Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Stoffel had één van de meeste energie dus die extra lap was perfect voor hem geweest.

Effectief 4 man ingehaald laatste ronde.
Maar weer een fout dus blijkbaar.

Aangetikt door DiGrassi dacht ik? Die heeft daar een 5sec penalty voor gekregen. Wel weer een frustrerende race als Vandoorne-fan.

Niet dat het in beeld is gebracht, maar ik kreeg de indruk dat hij energie aan het sparen was om niet zonder te vallen. Ik had ook de indruk dat er een stuk of 5 inderdaad over de lijn bolden, en Stoffel had net nog iets meer over. Goed gezien trouwens, want zo'n 2/3e in de race zat ie nog bij diegenen die het meeste verbruikt hadden.

Al zullen we inderdaad nooit weten wat daar juist gebeurd is, want als er iets niet op TV getoond wordt dan vind je er nooit meer iets over terug. Da's eigenlijk best wel erg, en toont aan dat de FE echt nog in de zijmarge speelt.

Ja daarom dacht ik Vandoorne gaat nog wat plaatsen opschuiven, om hem dan in de laatste ronde ineens te zien terugvallen… Op zijn Instagram zegt hij “Got spun around”, dus niet zijn eigen schuld, maar daar is hij vet mee.

Is de race nu eigenlijk ergens te zien?? Op rtbf is er plots geen spoor meer van FE, en op Eurosport is het allemaal olympische spelen.

Omg, ik dacht dat het dit weekend opnieuw een double header was 😅
Anyway... Van gisteren heb ik helaas enkel de samenvatting gezien, zag er een geweldige race uit.

. Hij is een geweldig piloot, maar veel te braaf voor FE.
Ik vind dat toch wat gemakkelijk gezegd.
In zijn eerste seizoen FE is hij 2de geworden he. Let nog niet eens full factory support van Mercedes (dat was toen nog AMG)
Vorig jaar was het minder, maar ik denk dat iedereen het over eens is dat hij heel veel pech gekend heeft (bvb Rome en Londen)

Dit jaar moet hij wel bevestigen, maar als je in FE "te braaf" bent, eindig je in je eerste jaar zo hoog niet

Mja... het is inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar dat gevoel heb ik wel. Je moet eens goed naar Stoffels rijstijl kijken. Wanneer hij iemand anders inhaalt is het bijna altijd loepzuiver. En dat siert hem hé. Maar wanneer Stoffel ingehaald wordt is het vaak met nogal veel contact. Hij wordt er regelmatig gewoon af getikt.
Het hele FE kampioenschap is nogal een bumpercar kampioenschap vind ik. Daar hebben de circuits en de robuustheid van de wagens natuurlijk veel mee te maken, maar ik vind dit niet echt de raceserie waar Stoffel het beste van zichzelf kan laten zien. Just my 2 cts...

Dat Stoffel er vaak afgetikt wordt, kan je hém moeilijk verwijten, tbf. en dat is juist een teken dat hij niet "te braaf" is, want dan zou hij de deur gewoon wagenwijd open laten voor zo'n divebombs.

want dan zou hij de deur gewoon wagenwijd open laten voor zo'n divebombs.
Tbf, dat is exact wat hij zijn eerste seizoen vaak deed. En dan toch nog hoog geëindigd.
Ik vond trouwens vorig seizoen net zijn beste. Heeft hij het meest in laten zien, enkel zijn eindpositie was minder. Maar dat kon werkelijk alle kanten uit, en hij is twee keer volledig gekloot geweest, 1 keer een pole die hem afgepakt is door een administratieve fout, en 1 keer er erg lomp uit getikt toen hij op weg was naar winst.

Het ziet er iedere dag wat concreter uit dat het WRC circus midden augustus terugkeert naar Ieper! Door het forfait van de Rally van Ierland heeft Ieper zich weer kandidaat gesteld en het lijkt er nu op dat budgettering en sponsoring in orde zou geraakt zijn. Geen Francorchamps meer normaal gezien maar wel nog een uitje in Wallonië op hopelijk typische Waalse kp's.

