Algemene Loopthread

Ik dacht dat vo2maxtrainingen pittig waren. Net een kwartier sprongoefeningen gedaan bij de kine. Dit is niet menselijk meer. Kan ik de man aangeven bij de kinepolies?

Ik heb met pijn aan m'n Achillespees (blessure, overbelasting volgens m'n huisarts maar geen scheur gelukkig) verstek moeten geven voor de marathon van Antwerpen, één week voor het doel...
al weet ik niet of ik er klaar voor was... 'maar' 500-tal km gelopen de 4 maanden ervoor, aantal trainingen geskipped door social issues (ldvd), corona heeft me 3 weken terug stevig beet gehad terug... Wel m'n PR op de 10km eindelijk onder de 50min gekregen en m'n PR op de HM was ook eraan gegaan als ik in die training niet de blessure was opgelopen...

Kiné heeft nog niet terug gebeld... Ben aan het twijfelen om volgende week langzaam te herstarten met 4/4/5 km (3 per week) ... Maar ik mis nu wel een 'doel' en vaak echt van m'n tweede marathon niet gehaald te hebben (eerste in februari wel).
Altijd naar de sportkine.

Kan iemand een snelle marathon in maart/april aanraden? Gent lijkt me wel leuk maar geen super snel parcours las ik hier, Rotterdam uitverkocht en bib transfer is daar ook al niet mogelijk. Ik had anders wel interesse in Milaan maar dat is ook weer een verplaatsing.

Ondertussen ook ingeschreven in de loterij voor Berlijn 🙏

Kan iemand een snelle marathon in maart/april aanraden? Gent lijkt me wel leuk maar geen super snel parcours las ik hier, Rotterdam uitverkocht en bib transfer is daar ook al niet mogelijk. Ik had anders wel interesse in Milaan maar dat is ook weer een verplaatsing.

Ik kan marathon van Barcelona wel aanraden, maar is ook met verplaatsing natuurlijk.

Gentbrugge?

Gentbrugge heeft enkel een HM. Ik denk dat je al aan de late kant bent voor een lentemarathon. Misschien kijken om een ticket over te nemen van iemand voor Parijs, Sevilla, Rotterdam, Kopenhagen, Enschede,...?

Gent is totaal niet traag denk ik. ‘t Is gewoon verschrikkelijk saai. Je doet quasi integraal de halve marathon op het Bashir-parcours langs het water.

Barcelona, 15 maart.

@MichielD4 Inderdaad wat laat, was ook niet echt de bedoeling om een te lopen maar kijk. Het blijft kriebelen :)
Ze maken het toch moeilijk/onmogelijk om een nummer over te nemen en loop liever met mijn eigen naam.

@poeperman dat was mij dus niet duidelijk, ik lees dat er door de drukte soms wat opstopping kan zijn maar dat zal misschien voor de iets tragere groepen zijn vooral.

@Runerised zelf ervaring mee? Lijkt me wel fijne locatie inderdaad. Maar dan kan ik misschien evengoed Milaan doen.

Moeilijk :p

Halve marathon Leuven is hier het volgende doel. Ik wil richting de 1:30. Meer dan 5 minuten af mijn PR doen op een half jaar is veel, maar ik heb mijn PR gelopen zonder voorbereiding. Er was zeker nog marge.

Dju toch, zondag halve marathon in Brussel en voel een verkoudheid opborrelen of ja heb die al.
Had normaal een taperloopje gepland, maar ga deze skippen.

Wat doen jullie een week op voorhand, buiten balen?

Laatst bewerkt:
Dju toch, zondag halve marathon in Brussel en voel een verkoudheid opborrelen of ja heb die al.

Balen, rusten, hydrateren, eten. Hopen dat het niet kog erger wordt. Sterkte…

Leuven :oi22:
Nee, geen idee, dat parcours is ook nog niet vrijgegeven. Ze teasden wel Meerdaalwoud, wat dus mogelijks zelfs wat onverhard betekent?

@Runerised zelf ervaring mee? Lijkt me wel fijne locatie inderdaad. Maar dan kan ik misschien evengoed Milaan doen.

Ik heb Barcelona gelopen. Wel een aanrader! Als je supporters mee hebt ook interessant parcours om u een paar keer te zien.

En zeker een snel parcour. Voor mij de mooiste die ik al gedaan heb. Wel enkel nog maar Gent en Parijs gedaan.

Ik had hetzelfde, gewoon uitzieken en zo veel mogelijk rusten. Elke dag zeer lichte krachtoefening voor de benen + stretchen want ik ben zeer vatbaar voor blessures na ziekte.

Rusten en zo weinig mogelijk lopen dan. Dat taperloopje gaat ook het verschil niet meer maken voor je conditie.

Zonet de roadbook voor GTLC ontvangen. Ik weet van mezelf dat m'n Frans verre van goed is maar andersom is het duidelijk ook gene vette.
Vooral hun motivational quote in het Engels is fantastisch. :laugh:

It doesn't matter how long it took you to cross the finish line, it doesn't matter
how high you are
, it doesn't matter how far you go...You all gained something in this experience!

Dat gezegd zijnde heb ik er wel zin in, juist een tikkeltje nerveus om te finishen in het donker wel.

Terug
Bovenaan