algemene discussie | PlayStation

Dat klopt toch niet hoor. We hebben hier thuis zowel een PS4 als PS5, en ik heb al verschillende games multi-player gespeeld met mijn zoon elk op eigen console, terwijl het game dus maar 1x aangekocht is. Een van de grote voordelen van digitale aankopen trouwens.

Klinkt eerder alsof jullie dezelfde PSN account gebruiken ? Het is wel de bedoeling dat elke speler zijn eigen PSN account heeft he.
Als jij en je zoon elk een eigen PSN account hebben, dan zou wat jij beschrijft nooit mogen voorvallen en heeft zelfs niets te maken met welke console primary is of niet.
Is inderdaad maar op 1 account. Dit zo gedaan voor het ps+ abo.
Dus als ik een account bij maak, kan ik nog COD spelen terwijl hij bij zijn mama fortnite speelt?
Of dan nog eens ps+ nodig?

Is inderdaad maar op 1 account. Dit zo gedaan voor het ps+ abo.
Dus als ik een account bij maak, kan ik nog COD spelen terwijl hij bij zijn mama fortnite speelt?
Of dan nog eens ps+ nodig?

PS+ delen is hetzelfde als games delen. Maw: op de console die primary is voor de PSN account met PS+, kan elke andere account ook de PS+ features gebruiken (met uitzondering van cloud saves). Op consoles die niet primary zijn voor die PSN account met PS+, kan enkel die PSN account gebruiken maken van PS+ features.

Als ik het goed begrijp heeft je zoon nu zijn eigen PSN account met een PS+ abonnement. Hij kan dus sowieso altijd met zijn PSN account online gamen, zowel bij jou als bij de mama. Wil jij echter ook online kunnen gamen (of gratis PS+ games spelen) via zijn abonnement dan is het gewoon een kwestie van dat a) jij je eigen PSN account aanmaakt (*), en b) de console bij jou de primary console is van je zoon. Bij de mama zal dan natuurlijk niemand anders zijn PS+ voordelen kunnen gebruiken (want de console daar is dan niet-primary van je zoon). Idem overigens voor games die hij digitaal aankocht, die zal jij dan ook kunnen spelen, maar bij de mama opnieuw alleen hij zelf.

En zoals hierboven al vermeld door iemand. In PS5 spreekt men eigenlijk niet meer van een 'primary console' maar moet je zoon onder zijn account op PS5 naar ‘gebruikers en accounts’ en vervolgens naar ‘andere’ en daar dan ‘Console delen en offline play’ enablen. Dit is iets dat maar op 1 console tegelijk kan, net zoals met PS4 maar 1 console als Primary ingesteld kan worden.

(*) Je maakt tegelijk eigenlijk ook op de PS5 zelf een nieuwe gebruiker aan. Die gaat je dan vragen of die gekoppeld moet worden aan een PSN account, of dat je een nieuw PSN account aanmaakt. Uiteindelijk heb je dan 2 profielen op de PS5, en bij het aanzetten van het toestel, kies je dan onder welk profiel je inlogt, jij op het jouwe, je zoon op het zijne. Als je 2 controllers hebt, kan je dan ook gewoon co-op games spelen, elk met je eigen profiel.

ah prima
Ik betaal het ps+ abo, dus dat er bij de mama niemand kan spelen is prima.
Zo lang hij dat maar kan (en voor fortnite is dat niet nodig denk ik)

Mijn PS5 controller heeft serieus last gekregen van stickdrift. Heb de PS5 gekocht via de Franse Amazon december 2020. Moet ik Amazon hiervoor contacteren of zou ik deze ergens rechtstreeks via Playstation kunnen opsturen voor reparatie ? Indien rechtstreeks via welke weg contacteer ik ze dan best?

Mijn PS5 controller heeft serieus last gekregen van stickdrift. Heb de PS5 gekocht via de Franse Amazon december 2020. Moet ik Amazon hiervoor contacteren of zou ik deze ergens rechtstreeks via Playstation kunnen opsturen voor reparatie ? Indien rechtstreeks via welke weg contacteer ik ze dan best?

Ik heb de mijne rechtstreeks via Playstation laten repareren (of vervangen, ik weet niet wat ze gedaan hebben :-))

-> https://hardware.support.playstation.com/nl_BE#/

Ja dat had ik ook gelezen dat ze aanpassingen hebben gedaan. Heb mij deze ochtend zo al een nieuw model (starlight blue) besteld maar zou de huidige toch graag laten repareren/vervangen. Dan heb ik één op reserve.

Laatst bewerkt:
Iemand die mij kan helpen ?

Ik heb 8,99 toegevoegd voor psn plus te kopen maar ik kan het niet kopen ik word heel de tijd terug gestuurd naar kaart toevoegen snap er niets van.

Ah dan zal uw betalingsmethode niet goed staan denk ik, want normaal als het saldo erop staat moet je maar op aankopen klikken, kijk is in uw instellingen van de store

Mogelijk moet je een credit card of iets dergelijk in je account geconfigureerd hebben voor abonnementen, zodat ze automatisch kunnen afrekenen bij elke vernieuwing.

Blijkbaar ben je voor plus verplicht credit card paypal of mobiel abonement te koppelen. Bij gewone aankopen niet nodig. Thanks voor de hulp alsinds.
Echt? Eerste keer dan? Ik heb niks gekoppeld en heb overlaatst een kaartje toegevoegd... Als het moet koppel ik even de telefoon en na de transactie meteen terug ontkoppelen, kwestie dat ik niet op aankopen zou duwen, want dan gaat dat stante pede van uw belwaarde af...

En hebt ge dan iets gekoppeld om het te kunnen aankopen ?

Kaartje is geen probleem blijkbaar heb ik ook al gdn maar vanuit store moet je blijkbaar linken kwestie van easy money die vergeten abonement stop ye zetten

Terug
Bovenaan