Ik vind dat toch wat gemakkelijk gezegd.
In zijn eerste seizoen FE is hij 2de geworden he. Let nog niet eens full factory support van Mercedes (dat was toen nog AMG)
Vorig jaar was het minder, maar ik denk dat iedereen het over eens is dat hij heel veel pech gekend heeft (bvb Rome en Londen)

Dit jaar moet hij wel bevestigen, maar als je in FE "te braaf" bent, eindig je in je eerste jaar zo hoog niet
Mede dankzij dat kwalificatieformaat wat een nogal vertekend beeld geeft soms.
De Vries was dat seizoen bijvoorbeeld 11de. Maar eigenlijk was die gewoon beter als Stoffel.

Nu, als je er zelf vaak wordt afgetikt, dan is het misschien eens tijd om bij uzelf te kijken ipv altijd anderen te verwijten. Uit de problemen blijven is ook een groot deel van racen, en om één of andere reden lukt dat bij Stoffel niet echt goed.

Zondag begint in Matterley Basin het WK MXGP! Vroege start van het seizoen dat terug volgens het pré-corona tijdschema op zaterdag en zondag zal doorgaan. In de MX2 zie ik Vialle de grootste kandidaat, als die fit blijft, is hij toch een maatje te groot voor de rest. Hopelijk kan Geerts meer weerwerk bieden, al schat ik dat Kay de Wolf zich vooraan ook vaak zal moeien. En benieuwd of Liam Everts hier en daar voor uitschieters kan zorgen.
In de MXGP start het seizoen al een beetje onthoofd, want Herlings en Febvre zijn niet van de partij, maar dat wil niet zeggen dat we hen meteen moeten schrappen als titelkandidaten... zeker Herlings niet, hoewel er nog niet veel geweten is wanneer hij terug zal komen. Sowieso zal Gajser het seizoen sterk willen starten om al een puntenkloof uit te bouwen. Ik hoop dat Prado op de GasGas dit jaar sneller in z'n ritme komt en blessurevrij blijft en ook Seewer het seizoen begint zoals hij het vorig jaar beëindigde. Fernandez kan op de Honda ook wel een verrassing worden, maar ik verwacht nog het meeste van Renaux! Lijkt de overstap goed verteerd te hebben.
De tijd dat we van de Belgen veel mogen verwachten is in de MXGP wel voorbij. Van Doninck won vorige week wel een manche in Hawkstone Park, maar is te wisselvallig en Van Horebeek is ook niet meer van de jongste. Jammer dat Cyril Genot geen zitje in een team kon bemachtigen.

Geen live verslaggeving op Eurosport of het open kanaal van Playsports. :cautious: Wel samenvattingen op maandag op Eurosport.

Geen live verslaggeving op Eurosport of het open kanaal van Playsports. :cautious: Wel samenvattingen op maandag op Eurosport.

Chance heeft men pa zo’n MXGPTV abo genomen nudat die GP’s altijd achter een paywall gaan zitten. Vorig jaar geregeld wel gekeken als t live was. Telenet zal wsl ook wel dinsdag of woensdag een heruitzending doen zeker

Chance heeft men pa zo’n MXGPTV abo genomen nudat die GP’s altijd achter een paywall gaan zitten. Vorig jaar geregeld wel gekeken als t live was. Telenet zal wsl ook wel dinsdag of woensdag een heruitzending doen zeker
Eurosport zal toch nog wel live GP's uitzenden neem ik aan? Maar jammer dat PlaySports Open blijkbaar niets uitzendt, ook geen volledige heruitzending... In de TV gids zover ik kan zien, geen herhaling. Vorig jaar was dat met vooral Joël Roelants heel aangenaam om naar te kijken!
MXGPTV abo vind ik met €120 wel prijzig... al kan je dan blijkbaar wel alles live zien.

Herlings zal zoals verwacht bijna zeker de eerste 3 GP's missen.... en Febvre liet vandaag weten de eerste GP's (hoeveel dat er dan zijn is een vraagteken) te moeten missen... Nummer 1 en 2 dus niet aan de start en op deze manier wél al uitgeteld voor de titel.

En weer een titel weg zeg.

Eigenlijk wel straf. Herlings heeft op talent echt wel het potentieel om recordhouder te worden qua aantal titels, maar gaat het nooit halen omdat hij door blessures titels blijft verliezen.

MX2: 2014, 2015
MXGP: 2019, 2020, 2022 (?)

Ja, hij heeft al 5 titels, maar hij had er al gemakkelijk 8 kunnen hebben (of zelfs 9), op z'n 27 jaar...

Terug
Bovenaan