Algemene Loopthread

Gisteren toch ook ff wat sneeuw gaan zoeken hoewel ik van de kinesist voorlopig best alleen op verharde ondergrond loop.
Vooral veel erg diepe modder tegengekomen, maar oh zo plezant :D

Na een vervelende knieblessure (ontsteking die maar niet genas) die me 2 maanden aan de kant heeft gehouden, kan ik in principe vanaf deze week terug beginnen met lopen. Ik ga wel wachten tot de weg wat beter begaanbaar is om het lot niet te tarten. 😅

Het zal wel een serieuze tijd duren vooraleer ik terug aan 60km/week zit maar better safe than sorry zeker. Met nieuwe steunzolen, een loopanalyse (waaruit gelukkig bleek dat ik niets verkeerd deed) en goede verzorging moet het wel goedkomen en zijn we hopelijk weer vertrokken voor veel loopplezier.🤞

Snelste 10km ooit gelopen net aan 46:33
2de km last van ijs en wat tijd verloren dus zat meer in zelfs.
Als ik terug op wedstrijdgewicht zit met ne kg of 4 eraf zit er dus nog wat rek op.

Was heerlijk lopen vandaag 😍

Ik vond het ook heerlijk lopen door de sneeuw vandaag! Kort loopje op het gemak gedaan in de Blaarmeersen :) Ook voor het eerst in mijn leven gaan lopen met een lange broek (oude fietsbroek), bij -5°C was het wel welkom :D

Ik vond het ook heerlijk lopen door de sneeuw vandaag! Kort loopje op het gemak gedaan in de Blaarmeersen :) Ook voor het eerst in mijn leven gaan lopen met een lange broek (oude fietsbroek), bij -5°C was het wel welkom :D

Allee ik loop al een paar maand met een lange broek 😅

Ik loopt nooit met lange broek maar ik vrees dat ik deze week toch iets zal moeten verzinnen, -5 is echt wel fris.
Zal wel van de staat van de weg af hangen of ik er al dan niet op uittrek, benen breken lijkt me een kleintje nu.

Hier ook rustig gaan lopen, voordeel van een gescheiden fiets/wandelpad te hebben dat altijd perféct onderhouden ligt. Preventief gestrooid en geruimd, dus heel leuk om dat in de buurt te hebben. Hoe jullie het de laatste maanden doen zonder lange broek is me een raadsel, bij mij gaat die aan eens de temperatuur rond de 8 graden begint te hangen :p

Vandaag wel enorm content dat ik mijn buff aanhad, zalig hoe multifunctioneel dat is. Tegen de wind in alles bedekt, maar eens ik me omdraaide de buff gewoon tot oorwarmer gedraaid en dat was het.

Na vandaag kan ik terug beginnen lopen. De verbouwingen zijn goed gevorderd en vanaf vanavond kan de badkamer terug gebruikt worden. Na 6 weken eindelijk terug thuis douchen, wat een luxe.

Ja, maar het was gistermiddag alvast niet sneeuwvrij gemaakt.
Ik had je antwoord niet meer gezien en ben er met de mountainbike gepasseerd. Gesloten tem 14 februari :)

Dan maar mijn intervalsessie (10x300m) op een stukje ijs- en sneeuwvrij fietspad gedaan. Ging best goed.

Echo was OK en inspanningstest ook. Nu heb ik wel nog zo'n sensorharnas mee om 24u te dragen. Wordt een interessante nacht :D
Maar komt wel goed, ik verwacht dus een bevestiging dat er geen probleem is.

Helaas vandaag toch meer gemengde feedback gekregen. Na bestuderen van de monitoring data heeft de cardioloog overdag, tijdens het werk, een strook gezien heeft waar mijn hartslag naar 32 zakte. Dat wordt toch wel heel laag, zei ze, en lager mag het toch echt niet worden. Specifieke term hier: sinusbradycardie. Kan ook normaal zijn bij duursporters zei ze, en het is daarbij belangrijk dat ik geen symptomen of klachten heb zoals draaierigheid, ijl hoofd, vermoeidheid of zwakte, ...

Ze had er eind vorig jaar ene die tot 28 ging en die heeft ondertussen een pacemaker. Maar die had wel symptomen.

Advies:
  • Voorlopig geen actie ondernemen
  • Alert blijven op symptomen en klachten. Wanneer die de kop opsteken zullen verdere onderzoeken nodig zijn en mogelijk pacemaker
  • Ik kan blijven lopen aan de volumes die ik al deed (30-35km/week), maar duidelijk advies om het daarbij te houden.
Dat laatste komt wel even binnen. Laatste half jaar toch gemerkt dat hoe langer ik ga lopen, hoe liever ik het heb. Ik geniet er keihard van. Maar dit betekent dan wel dat ik een streep zou mogen trekken door mijn plannen om daar verder in te gaan :( . Ze sprak zelfs over halve marathons als ware dat al te lang (maar dan in de context van die andere persoon).

Even laten bezinken toch. :confused:

Helaas vandaag toch meer gemengde feedback gekregen. Na bestuderen van de monitoring data heeft de cardioloog overdag, tijdens het werk, een strook gezien heeft waar mijn hartslag naar 32 zakte. Dat wordt toch wel heel laag, zei ze, en lager mag het toch echt niet worden. Specifieke term hier: sinusbradycardie. Kan ook normaal zijn bij duursporters zei ze, en het is daarbij belangrijk dat ik geen symptomen of klachten heb zoals draaierigheid, ijl hoofd, vermoeidheid of zwakte, ...

Ze had er eind vorig jaar ene die tot 28 ging en die heeft ondertussen een pacemaker. Maar die had wel symptomen.

Advies:
  • Voorlopig geen actie ondernemen
  • Alert blijven op symptomen en klachten. Wanneer die de kop opsteken zullen verdere onderzoeken nodig zijn en mogelijk pacemaker
  • Ik kan blijven lopen aan de volumes die ik al deed (30-35km/week), maar duidelijk advies om het daarbij te houden.
Dat laatste komt wel even binnen. Laatste half jaar toch gemerkt dat hoe langer ik ga lopen, hoe liever ik het heb. Ik geniet er keihard van. Maar dit betekent dan wel dat ik een streep zou mogen trekken door mijn plannen om daar verder in te gaan :( . Ze sprak zelfs over halve marathons als ware dat al te lang (maar dan in de context van die andere persoon).

Even laten bezinken toch. :confused:
inderdaad wat gemengde feedback, goed dat er nu niets is, jammer dat je toch goed moet blijven opletten.

Blijf alvast genieten van je loopjes die je mag blijven doen en blijf zeker goed opvolgen!

Second opinion vragen bij andere cardioloog?
Dat was ook mijn eerste idee.

wat ook een optie is, naar mijn niet medisch onderbouwd idee:
1. laat uw pees deftig genezen​
2. bouw terug op naar uw hm sub 2u en let op klachten​
3. laat opnieuw een inspannings- en harttest doen, kijk of uw situatie verandert is​
4. pas uw toekomstplannen op basis van 3 aan.​

Zo'n dingen waar ge niet op rekent als ge u gewoon amuseert met lopen zijn toch echt om van dood te vallen hé... (niet letterlijk he eniac :censored: )
Maar 35k per week is toch mooi? Ik heb eigenlijk niet veel meer nodig per week.

Vandaag genoten van de sneeuw in de zon! Alle modder lekker hard geworden met een laagje sneeuw over, ik voelde me als een vis in't water :love:

Terug
Bovenaan