Algemene Loopthread

Ik ben aan het twijfelen om de marathon van Antwerpen nog te lopen.. Het gaat wel speciaal zijn om dat op 1 trainingsblok te doen en niet eens meer tot de 30km te gaan. Morgen beslissen.

Leuven zonet ook weer een marathon aangekondigd. Ik dacht dat ze het op een halve gingen houden, maar kijk.

Ik ben ook even in mijn eigen stastieken gedoken en eigenlijk wel zeer fijn om de progressie te zien:

JaarTotale afstandGemiddeld tempoHR
2021 (begonnen met lopen)322,85:45166
20221.045,55:39157
20231.684,65:25151
20241.390,95:14153
20251.564,35:00154

Duidelijk verschil sinds ik bij DCLA ben beginnen lopen (mid 2024), ondanks de extra HM sinds ik verhuisd ben vorig jaar (gemiddeld rond de 95hm).

Hier sinds vorige week weer wat beginnen lopen ( wel afwisselen met wandelen ) wegens verkrampte onderrug en geknelde zenuw.
Lees: 1 dag wandelen tem 10 km en de andere dag lopen/joggen.

Vandaag testje van 5km, continu in het rood maar toch blij met een snelheid van 5:25 average. 2de beste tijd, toch nog eens mijn PR proberen te halen ( onder de 25:45).

Rug is aan het loskomen met oefeningen en bewegen, zou toch nog graag een HM doen dit najaar. Om dan volgend jaar een marathon te doen in het jaar dat ik er 42 wordt.

Mijn laatste 3 jaar ook eens posten

JaarTotale afstandGemiddeld tempoHR
20231.366,25:39155
20241.637,86:04147
20251.143,16:15140

Ik heb eindelijk geluisterd en ik heb geprobeerd om (veel) trager te lopen tijdens mijn LSD loopjes. Ik voel mij daar eigenlijk ook beter bij.

Als je Zorbo zijn statistieken naast die van mij zou leggen zou je zeggen: Makila is véél trager geworden op 2 jaar tijd. Echter het tegendeel is waar als ik mijn wedstrijden en tempolopen er bij neem. Maar nog belangrijker: Mijn basisconditie is sterk verbeterd. Ik herstel sneller van een zware inspanning.

Vorig jaar was wel een lastig jaar en vroeg ik mij af waarom ik het nog deed want ik zag in eerste instantie een achteruitgang tov 2023 ipv een vooruitgang. Maar dit jaar gaat het best goed.

Beste tempo's (10 miles): 2023 - 5:30 / 2024 - 5:35 / 2025 - 5:16

Laatst bewerkt:
Iemand die het parcours kent van de gent 10mijl volgende week? Hoeveel hoogtemeters zitten erin?
Ik weet wel dat er kaart op de site staat maar ik zou graag de hoogtemeters weten en waar ze ongeveer zitten in het parcours.

De eerste slechte ervaring met Runnerslab. Ik ga terug met mijn Shokz die een klikkende geluid maken als ik loop. In de winkel zeiden ze al: "we hebben achteraan getest en we horen niets." Ik heb verder niet aangedrongen, maar heb gevraagd om ze naar Shokz te sturen en dat ze die daar testen. "We zullen ze opsturen en dan heb je binnen een week antwoord." Ik vond een week al kort eerlijk gezegd, want shipping daar uitpakken en in de rij van andere klachten etc. Ik ging er vanuit dat het langer ging zijn en ze me probeerde sussen. Op zich heb ik er weinig problemen mee om te wachten als de afhandeling correct gebeurd. Zij kunnen niets doen aan wachttijden bij een leverancier van hun.

Vandaag een letterlijke respons van RL: "We hebben ze opgestuurd naar Shokz en zij vonden geen gebreken. Je kan ze weer ophalen in de winkel."

Ik vraag de officiële reactie van Shokz en krijg niet onmiddelijk antwoord. Even later antwoord dat ze niet naar Shokz zijn gestuurd, maar naar Zwijndrecht en ze daar niets hoorden. Ze hebben die gewoon een week op het schap gelegd. De verkoopster heeft mij voorgelogen in de winkel met het zogezegd opsturen.

Ik word mottig van zo'n dienstverlening. Dat opsturen naar Shokz is uw job, get over it. Er zijn gelukkig genoeg loopwinkels in de regio en alles is online te vinden.

De eerste slechte ervaring met Runnerslab. Ik ga terug met mijn Shokz die een klikkende geluid maken als ik loop. In de winkel zeiden ze al: "we hebben achteraan getest en we horen niets." Ik heb verder niet aangedrongen, maar heb gevraagd om ze naar Shokz te sturen en dat ze die daar testen. "We zullen ze opsturen en dan heb je binnen een week antwoord." Ik vond een week al kort eerlijk gezegd, want shipping daar uitpakken en in de rij van andere klachten etc. Ik ging er vanuit dat het langer ging zijn en ze me probeerde sussen. Op zich heb ik er weinig problemen mee om te wachten als de afhandeling correct gebeurd. Zij kunnen niets doen aan wachttijden bij een leverancier van hun.

Vandaag een letterlijke respons van RL: "We hebben ze opgestuurd naar Shokz en zij vonden geen gebreken. Je kan ze weer ophalen in de winkel."

