Around the world - muziek van heinde en verre

Sessa - Pequena Vertigem de Amor

Ben wat aan het spammenvandaag, maar dit Braziliaans album was teveel de moeite om niet te delen.
Verrassend toegankelijk, luistert heerlijk weg. Gestos Naturais (die mix van saxofoon, synth en drums :love2:) is alleszins al één van mijn favorieten.
Bedankt voor de tip, absoluut top album.

Nu het toch over brasil gaat, er zijn in mei een reeks interessante concernten in het palmparium van de plantentuin in Gent.
Vorig jaar zag ik er Greg Foat samen met Moses Boyd en dat was op zijn minst gezegd een geniale beleving. Prachtige setting.

Dit jaar komt oa Zé Ibarra, zeker checken.

Ben je naar het optreden geweest vorige week?
Yes, was de moeite. Sterke liveband, zat veel schwung en tegelijk ook gevoel in en de 75 minuten dat ze speelden zijn voorbijgevlogen. Ondertussen wel te lang geleden om er nog specifieke passages uit te lichten 🫣

Extreem eenvoudige, maar o zo verslavende deuntjes van een Ethiopische muzikant (jaren '80). Telkens dat eerste nummer begint, ben ik direct verkocht.

Wat meer info over het gebruikte materiaal:
Mebreku used the inaugural Casio keyboard, the Casiotone CT-201, to record a fresh take on old folk songs—heritage that, in this unique way, he could help conserve

Terug
Bovenaan