Algemene Loopthread

Second opinion vragen bij andere cardioloog?

Dat was ook mijn eerste idee.

wat ook een optie is, naar mijn niet medisch onderbouwd idee:
1. laat uw pees deftig genezen​
2. bouw terug op naar uw hm sub 2u en let op klachten​
3. laat opnieuw een inspannings- en harttest doen, kijk of uw situatie verandert is​
4. pas uw toekomstplannen op basis van 3 aan.​

Beide goed advies en plan denk ik. Ik zit nu sowieso in een periode waarin volume maar laag zal liggen terwijl mijn Achillespees moet genezen (ja, vandaag ook echo laten doen, blijkt ontstoken te zijn). Dan heb ik ook wat tijd om het te laten bezinken en ik zal sowieso ook weer een aantal weken moeten opbouwen daarna ook. Mijn 30-35km per week mag ik dus nog doen, dus daar moet het eerst weer heen.

En dan kan ik idd nieuwe inspanningstest laten doen en kijken we verder.

Zo'n dingen waar ge niet op rekent als ge u gewoon amuseert met lopen zijn toch echt om van dood te vallen hé... (niet letterlijk he eniac :censored: )
Maar 35k per week is toch mooi? Ik heb eigenlijk niet veel meer nodig per week.

Welja, ik heb daar echt een enorm plezier in gevonden en ik heb weinig zin om dat te gaan afbouwen natuurlijk. 35km per week is zeker niet mis, maar ik had wel nog meer plannen dit jaar. En het gaat me eigenlijk ook niet om dat getalletje op zich, maar eerder om de voldoening die ik krijg als ik een paar uur ga lopen. Eventjes hoofd leeg maken en van de wereld/in de natuur zijn. Als ik zo 2 loopjes per week plan en nog een kortere intervalloop zit ik vanzelf al aan of boven die 35km :)

Ik hoop niet dat ik een primeur heb ma bon. Ik heb lichte Corona (gehad?) en een goeie 2 weken niet meer gesport.
Gelijkaardige personen hier? Ongeveer de helft gas terug nemen en aan een traagloop tempo beginnen, also 7min/km?

Ik hoop niet dat ik een primeur heb ma bon. Ik heb lichte Corona (gehad?) en een goeie 2 weken niet meer gesport.
Gelijkaardige personen hier? Ongeveer de helft gas terug nemen en aan een traagloop tempo beginnen, also 7min/km?
Koorts gehad?
Als je ziet dat een Sagan na trainingsstage positief test lijkt me niet dat je u er veel van moet aantrekken (als je geen koorts hebt gehad)

Geen koorts, ook niet snakken naar adem, wel wat meer moe en geur en smaakverlies en lichte hoofdpijn/ gevoel van achter te lopen. Weekske last gehad, smaak en geur nog niet terug maar voel me wel gewoon goed.

Welja, ik heb daar echt een enorm plezier in gevonden en ik heb weinig zin om dat te gaan afbouwen natuurlijk. 35km per week is zeker niet mis, maar ik had wel nog meer plannen dit jaar. En het gaat me eigenlijk ook niet om dat getalletje op zich, maar eerder om de voldoening die ik krijg als ik een paar uur ga lopen. Eventjes hoofd leeg maken en van de wereld/in de natuur zijn. Als ik zo 2 loopjes per week plan en nog een kortere intervalloop zit ik vanzelf al aan of boven die 35km :)

Daarin kan ik u wel volgen, ik geniet er tegenwoordig vooral van om al lopend de natuur te verkennen. Hoop toch ook op te kunnen bouwen en dan bijv te kunnen gaan lopen ipv een lange wandeling te doen.

Zondag mij trouwens ook wel geamuseerd; eerste kilometers al direct niet te vermijden plassen en natte voeten (ijskoud water, maar werd wel snel warm), daarna dan ook nog ergens een pad genomen dat na een 50m verdween onder de sneeuw. Dan maar door een akker gelopen naar het punt waar dat pad volgens de gps ongeveer moest uitkomen, daarbij ook nog een haas opgeschrikt waar mijn hond achter wou🙃 . Tegen het einde voelde ik mijn iliotibiale band wel wat, misschien iets te veel ineens, morgen wat rustiger

Vandaag afgetast na dat er vrijdag een podiumelement op de zijkant van m'n knie was gevallen. Aanraken langs de zijkant doet nog een beetje pijn, maar tijdens en na het lopen 0,0 last. Nog effe afstanden beperken tot de pijn door aanraking ook weg is, en dan m'n schema weer oppikken.