Ik vraag de officiële reactie van Shokz en krijg niet onmiddelijk antwoord. Even later antwoord dat ze niet naar Shokz zijn gestuurd, maar naar Zwijndrecht en ze daar niets hoorden. Ze hebben die gewoon een week op het schap gelegd. De verkoopster heeft mij voorgelogen in de winkel met het zogezegd opsturen.

Ik word mottig van zo'n dienstverlening. Dat opsturen naar Shokz is uw job, get over it. Er zijn gelukkig genoeg loopwinkels in de regio en alles is online te vinden.

Welke vestiging van RL was het?

Ik zal eens iemand een bericht sturen daar dan, kom daar zelf heel veel en ben altijd super tevreden geweest van hun service.
Niet doen. Ik ben momenteel al bezig met de winkel zelf. Ik twijfel nog hoe boos ik me ga maken. Ik ben zelf altijd heel tevreden geweest van mijn aankopen. Ze zouden alleen moeten beseffen dat de dienstverlening, ook na verkoop, de reden is waarom mensen daar kopen en niet online. :)

Niet doen. Ik ben momenteel al bezig met de winkel zelf. Ik twijfel nog hoe boos ik me ga maken. Ik ben zelf altijd heel tevreden geweest van mijn aankopen. Ze zouden alleen moeten beseffen dat de dienstverlening, ook na verkoop, de reden is waarom mensen daar kopen en niet online. :)

100% gelijk!

Ik zou nu niet meteen elektronica kopen in een loopwinkel maar hoop uiteraard wel dat ze het rechtzetten. Je kan anders Shokz eens rechtstreeks proberen contacteren, die gaan dan mss ook eens horen bij Runners’ Lab waarom die liegen over hun service.

Ik heb dat klik-geluid in mijn Shokz ook al een paar keer gehad, lag toen wel telkens aan de download van mijn podcast want deed zich nadien bij andere podcasts niet meer voor.

Ik denk een keer of 2 misschien hetzelfde gehad te hebben, telkens nadat ik ze onder de douche kort gekuist heb. Het kwam dan voor tijdens de eerstvolgende korte fietstochtjes en daarna was het weg, dacht dat het te maken had met dat ze nog wat moesten opdrogen.

(De Openrun Pro 2 trouwens)

Ik denk een keer of 2 misschien hetzelfde gehad te hebben, telkens nadat ik ze onder de douche kort gekuist heb. Het kwam dan voor tijdens de eerstvolgende korte fietstochtjes en daarna was het weg, dacht dat het te maken had met dat ze nog wat moesten opdrogen.

(De Openrun Pro 2 trouwens)
Openring pro 2 heb ik ook. Maar die zijn toch niet waterdicht of ben ik mis?

Openring pro 2 heb ik ook. Maar die zijn toch niet waterdicht of ben ik mis?
Ik raad het niet aan, maar ik denk dan dat als ze tegen regen en zweet kunnen, het geen kwaad zou mogen kunnen om ze na een intense zweetsessie een paar seconden onder de douche te houden en dan onmiddellijk af te vegen met een handdoek.

Ik zou nu niet meteen elektronica kopen in een loopwinkel maar hoop uiteraard wel dat ze het rechtzetten. Je kan anders Shokz eens rechtstreeks proberen contacteren, die gaan dan mss ook eens horen bij Runners’ Lab waarom die liegen over hun service.

En waarom niet?
Ik zou zelfs zeggen dat voor zoiets specifiek de lijn net korter is naar een 2moso (importeur en distributeur van shokz in de benelux). De banden daarmee lijken mij vrij oké te zijn.

Het zal meer aan de medewerker van de winkel of de winkel op zichzelf liggen als ik mag gokken. Uiteraard altijd lastig om over te oordelen en een oordeel te vellen over een hele keten.
Jij vertrouwt ook maar gewoon op die persoon achter die toog, dat die alles in zijn of haar macht doet. Maar ook daar kan het al grandioos fout lopen, als die geen moeite wilt doen dan kan je RSlab daar niet als bedrijf voor neersabelen.

Service het is altijd iets lastig natuurlijk. In heel de keten van garantie en defecten kijkt men altijd naar de verkoper. Maar hij is maar een tussenpersoon.
Als hij u een nieuw exemplaar geeft ben jij blij, maar hij moet wel dat exemplaar terugvorderen op een bepaalde manier. En als dit stroef gaat is de verkoper uiteraard minder huiverig om dit te doen.
Los daarvan wordt niemand aan het lijntje gehouden en wil je als consument/ klant gewoon een oplossing.

Het feit dat ze hem zelf testen en dan opsturen naar een andere vestiging om opnieuw zelf te testen, terwijl die geen kennis van elektronica, testbench of herstelplaats hebben zegt toch genoeg?

Als het al aan die ene verkoper ligt, waarom hebben ze in de andere vestiging dan niet gezegd dat ze het niet kunnen repliceren, dus ook niet kunnen oplossen, dus het naar de fabrikant moet?

Ze weten niet hoe ze met zo’n toestel of zo’n defect om moeten gaan.

Ik zeg niet dat de Vandeborres, Krefels en Fnacs een toonbeeld zijn van goede service, maar ik ben in zo’n winkel nog nooit afgewimpeld met “we merken niets dus we doen niets”.

Ze hebben vandaag een voorstel gedaan zodat ik toch geholpen ben. Blij dat ze inzagen dat de afhandeling niet klopte en ik ben dan ook niet degene om er rancuneus over te blijven doen.

Terug
Bovenaan