Algemene Loopthread

Het heeft nog lang geduurd.

Leuven slaat de bal trouwens mis.

Ne ongetrainde persoon die anders nooit loopt zal nu helemaal niet meer lopen. Nu liep ie mee voor de lol tijdens die bierloop.
Ne sporter die zelden drinkt zal nog steeds een biertje drinken tijdens zijn (kerst)loopje. Ik hoor daar ook bij se.

Ik ben zelfs voorstander van ipv een mile dat nog verder op te trekken naar langere afstanden :tongue:

En laten we elke km een biertje drinken! Hell Yeah !!! :clap:

Laatst bewerkt:
Net zoals Spooky de Grizzly 100km "gelopen".
Grootste ergernis waren toch al die bomen waar je over moest klimmen. Waarschijnlijk het gevolg van Benjamin donderdag. Dat en de combinatie keien en bladeren.
Door mijn noodgedwongen sanitaire beurten net niet onder de 13u kunnen finishen en bij de eerste 100 deelnemers maar toch trots met de prestatie.
Zondag dan nog het mooie fort Eben-Emael bezocht en iets gaan eten in het leuke Kanne.

In december ga ik deelnemen aan de loterij voor de UTMB 100.
Dat met slechts 6 running stones op mijn naam (Quito en Kullamannen) is de kans redelijk klein but you never know.

Het heeft nog lang geduurd.

Toch wel zeer hypocriet van KU Leuven en stad Leuven hé...

Een massacantus op het Ladeuzeplein is dan geen enkel probleem.
Op 15 mei nodigen KU Leuven en LOKO alle alumni van vroeger en nu uit voor deze bijzondere primeur. Onder het genot van een pintje (of alcoholvrij alternatief) zing je samen je favoriete studentenliederen uit de codex.

Toch wel zeer hypocriet van KU Leuven en stad Leuven hé...

Een massacantus op het Ladeuzeplein is dan geen enkel probleem.
Op 15 mei nodigen KU Leuven en LOKO alle alumni van vroeger en nu uit voor deze bijzondere primeur. Onder het genot van een pintje (of alcoholvrij alternatief) zing je samen je favoriete studentenliederen uit de codex.
En leuk dat dat was.
LOKO is trouwens niet KU Leuven. :)

Ik heb oktober afgeklokt op 200,5 km 💪

Deze week heb ik even rust genomen met als gevolg dat ik vandaag tijdens de lange duurloop continue de rem moest zetten op mijn lichaam.
Ik voelde mijn benen niet en ik zat superfris.

Ik heb zonet 17,5 km gelopen (5:58 / km) en fysiek voel ik het wel, maar mijn benen zeggen: Hebben we vandaag al gelopen? Kom Makila we gaan nog een extra toerreke doen.

Laatst bewerkt:
Daarstraks weer mogen pacen op de marathon van Brussel, sub 3u weer. Wat een dikke miserie is dat om te pacen, constant op en af, veel draaien en keren, tunnels, noem maar op. Was echt de eerste keer dat ik moest pacen en eigenlijk constant moest nadenken hoeveel marge we hadden omdat een constant tempo lopen onmogelijk is. Uiteraard de missie weer tot een goed einde gebracht, super veel bedankt aan de finish, dus dat hebben we weer goed gedaan.

De hoogtemeters vind ik eigenlijk geen issue, dat is deel van de charme van dit parcours. Wat 10x lastiger is, is dat je ook op paden loopt waar het vol bladeren en modder lag, blij dat ik daar niet ben gevallen.

2e keer sub 3u op 2 weken tijd, met de conditie zit het wel snor.

Was al even aan het denken om eens een deftige wedstrijd in de bergen te gaan lopen.
Wou eerst een 300+ wedstrijd pakken maar het serieuze prijskaartje is voor mij iets te veel.

Me zonet ingeschreven voor Val d'Aran 160:cheer:

Was al even aan het denken om eens een deftige wedstrijd in de bergen te gaan lopen.
Wou eerst een 300+ wedstrijd pakken maar het serieuze prijskaartje is voor mij iets te veel.

Zalig, 60km genieten en 100km uzelf afvragen waarom je zo’n dingen doet.