@eniac wat een bummer zeg. Voor 2nd opinion zeker voor een sportcardioloog gaan, die kan misschien nauwkeuriger trainingsadvies geven dan een maximum afstand per week 😉

Laatst bewerkt:
@eniac wat een bummer zeg. Voor 2nd opinion zeker voor een sportcardioloog gaan, die kan misschien nauwkeuriger trainingsadvies geven dan een maximum afstand per week 😉

Ja, ga ik doen. Eerst m'n blessure laten genezen en conditioneel terug raken waar ik zat, en dan second opinion specifiek bij sportcardioloog. Lijkt me de meest sensibele aanpak :)

Hier ook al 2 loopjes in de sneeuw achter de rug. Maandag toch maar rustig aan gedaan, en het was vrij gevaarlijk op bepaalde plekken. Gisteren was het al wat beter, maar soms toch verraderlijk. Zou vandaag 12km willen doen, maar moet eens goed nadenken over welke route het "veiligste" is. Geen evidentie met 'normale' loopschoenen (Hoka's).

Die heb ik dus niet :poop:
Op zich gaat het wel, zeker gisteren en eergisteren lag er nog relatief zachte sneeuw op veel plekken waardoor ik het ijs kon vermijden. Vrees dat ik vandaag toch wat meer op de baan zelf zal moeten lopen.

Ahnee, trailschoenen zijn wel een must met dit weer, heb ik gisteren gemerkt :D
Heb ze vandaag ook bovengehaald, gebruik die eigenlijk normaal alleen om te stappen (had ooit bon voor gratis scott schoenen en loop daar niet mee en wandelschoenen hadden ze toen net niet dat jaar, dus maar die genomen)
Maar met de sneeuw zet je toch alles scheef dus dan maakt dat niet uit, maar stukje straat voldoende dat toch zwaarder aan de voeten :D

Deze mag ik hier wel posten denk ik, dacht dat ik het al eens had zien passeren, maar om zeker te zijn.

Voor de geïnteresseerden, nu zondag om 16u45. Officieuze wereldrecord (met marge!) door een vlaming in 1986. Ik ben alvast benieuwd :)

Ik heb het gehad in oktober. Eerste 2 weken heb ik heel erg voorzichtig gelopen, maar ik had wel koorts gehad. Er is niets van blijven hangen, maar ik zou met een virus dat op de longen slaat toch eerder kalm herbeginnen ipv volle gas en die extra belasten (idem met je hart).
Lijkt me beter om hier iets voorzichtiger mee te zijn dan het je achteraf te beklagen.

Pff door druke periode op het werk nog geen enkele keer kunnen gaan lopen sinds zaterdag, begint hier ferm te kriebelen.

De sneeuw en zon mag nog effe blijven, ik vind het zalig om in te lopen :)
Voor te lopen vind 'k het ook wel eens plezant, zeker in meer afgelegen plekken echt prachtig! Met de fiets valt er niet te veel uit te spoken in dit weer, dus ga deze week eens een paar loopjes extra :)
Vandaag nog eens gaan intervallen op de skiberg, 6x omhoog, toch echt niet te onderschatten zo'n steile hellingen oplopen!

Vandaag 75min aan 70-75% BPM max gelopen (14,6km). Tempo gaat al omhoog en hartslag blijft relatief laag en dit na slechts twee weken op het HM schema. De snelheid begint geleidelijk aan terug te komen.

M'n lichaam begint eindelijk taaier te worden. Geen last meer van kwaaltjes, ook niet na een week van +70km. Dat belooft voor de lente!

Gisteren terug gaan lopen na 6 weken. Een snelle 5 km was de bedoeling. Puur om te kijken waar ik stond. Na 3km en een klets gestopt omdat de koude lucht mijn luchtpijp in brand zette.

Nadien rustig naar huis gelopen en vanaf morgen terug schema volgen.

Terug
Bovenaan