Spooky
Well-known member
Start 6u, finish 19u30: dat is dan wel je ontbijt, lunch én avondmaal héAls ik dat allemaal moet binnen spelen, denk ik dat 100k's niet aan mij besteed zijn.![]()
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Start 6u, finish 19u30: dat is dan wel je ontbijt, lunch én avondmaal héAls ik dat allemaal moet binnen spelen, denk ik dat 100k's niet aan mij besteed zijn.![]()
![]()

Als je eet en drinkt op een 100 km (en je loopt niet mee voor de prijzen) dan sta je stil of wandel je terwijl je drinkt en eet.Als ik dat allemaal moet binnen spelen, denk ik dat 100k's niet aan mij besteed zijn.![]()
![]()

ik zat rustig op een bankje in de tent terwijl het buiten aan het gieten wasAls je eet en drinkt op een 100 km (en je loopt niet mee voor de prijzen) dan sta je stil of wandel je terwijl je drinkt en eet.
Allé ja daar ga ik toch van uit.
Ik zie Spooky niet al "lopend" tegen 10+ km/u op een vettig modderig stukske afdaling een (soep)bord bouillon met pasta verorberen om een paar plaatsen eerder te finishen.
Corrigeer mij als ik fout ben dan wil ik die video opname van Spooky hier gepost zien!

12 gelletjes, dan heb je toch diarree de volgende dagenGisteren de Grizzly 100 gelopen in Voeren!
's morgens om 4u30 opgestaan, weerbericht gechecked, en was om niet vrolijk van te worden. 8° maar voelt aan als 1°, en dat bleek later ook effectief dicht bij de waarheid te zitten. Mij dus goed aangekleed: thermoshirt, loop t-shirt en dan waterdicht jasje (dat effectief perfect waterdicht bleek te zijn).
De avond voordien reeds mijn nummer gaan halen, dus slechts 15 min op voorhand daar, dropbag afgegeven en dan redelijk vanvoor in het vak gaan staan, ben vermoedelijk als 100e van de 600 lopers gestart (460 voor de 100k, 140 voor de 83).
Ik wist dat er na 3 km een lastige single track door het bos ging komen en zat dus gelukkig genoeg vooraan om zo goed als geen opstopping te hebben. Jammer genoeg was de combinatie van keien met daarboven bladeren niet ideaal, en erin geslaagd om in dat 1e bos tweemaal mijn linkerenkel om te slaan, en 1 te vallen -> rechterhand lag open en was aan het bloeden... niet ideaal als je een ganse dag stokken gaat nodig hebben. Rustig gestart, wat betekende dat ik langs alle kanten voorbij gestoken werd -> Op km30 liep ik ondertussen al op plaats 271.
Ondertussen was het hondenweer in alle hevigheid uitgebroken: veel regen, veel wind, en allesbehalve warm. Toch zeker 10 (meestal jongere) lopers tegengekomen die zowaar met enkel een t-shirt liepen (no way dat die de finish gehaald hebben)
1e grote tussenpost was op km 44 bij het 3-landenpunt, een heerlijke warme bouillon met pasta en enkele sandwichen met kaas later terug vertrokken voor de extra lus van 16km in Duitsland (die van de 83 mochten al terug richting finish). De regen werd zowaar nog erger, maar gelukkig was mijn jasje echt wel perfect waterdicht, dus eigenlijk op zich niet zo heel veel last van gehad, behalve dan dat de natuur en omgeving wel veel mooier zijn bij een herfstzonnetje ipv deze donkergrijze wolken.
Daarna terug in de grote post op km 60 en het aantal lopers met nog een glimlach op het gezicht waren op 1 hand te tellen. Bij mij voelde alles nog goed, nergens pijn (behalve de enkel van het omslaan, en die knie en hand door het vallen). Nieuwe kousen en schoenen aangetrokken, maar daar zag je 5min later niets meer van
Daarna echt in sneltempo beginnen lopers in te halen, van die plaats 271 opgeschoven naar 209 halfweg, 185 bij km72 en plaats 184 bij km85.
En dan heel bizar, mijn 2e adem gevonden (was het de AA-drink of de red-bull? geen idee?) maar plots ging het lopen als vanzelf -> ik vloog door de modder, kon lopen waar iedereen aan het stappen was, en zag plots dan een finish voor 20u mogelijk was (daar waar mijn betrail score een finish rond 21u voorspeld had). Uiteindelijk nog een pak volk voorbijegestoken en gefinished in 13u39 op plaats 151 voor de 100k en 2700+ HM. (Zeer veel opgevers, slecht 330 finishers op de 100k)
Super content van, nog nooit met zo'n goed gevoel gelopen en gefinished.
Mijn grootste verschil in voorbereiding tov bijvoorbeeld Bouillon 100k was dat ik nu echt alleen maar traag getraind heb, maar wel grote volumes met een topweek van 130km. Dat plus een goede aanpak van eten en drinken heeft vermoedelijk ervoor gezorgd dat ik tot het einde kon blijven lopen.
Kleine greep van wat ik naar binnen gespeeld heb op die 100k (volgens garmin 7300 calorieën verbrand):
4x 15cl Coca Cola
3x AA drink (50cl)
1 redbull
2 x bouillon met pasta
ongeveer 8 softflasks met tailwind
12-tal gels
5 energiebars
30 tal snoepjes
handjevol noten
3x sandwich kaas
2 rijsttaartjes
1 frangipanetaartje
3 stukken cake
3 stukken banaan
Ik heb het niet uitgerekend, maar vermoedelijk niet in de buurt van die 7300 cal
Next up: Bello Gallico 100k, de modder vrees ik alleszins niet, want daar heb ik gisteren voldoende mee te maken gehad!
Mag ik vragen welk dit is? Ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed waterdicht jasje.Gisteren de Grizzly 100 gelopen in Voeren!
's morgens om 4u30 opgestaan, weerbericht gechecked, en was om niet vrolijk van te worden. 8° maar voelt aan als 1°, en dat bleek later ook effectief dicht bij de waarheid te zitten. Mij dus goed aangekleed: thermoshirt, loop t-shirt en dan waterdicht jasje (dat effectief perfect waterdicht bleek te zijn).
Ik zit aan 141km deze maand. Dat is een all-time maandrecord voor mij. 150+ zal nog wel lukken. Dinsdag nog eens lopen.Ik ben ferm volume aan het opbouwen: 45 - 50 - 55 km. Nu een rustweek. Door omstandigheden kan ik de volgende 4 dagen 'niks' lopen. Vrijdag loop ik nog 12,5 km en dan heb ik 200 km gelopen deze maand.
En de recup is goed. Vandaag liep ik 6:15/km - 16,4 km lang aan HR 139 (zone 2). De HR liep ook niet op met de duurtijd.
Ik was even aan het checken wanneer ik nog eens de 200 km gehaald heb op 1 maand tijd mmm ...
december 2019 .. dat is precies al even geleden.
En proficiat hé Spooky. Jij loopt op 1 dag de helft van wat ik nu in één maand loop. Dat is nog wat te veel volume voor mij.
Je had het gisteren nu wel niet getroffen met het weer.![]()
ergens begon ik op 2u55 te hopen en zo direct entry te krijgen voor Chicago/New York.
Aankomst is in de feesthalle op de rode loper, echt genieten en uiteindelijk afgeklokt op 2:57:51. Kan alleen maar trots zijn, want dit had ik toen ik begon te lopen nooit kunnen dromen.
Heerlijk gevoel om zo’n langere trail af te sluiten met een goed gevoel, zal u wel vertrouwen geven!3 jaar geleden gekocht in Decathlon, maar nu niet meer in assortiment -> heb toen vooral gelet op aantal "schmerber" wat waterdichtheid aangeeft. Dit jasje had 10.000 schmerberMag ik vragen welk dit is? Ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed waterdicht jasje.
Thanks Karry: absoluut, vandaag nog steeds overal pijn, maar ben blij dat ik er vol voor gegaan, en vooral blij dat het trainen resultaat heeft opgebracht!@Spooky Knap gelopen op de Grizzly! Ik kan mij perfect inbeelden hoe het moet zijn geweest met de modder daar…Heerlijk gevoel om zo’n langere trail af te sluiten met een goed gevoel, zal u wel vertrouwen geven!
nee ça va eigenlijk, is ook minder dan 1 gel van 30g per uur eigenlijk hé.12 gelletjes, dan heb je toch diarree de volgende dagen
Kleine greep van wat ik naar binnen gespeeld heb op die 100k (volgens garmin 7300 calorieën verbrand):
4x 15cl Coca Cola
3x AA drink (50cl)
1 redbull
2 x bouillon met pasta
ongeveer 8 softflasks met tailwind
12-tal gels
5 energiebars
30 tal snoepjes
handjevol noten
3x sandwich kaas
2 rijsttaartjes
1 frangipanetaartje
3 stukken cake
3 stukken banaan
Ik heb het niet uitgerekend, maar vermoedelijk niet in de buurt van die 7300 cal![]()