Hoe bereidt een mens zich in godsnaam voor op 10 000 hoogte meters in België? :eek:

Zalig, 60km genieten en 100km uzelf afvragen waarom je zo’n dingen doet.
Is gelukkig een gevoel ik zeer weinig heb (tijdens een wedstrijd). Meestal wel aan iets te wijten waardoor het wat minder wordt.
Hoe bereidt een mens zich in godsnaam voor op 10 000 hoogte meters in België? :eek:
Ik heb deze zomer meegedaan met iets georganiseerd. Was 130km met 13000 hoogtemeters. Helaas wel moeten opgeven na 110km. Maar voldoende lange hill repeats (van pakt 30%) brengt u al goe ver.
En ja, ik klim gewoon ook wel graag.

Volgend jaar blijkbaar geen marathon meer in Brussel stad, de stad zelf trekt er de stekker uit wegens “te duur” en “te veel inspanningen”. Wel heel vreemde communicatie, net na de editie van dit jaar, geen communicatie naar Golazo toe, niemand van de stad aanwezig vandaag op het evenement,… Ze willen eventueel wel een loopevenement laten plaatsvinden buiten Brussel stad zelf… Ja, daar zitten de mensen op te wachten.

Stadsmarathons boomen dat het geen naam heeft, of het nu in België is of buitenland. Onze hoofdstad zegt echter “nee”. Om te schreeuwen dat.

Artikel op VRT nws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/02/brussels-marathon-stad-brussel-stopt-ermee/

Volgend jaar blijkbaar geen marathon meer in Brussel stad, de stad zelf trekt er de stekker uit wegens “te duur” en “te veel inspanningen”. Wel heel vreemde communicatie, net na de editie van dit jaar, geen communicatie naar Golazo toe, niemand van de stad aanwezig vandaag op het evenement,… Ze willen eventueel wel een loopevenement laten plaatsvinden buiten Brussel stad zelf… Ja, daar zitten de mensen op te wachten.

Stadsmarathons boomen dat het geen naam heeft, of het nu in België is of buitenland. Onze hoofdstad zegt echter “nee”. Om te schreeuwen dat.

Artikel op VRT nws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/02/brussels-marathon-stad-brussel-stopt-ermee/
Ik verschoot hier ook van. Dat geeft de reputatie van jouw stad toch een boost en lokt extra toeristen naar Brussel? Die lopers consumeren daar toch ook iets waarschijnlijk. Voor de hotels, horeca etc toch een goede zaak.

Een marathon van Brussel zonder Brussel-stad aan te doen is bullshit.

D+dinsdag🙄

Edit: Jogclub live in Winksele op 10/11, iemand van hier die gaat?
Jogclub fan van het eerste uur, maar ik heb niks met ultra. Het is ook wat aan het doodbloeden. Het vraagt veel tijd en het is duidelijk dat ze die niet echt meer hebben. Het is hun wel gegund natuurlijk!

Jogclub fan van het eerste uur, maar ik heb niks met ultra. Het is ook wat aan het doodbloeden. Het vraagt veel tijd en het is duidelijk dat ze die niet echt meer hebben. Het is hun wel gegund natuurlijk!
Heb ook het gevoel dat het wat aan het uitdoven is. Van 1 aflevering per week met gasten is het naar 1 keer per x maand met de vaste 3/4.

Ik verschoot hier ook van. Dat geeft de reputatie van jouw stad toch een boost en lokt extra toeristen naar Brussel? Die lopers consumeren daar toch ook iets waarschijnlijk. Voor de hotels, horeca etc toch een goede zaak.

Een marathon van Brussel zonder Brussel-stad aan te doen is bullshit.

Ik vind het allemaal heel erg vreemd. Vooral als je de reactie van Golazo leest dat de stad hen op geen enkel moment contacteert ivm het dragen van kosten voor toekomstige edities. Als je dat echt wil laten werken, ga je toch in dialoog met uw partner denk ik dan. Het argument dat de stad haar middelen wil inzetten voor andere argumenten vind ik ook heel erg vreemd. Gisteren waren er 20.000 lopers + supporters, lijkt mij toch ideaal om uw stad in een positief daglicht te stellen. Armoe troef.

Zoals je zegt is een evenement zonder de typische landmarks van Brussel compleet absurd, daar komt niemand op af.

Trouwens, ik was in het verleden de eerste om af te geven op Golazo, maar in Brussel hebben die mannen toch goed voor de Pacers gezorgd. Alles top geregeld voor ons.

Terug
Bovenaan