Ik zeg dat het mag volgens Unia en de wet blijkbaar, dat staat er toch zwart op wit(sorry haha), maar dat geld langs 2 kanten.Eh, bedoel je dat provoceren niet meer mag onder artistieke vorm?
Want ja, dat mag. En ja, dat is soms kwetsend. Ik ben benieuwd welke provocerende kunst trouwens niet meer mag omdat "woke" ze verketterd heeft, maar ik zal vast tegen het verketteren zijn. Unia zegt dat provocatie in kunst in dit geval mag. Dat wil niet zeggen dat het plots in elk geval mag, maar als je een vergelijkbaar geval vindt, zal het hoogstwaarschijnlijk ook mogen. Alleen vind ik alle vergelijkingen hier niet echt... vergelijkbaar?
Ik ga er vanuit dat Unia wel capabele juristen in dienst heeft, of gaan we juridische of ideologische advocaten spelletjes gaan spelen??
Dat provocerend zwaard snijdt langs 2 kanten voor mij, simpel.
Alle witte mannen naar achter is voor mij hetzelfde als alle bruine mannen naar achter scanderen (in dit geval als artiestike provocatie op een optreden)
Doe het omgekeerd, en gans progressief Gent staat op zijn kop, en dan staan er al snel racisten op het podium volgens hen.
Iedereen gelijk voor de wet voor mij, zo bekijk ik dat los van ideologie, gender of ras.
Laatst bewerkt: