Algemene Loopthread

Als je maar een uur gaat lopen hoef je geen Camelback bij te hebben hé ;)

Sommige dragen het op te tonen dat ze een "goede" loper zijn

Ik draag bijna altijd een runningvest (ook op op korte loopjes)... Gewoon handig om GSM/Sleutel weg te steken. Veel handiger dan in je zak of running band....

Loopsport wordt steeds belachelijker. 7 uur over een marathon doen, kerels met overgewicht op carbon schoenen, 10k lopers met een camelbak, lotingen om te mogen inschrijven,…tijd dat de sport weer aan populariteit verliest.
Op de 10 miles van Antwerpen is het voor mij echt onmogelijk geworden om een goeie tijd te lopen. Daar is de laatste jaren (echt absurd) zoveel volk dat ik de eerste kilometers een spelletje fartlek lopen aan het doen ben. Niet voor mijn plezier maar omdat het niet anders kan. :tongue:

Lokale Loopwedstrijden vind ik nog wel leuk. Ik heb er dit jaar 3 gelopen als een soort van training en ik heb 2 lokale wedstrijden eruit gepikt waar ik echt vol doorgelopen heb (wat best aardig gelukt is).

Laatst bewerkt:
Ik draag bijna altijd een runningvest (ook op op korte loopjes)... Gewoon handig om GSM/Sleutel weg te steken. Veel handiger dan in je zak of running band....
Nog een ergernis. Mensen die elke training selfies of filmpjes maken voor de socials. Gsm gewoon thuislaten (tenzij op de trails). Er zijn nog maar weinig loophorloges zonder muziek en draadloze oortjes zijn er al van 20€. Mijn looptshort van 10€ van Decathlon heeft plek voor mijn huissleutel.

Ik neem mijn GSM ook nooit mee. Zou het eigenlijk beter wel doen mocht ik (of een famillielid) iets voorhebben :unsure:. Sleutel daar ik gewoon in mijn hand.

Als je 1u gaat fietsen neem je toch ook gewoon een bidon mee? Wat is er mis om op een loopje van 1u water mee te doen? Lijkt me de logica zelve

GSM neem ik altijd mee, past perfect in m'n loopshort. Mocht er iets zijn kan je toch iemand bereiken of andersom. En voor m'n muziek

In de zomer neem ik toch ook wel softflask mee, al is het maar voor een uurtje. Loopt niet zo handig maar ik kan niet zo goed tegen de warmte dus dan is wat water wel welgekomen.

Als je 1u gaat fietsen neem je toch ook gewoon een bidon mee? Wat is er mis om op een loopje van 1u water mee te doen? Lijkt me de logica zelve
tenzij het 25+ graden is, heb je dat toch niet nodig? Niets mis mee of thuis te komen, dorst te hebben en bij te drinken?

Ik vind het toch maar een gedoe zo'n rugzak of drinkfles vasthouden, dus hoe minder hoe liever. GSM wel altijd bij, je moet maar eens in het midden van het bos je voet zwaar omslaan en hulp nodig hebben....

tenzij het 25+ graden is, heb je dat toch niet nodig? Niets mis mee of thuis te komen, dorst te hebben en bij te drinken?

Ik vind het toch maar een gedoe zo'n rugzak of drinkfles vasthouden, dus hoe minder hoe liever. GSM wel altijd bij, je moet maar eens in het midden van het bos je voet zwaar omslaan en hulp nodig hebben....

Zweten door sport = extra drinken.
Is hetzelfde verhaal van de laatste jaren met carbs tijdens de inspanning. Heb je ze nodig op een fietsrit van 1h30? Nee.
Zijn ze goed voor het herstel en dus beter als 0 carbs innemen? Ja.
Om die reden zie je ook alle (serieuze) profrenners gewoon hun carb intake innemen onafhankelijk van de duurtijd van een rit

Op de fiets is dat toch een no-brainer? Uiteraard een bidon, en quasi altijd met iets in.
Zelfs bij een heel rustige duurrit is dat bewezen beter dan water, en al zeker dan niet drinken.

Bij een loopje heb je nog de praktische afweging omdat het, behalve met een rugzakje, gewoon minder lekker loopt.

Ik neem alleszins zelden drinken mee voor < 1u trainingen, maar ik heb toch wel al heel vaak gewenst dat ik wél drinken mee had.

Bij een loopje heb je nog de praktische afweging omdat het, behalve met een rugzakje, gewoon minder lekker loopt.

Ik neem alleszins zelden drinken mee voor < 1u trainingen, maar ik heb toch wel al heel vaak gewenst dat ik wél drinken mee had.
Gellekes en drinken moet je wel trainen om te zien of je er tegen kan en je geen allergische reacties verkrijgt, ...
Dus voor een wedstrijd als ik iets nieuw wil gebruiken dan test ik dat eerst wel uit ;)

Maar anders, doe ik het niet voor loopjes onder een range van 1u à 1u30 (afhankelijk van de temperatuur en de zon).

Zweten door sport = extra drinken.
Is hetzelfde verhaal van de laatste jaren met carbs tijdens de inspanning. Heb je ze nodig op een fietsrit van 1h30? Nee.
Zijn ze goed voor het herstel en dus beter als 0 carbs innemen? Ja.
Om die reden zie je ook alle (serieuze) profrenners gewoon hun carb intake innemen onafhankelijk van de duurtijd van een rit
We gaan onszelf hier toch niet vergelijken met profsporters, hoop ik? Die zitten per definitie op de rand tussen wat ze kunnen trainen en bijgegeten krijgen na een training. We eten algemeen al meer dan ons verbruik. Je gaat toch ook niet beginnen met gels onderweg van en naar je werk, mag ik hopen.

Nog een ergernis. Mensen die elke training selfies of filmpjes maken voor de socials. Gsm gewoon thuislaten (tenzij op de trails). Er zijn nog maar weinig loophorloges zonder muziek en draadloze oortjes zijn er al van 20€. Mijn looptshort van 10€ van Decathlon heeft plek voor mijn huissleutel.

Helemaal niet om de influencer uit te hangen, gewoon om bereikbaar te zijn mocht er iets gebeuren bij het thuisfront of als ik iets meemaak waardoor ik het thuisfront moet bereiken...

Terug
Bovenaan