (gerucht). ERC event kan niet op dezelfde datum doorgaan als WRC. Laatste weekend van juni = Safari rally.

Vandaag eindelijk de laatste MXGP van het drieluik in Trentino kunnen bekijken, maar again, wat een GP! Normaal ben ik niet zo voor een opeenvolging van GP's op hetzelfde circuit, maar een droog Trentino heeft alles voor zalige reeksen. Geen enkele reeks was saai en het WK wordt extreem spannend. 3 punten tussen Febvre, Gajser en Herlings. :eek2: Ik zou m'n geld zetten op Herlings, maar die maakt in de laatste GP's enorm veel fouten. Qua snelheid zat hij zeker de laatste GP net onder het tempo van Febvre en Gajser en je zag hem daardoor heel veel fouten maken. Twee keer stevig tegen de grond, maar gelukkig zonder schade...Nu met 2x Mantova, dat zou Herlings wel het beste moeten liggen... Ik heb m'n bureau werkdag al omgezet naar een telewerk dag de 10e november. 😇

In MX2 Renaux meer dan verdiend de wereldkampioen. Heel solide seizoen. 👌

Echt stom dat die laatste GP net op een woensdag valt :D

Echt stom dat die laatste GP net op een woensdag valt :D
Idd, hebben ze niet echt goed bij stilgestaan, die laatste GP's zouden op een zondag moeten vallen. Natuurlijk niet simpel om die weggevallen Aziatische GP's te vervangen op de kalender, maar een groot deel gaat het spannendste slot in jaren toch niet live kunnen zien.

MXGP gaat echt naar een thriller van formaat in de laatste round. Herlings duidelijk de snelste maar laat het in reeks 1 toch liggen? Die zal nu 1-1 moeten gaan woensdag waarschijnlijk om de titel te pakken. Haalbaar, maar geen ruimte voor fouten meer.

Moto3 was wel smullen, veel drama in de laatste ronde, maar toch een terechte kampioen met Acosta.

Ja Herlings toch iets vaker foutjes makend. Vorige week ook bv tijdens de 2e reeks.

Als ik zie naar vandaag gaat hij idd met een 1-1 moeten afkomen om te winnen. Fevre rijdt ook vlot op dit parcours. Gelukkig heb ik woensdag ne vroege 😜

Heeft Gajser tijdstraf gekregen of is die gewoonweg 5 plaatsen achteruit gezet in eerste reeks?
Zie het wel in het voordeel, van Herlings vallen om eerlijk te zijn,toch serieus indruk gemaakt.
Eerste reeks enorme remonte (niet dat hij van heel ver moest terugvechten P12 ofzo),maar wel de tijd dat hij terugnam in de laatste rondes.
Tweede reeks dominant.

Volgens wat ik verstaan heb heeft hij 1min tijdstraf gekregen. Wel dom van zichzelf of zijn pitcrew om niet minstens in het midden van het pak terug aan te sluiten.

DSC geeft hier aan dat WRT een goede kans maakt om de officiële Audi LMDH partner te worden

Volgens wat ik verstaan heb heeft hij 1min tijdstraf gekregen. Wel dom van zichzelf of zijn pitcrew om niet minstens in het midden van het pak terug aan te sluiten.
Toch wel overdreven straf hé,natuurlijk had hij beter nog 2 à 3 plaatsen ingeleverd.
Hij heeft er in totaal toch geen voordeel van 1 minuut uitgehaald laat staan 10 seconden.
Daardoor zijn zijn kansen al geminimaliseerd imo.
Een straf van 20 seconden had ik nog ok gevonden,maar ja wie ben ik....

Was idd wel dom van Gajser. Lupino werd voor exact hetzelfde ook bestraft tijdens de MXoN. Hierdoor zijn zijn kansen wel wat geslonken en zal het vooral tussen Herlings en Febvre gaan. Herlings meeste kans. Moest de laatste GP op harder circuit gereden worden gaf ik Febvre de meeste kans, maar ik zie het niet gebeuren dat Febvre in een rechtstreeks duel met Herlings de bovenhand zal nemen in Mantova.

‼️‼️Ik zie wel vreemde uren van live uitzending op Play Sports (Open), dat klopt niet. Op Eurosport kloppen de uren wel, dus neem zeker het juiste op als je niet kan kijken. Starts MXGP om 12u en 15u, de MX2 om 11u en 14u.

Toch wel overdreven straf hé,natuurlijk had hij beter nog 2 à 3 plaatsen ingeleverd.
Hij heeft er in totaal toch geen voordeel van 1 minuut uitgehaald laat staan 10 seconden.
Daardoor zijn zijn kansen al geminimaliseerd imo.
Een straf van 20 seconden had ik nog ok gevonden,maar ja wie ben ik....
Een straf van 20s had hem maar 1 plaats verlies gekost. Lijkt mij maar een lichte straf voor het afsnijden van het parcours.
Je onderschat toch het voordeel dat hij daaruit gehaald heeft. Het is toch niet zo dat wanneer je in pos 10 van het parcours af gaat je op een andere plaats op pos 10 er terug mag opkomen (zeker niet in de start)? De regel is ook dat je op de eerst veilige manier terug de baan op moet.
Hij zat volgens mij al na x-aantal bochten rond pos 5, nu heeft hij totaal geen nadeel ondervonden van off-track te gaan. Nee, ik vond het meteen toen ik het zag al dom en wist ook direct dat daar gevolg aan gegeven zou worden.

Was idd wel dom van Gajser. Lupino werd voor exact hetzelfde ook bestraft tijdens de MXoN. Hierdoor zijn zijn kansen wel wat geslonken en zal het vooral tussen Herlings en Febvre gaan. Herlings meeste kans. Moest de laatste GP op harder circuit gereden worden gaf ik Febvre de meeste kans, maar ik zie het niet gebeuren dat Febvre in een rechtstreeks duel met Herlings de bovenhand zal nemen in Mantova.

‼️‼️Ik zie wel vreemde uren van live uitzending op Play Sports (Open), dat klopt niet. Op Eurosport kloppen de uren wel, dus neem zeker het juiste op als je niet kan kijken. Starts MXGP om 12u en 15u, de MX2 om 11u en 14u.

In normale omstandigheden zie ik het ook wel naar Herlings gaan, is normaal niet te kloppen door Febvre in de zand. Als je zag hoe hij zondag R1 nog bijna won en in R2 naar de overwinning "cruisde". Zijn start is hier allesinds minder belangrijk omdat hij aan de binnenkant toch zeker top 10 de eerste bocht indraait. Heeft wel de laatste tijd wat atypische foutjes gemaakt dus dat zal wel de doorslag gaan geven.

Nog 1 reeks, gelijke punten! :bow: Herlings lijkt meeste gestrest, maar wint toch. Febvre en Gajser reden er wel naartoe. Als Prado straks niet zo goed start, dan gaat hij Herlings wss niet zo goed kunnen helpen. Was wel cruciaal deze reeks.

Terug
Bovenaan