Krijg je daar dan iets voor, of is dat allemaal vrijwilligerswerk?Allee, zondag weer pacen, in Brussel deze keer (marathon)!
dat hangt af van wedstrijd, ofwel 'niks' (gratis meedoen) tot geld afhankelijk van de wedstrijd en/of afstand tot sportschoenen-tshirt etc.Krijg je daar dan iets voor, of is dat allemaal vrijwilligerswerk?
Krijg je daar dan iets voor, of is dat allemaal vrijwilligerswerk?
dat hangt af van wedstrijd, ofwel 'niks' (gratis meedoen) tot geld afhankelijk van de wedstrijd en/of afstand tot sportschoenen-tshirt etc.

Ik ging er nu niet van uit dat hij dat allemaal in z'n rugzakje had zitten hoor maar je moet het wel allemaal binnen kunnen houden. Zelfs al is het gespreid over een dag.Als je eet en drinkt op een 100 km (en je loopt niet mee voor de prijzen) dan sta je stil of wandel je terwijl je drinkt en eet.
Allé ja daar ga ik toch van uit.
Ik zie Spooky niet al "lopend" tegen 10+ km/u op een vettig modderig stukske afdaling een (soep)bord bouillon met pasta verorberen om een paar plaatsen eerder te finishen.
Corrigeer mij als ik fout ben dan wil ik die video opname van Spooky hier gepost zien!