Als republikeinse aanhangers eens echt rellen doen ze het precies toch wel graadje erger dan democratische aanhangers. 😥
Tiens.. had ik dat niet gezegd op 9lives tijdje geleden....
Het summum van 4 jaar polarisatie, trump tweets, verscheurde state of the unions, antifa rellen,media die langs beide kanten de andere partij zoveel mogelijk proberen te beschadigen en als kers op de taart een corona crisis.
Well... color me suprised!!

Ongelofelijk wel hoe weinig politiemacht daar aanwezig was, als je dat vergelijkt met bvb de BLM-protesten afgelopen zomer.
Het is nog wat vroeg om daarover conclusies te trekken terwijl alles nog bezig is, maar ik vermoed dat bij de eerste BLM protesten het aantal politiemensen ook wel meeviel en dat dit vooral gestegen na de eerste doden en brandstichtingen. Voor zover ik weet zijn er in de voorbije maanden nog geen echt grote incidenten geweest met Trump protestors. Ik vermoed dat er bij de volgende pro Trump betoging een pak meer politie zal zijn.

Het is inderdaad wel een beetje vreemd dat het Capitool zo "lam" beveiligd is. Als je dan ziet hoe de politie optrad tegen de gemiddelde BLM betoging die een snelweg blokkeerde.

Het is nog wat vroeg om daarover conclusies te trekken terwijl alles nog bezig is, maar ik vermoed dat bij de eerste BLM protesten het aantal politiemensen ook wel meeviel en dat dit vooral gestegen na de eerste doden en brandstichtingen. Voor zover ik weet zijn er in de voorbije maanden noch geen echt grote incidenten geweest met Trump protestors. Ik vermoed dat er bij de volgende pro Trump betoging een pak meer politie zal zijn

Ik denk dat iedereen daar alleszins dit onderschat heeft en niet voorzag dat zoiets kon gebeuren.

Trump moet nu nog zsm een video boodschap maken. Al rijkelijk te laat maar het moet toch beter dan 2 tweets.

In Rusland en China zullen ze zich in de handen aan het wrijven zijn. Putin en Xi Jinping zullen niet weten waar ze het hebben. Nu hebben ze een knoert van een argument in handen om tegen hun bevolking te zeggen dat democratie niet werkt. Amerika gaat hier enorm met de billen bloot.

Het is nog wat vroeg om daarover conclusies te trekken terwijl alles nog bezig is, maar ik vermoed dat bij de eerste BLM protesten het aantal politiemensen ook wel meeviel en dat dit vooral gestegen na de eerste doden en brandstichtingen. Voor zover ik weet zijn er in de voorbije maanden nog geen echt grote incidenten geweest met Trump protestors. Ik vermoed dat er bij de volgende pro Trump betoging een pak meer politie zal zijn.
Met alle respect, het lijkt me dat de gemiddelde vakbondsbetoging in België meer politie én middelen op de man brengt dan dit (friese ruiters, waterkannonnen, ...).

In Rusland en China zullen ze zich in de handen aan het wrijven zijn. Putin en Xi Jinping zullen niet weten waar ze het hebben. Nu hebben ze een knoert van een argument in handen om tegen hun bevolking te zeggen dat democratie niet werkt. Amerika gaat hier enorm met de billen bloot.
Aangezien china nu net Lai Xiaomin ter dood veroodeeld heeft en Jack van alibaba al 2 maand niet meer te bespeuren is denk ik niet echt dat china een argument nodig heeft hoor :p

Met alle respect, het lijkt me dat de gemiddelde vakbondsbetoging in België meer politie én middelen op de man brengt dan dit (friese ruiters, waterkannonnen, ...).
Het is ook niet dat Belgische vakbondsbetogingen een erg goede reputatie hebben ;). Stelt niets voor naar Amerikaanse normen maar voor een Belgische context zijn toch al vaak de meer problematische geweest.

Het is nog wat vroeg om daarover conclusies te trekken terwijl alles nog bezig is, maar ik vermoed dat bij de eerste BLM protesten het aantal politiemensen ook wel meeviel en dat dit vooral gestegen na de eerste doden en brandstichtingen. Voor zover ik weet zijn er in de voorbije maanden noch geen echt grote incidenten geweest met Trump protestors. Ik vermoed dat er bij de volgende pro Trump betoging een pak meer politie zal zijn.
Eerlijk gezegd lijkt mij dat dan toch een enorm slechte inschatting van de veiligheidsdiensten om niet voldoende politiemacht te ontplooien op het moment dat het Capitool zitting gaat houden over zo'n gecontesteerde benoeming terwijl je weet dat Trump een halve kilometer verderop een rally houdt. Enfin, ik kan mij eigenlijk niet inbeelden dat die inschatting niet is gemaakt. Dit is een politieke keuze geweest, dat kan gewoon niet anders.

Terug
Bovenaan