Around the world - muziek van heinde en verre

Straight from Brussels!

Kaito is van Burkina Faso en de muziek past het best hier. Tweede album en imo nog beter dan hun debuut. Eindejaarslijstjesmateriaal!

This self-titled 2nd album from this acclaimed transnational (Serbia/Germany/Austria) experimental trio, fuses traditional Balkan vocalizations with feedback, electronic sound generators, pulsing bass and hypnotic drumming.

Aanrader!

Interview met Arooj Aftab, ze cureert ook een deel van de lineup van Le Guess Who? festival. Daar is de initiële affiche van bekend gemaakt en ik moet zeggen dat ik er voor de verandering eens ook heel weinig van ken. :unsure:

Maar dat maak het meteen heel leuk om nieuwe muziek te ontdekken. :love:

1716638586764.png

Interview met Arooj Aftab, ze cureert ook een deel van de lineup van Le Guess Who? festival. Daar is de initiële affiche van bekend gemaakt en ik moet zeggen dat ik er voor de verandering eens ook heel weinig van ken. :unsure:

Maar dat maak het meteen heel leuk om nieuwe muziek te ontdekken. :love:

Bekijk bijlage 29669
Aha, en ik spot voor de verandering enkele artiesten op de affiche die ik ken
- Aja Monet: Toppoezie opgevoerd met een uitstekende jazzy backing band. Het eerste album is vrij recent en ik heb er nog maar een keer naar geluisterd, maar was diep onder de indruk!
- Tropical Fuck Storm: wanneer ze rocken, rocken ze hard. Maar soms is het gewoon noise all the way en dan is den deze allang niet meer geinteresseerd.
- Kim Gordon: goes without saying. Is dat nieuwe solowerk goed?

Toevallig gebotst op deze nieuwe GuruGuruBrain compilatie. Niet superwow, maar meer dan degelijk en een pak verrassender dat wat op een random namiddag op de radiozenders passeert :

Dik feest vandaag! Nieuw album van Kokoko! Dit was vorig jaar in het Wintercircus denk ik het beste optreden dat ik heb gezien in 2023. Wat een energie. Het nieuwe album herneemt een aantal nummers die ze toen hebben gespeeld. Bommetje

Laatst bewerkt:
Dik feest vandaag! Nieuw album van Kokoko! Dit was vorig jaar in het Wintercircus denk ik het beste optreden dat ik heb gezien. Wat een energie. Het nieuwe album herneemt een aantal nummers die ze toen hebben gespeeld. Bommetje

Wat een energie weer, alsof er hier 200 Congolezen in mijne living aan het feesten zijn. :love:

Nieuwe plaat van Sababa 5, Israëlische band die wat aan Altin Gün doet denken, maar hier met Japanse vocals.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan