Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je maar een uur gaat lopen hoef je geen Camelback bij te hebben héWat is er mis met lopers met een Camelback?
Het is een running joke geworden waarbij een soort "loper starting kit" bestaat uit carbon schoenen, compressiekousen en camelback. Allemaal zaken die je niet nodig hebt om te beginnen met lopen. Ik geef de schuld aan influencers.Wat is er mis met lopers met een Camelback?
Ik begrijp de mensen ook niet die zich inschrijven voor een event in een stad om dan met oortjes rond te lopen. Je mist echt de sfeer.
Op ultra's dan weer wel om in de 2e helft terug wat energie te krijgen, maar zeker niet downhillAls het voor PR's te breken is, heb ik toch graag wat opzwepende tracks hoor. Op de trails dan weer niet.

Ultra's zijn meestal ook met weinig publiek. Een stadsmarathon of de 10 Miles zijn dan wel weer met massaal publiek.Op ultra's dan weer wel om in de 2e helft terug wat energie te krijgen, maar zeker niet downhill![]()
Als je maar een uur gaat lopen hoef je geen Camelback bij te hebben hé
Sommige dragen het op te tonen dat ze een "goede" loper zijn
Op de 10 miles van Antwerpen is het voor mij echt onmogelijk geworden om een goeie tijd te lopen. Daar is de laatste jaren (echt absurd) zoveel volk dat ik de eerste kilometers een spelletje fartlek lopen aan het doen ben. Niet voor mijn plezier maar omdat het niet anders kan.Loopsport wordt steeds belachelijker. 7 uur over een marathon doen, kerels met overgewicht op carbon schoenen, 10k lopers met een camelbak, lotingen om te mogen inschrijven,…tijd dat de sport weer aan populariteit verliest.

Nog een ergernis. Mensen die elke training selfies of filmpjes maken voor de socials. Gsm gewoon thuislaten (tenzij op de trails). Er zijn nog maar weinig loophorloges zonder muziek en draadloze oortjes zijn er al van 20€. Mijn looptshort van 10€ van Decathlon heeft plek voor mijn huissleutel.Ik draag bijna altijd een runningvest (ook op op korte loopjes)... Gewoon handig om GSM/Sleutel weg te steken. Veel handiger dan in je zak of running band....
Nee?Als je 1u gaat fietsen neem je toch ook gewoon een bidon mee?
tenzij het 25+ graden is, heb je dat toch niet nodig? Niets mis mee of thuis te komen, dorst te hebben en bij te drinken?Als je 1u gaat fietsen neem je toch ook gewoon een bidon mee? Wat is er mis om op een loopje van 1u water mee te doen? Lijkt me de logica zelve
tenzij het 25+ graden is, heb je dat toch niet nodig? Niets mis mee of thuis te komen, dorst te hebben en bij te drinken?
Ik vind het toch maar een gedoe zo'n rugzak of drinkfles vasthouden, dus hoe minder hoe liever. GSM wel altijd bij, je moet maar eens in het midden van het bos je voet zwaar omslaan en hulp nodig hebben....
Gellekes en drinken moet je wel trainen om te zien of je er tegen kan en je geen allergische reacties verkrijgt, ...Bij een loopje heb je nog de praktische afweging omdat het, behalve met een rugzakje, gewoon minder lekker loopt.
Ik neem alleszins zelden drinken mee voor < 1u trainingen, maar ik heb toch wel al heel vaak gewenst dat ik wél drinken mee had.

We gaan onszelf hier toch niet vergelijken met profsporters, hoop ik? Die zitten per definitie op de rand tussen wat ze kunnen trainen en bijgegeten krijgen na een training. We eten algemeen al meer dan ons verbruik. Je gaat toch ook niet beginnen met gels onderweg van en naar je werk, mag ik hopen.Zweten door sport = extra drinken.
Is hetzelfde verhaal van de laatste jaren met carbs tijdens de inspanning. Heb je ze nodig op een fietsrit van 1h30? Nee.
Zijn ze goed voor het herstel en dus beter als 0 carbs innemen? Ja.
Om die reden zie je ook alle (serieuze) profrenners gewoon hun carb intake innemen onafhankelijk van de duurtijd van een rit
Nog een ergernis. Mensen die elke training selfies of filmpjes maken voor de socials. Gsm gewoon thuislaten (tenzij op de trails). Er zijn nog maar weinig loophorloges zonder muziek en draadloze oortjes zijn er al van 20€. Mijn looptshort van 10€ van Decathlon heeft plek voor mijn huissleutel.