Bon, het is tijd om eens de loftrompet boven te halen voor onze
@MichielD4 : Ik herinner mij nog enkele jaren geleden dat ik de marathon van Gent met u heb gelopen, toen je helemaal aan het begin stond van uw “marathon carrière”. Als ik kijk naar de evolutie die je de afgelopen jaren hebt gemaakt, kan ik niet anders dan mijn hoed af te doen. De manier waarop jij een doel vooropstelt en dan een plan van aanpak tot in de puntjes uitwerkt is echt een enorme inspiratiebron. Ik train op een compleet andere manier (lees, ik doe maar wat), maar vind het geweldig om telkens uw trainingsblok te kunnen volgen. Echt chapeau man!
Zelf vandaag als pacer gelopen (3u15) op IFF marathon in Ieper. Geweldige dag gehad! Goede benen, nieuwe marathon en heel veel leuke ontmoetingen gehad. Mijn mede pacer was ook een echte top kerel met wie de samenwerking super vlot verliep. Constant aan het overleggen en achterom kijken om te bepalen welk tempo we moesten aanhouden en om zeker te zijn dat we de lopers de kans gaven terug aan te sluiten aan bevoorradingen en zo. Naar het einde toe wel redelijk stevig moeten vertragen of we hadden niemand meer mee aan de finish. Wel een nadeel van een kleinere marathon, je loopt van bij aanvang met een redelijke kleine groep en daar schiet niet veel volk meer van over. Wel ontzettend veel “dank u” te horen gekregen aan de finish voor ons werk, dus zullen we wel iets goed hebben gedaan.
Next up: Antwerpen 2u59, wordt uiteraard zwaarder, maar langs de andere kant veel eenvoudiger. Daar ga ik niet achterom kijken, gewoon een super egaal tempo lopen, zonder rekening te houden met wie er wel of niet nog is en focussen op de eindtijd. Ik kijk er al naar uit.