Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Goh, ja en nee uiteindelijk.

Er zijn meerdere videogames met meerdere developers in een game-reeks die zich afspeelt in een bestaand universum. Zelfs in een specifiek deel van een bepaald universum, namelijk Forgotten Realms:

Ok, het zou afspelen na BG3 en verdergaan op "het einde" van BG3:

Er zijn een aantal main endings, sure, maar ook genoeg andere mogelijkheden in het spel dus ze gaan al een keuze op voorhand moeten maken. En met zoveel keuzes in het spel is het raar dat ze op "het einde" en "het verhaal" verderbouwen.
Maar het is wel met de personages die Larian gecreëerd heeft, dat is het rare. Dat het zich in Forgotten Realms afspeelt, maakt inderdaad niks uit.
Maar goed, misschien zijn ze gevraagd en hebben ze afgezegd, dus who knows wat de reden is, maar ik vind dat het een beetje raar aanvoelt.
Mogelijks is het zeer goed, want als ik me niet vergis is het van de man achter Tsjernobyl en dat was fantastisch. Het wordt afwachten.

Maar het is wel met de personages die Larian gecreëerd heeft, dat is het rare. Dat het zich in Forgotten Realms afspeelt, maakt inderdaad niks uit.
Maar goed, misschien zijn ze gevraagd en hebben ze afgezegd, dus who knows wat de reden is, maar ik vind dat het een beetje raar aanvoelt.
Maar de personages zijn natuurlijk, net zoals het verhaal, niet vast. Er zijn zoveel keuzes en permutaties mogelijk in het spel dat het uiteindelijk geen vaste karakters zijn.
Je hebt de backstories van de origin karakters, maar tegen het einde van het spel (en de serie zou erna afspelen) zijn het de keuzes van de speler die belangrijker zijn voor hoe de karakters zijn dan de backstory.

Ik zou als Larian ook niet willen meewerken, want dan zeg je indirect "dit is hoe het spel moet eindigen" en dat is compleet tegen wat ze gemaakt hebben. Persoonlijk zou ik ook liever allemaal nieuwe karakters zien om die reden trouwens; dat ze gewoon de setting nemen.

De IP is gewoon van WotC, denk niet dat Larian er veel aan te zeggen heeft. Die Mazin had Swen blijkbaar eens gebeld om te horen wat hij ervan dacht maar daar blijft het ook bij. Volgens wat ik zag zouden de BG3 characters er wel in zitten maar zou de focus op nieuwe personages liggen. Ik ben benieuwd, voor TV moet alles veel verteerbaarder zijn dus ik vrees er wat voor.

De IP mag dan van WotC zijn, de personages zijn toch wel van Larian? Daar gaat het mij vooral om. Dat ze dan gewoon een serie maken over nieuwe personages. Maar ik denk dat ze vooral zullen willen teren op het succes van de game door er de bestaande personages in te gebruiken.

De IP mag dan van WotC zijn, de personages zijn toch wel van Larian? Daar gaat het mij vooral om. Dat ze dan gewoon een serie maken over nieuwe personages. Maar ik denk dat ze vooral zullen willen teren op het succes van de game door er de bestaande personages in te gebruiken.

Volgens mij zal een basis onderdeel van het contract zijn dat alles wat te maken heeft met BG3, de IP van hetgeen gecreëerd werd door Larian overgedragen werd aan WOTC.

Waardoor zij ook de mogelijkheden hebben om er verder op door te gaan. Is toch niet echt anders dan het feit dat BG3 gebruik kon maken van characters als Jaheira, Minsc, etc. Wat tijdens de tijd van BIOWARE is gecreëerd. Maar waar die IP ook gewoon eigendom is van WOTC.

Vorige week verlof gehad en samen met de madam begonnen aan Baldur's gate 3. Voor het eerst in 2 jaar tijd dat we eens geen kinderen bij ons hadden en het is eraan te merken. Ruim 80 uren in 1 week. Ik heb haar mogelijks verslaafd gemaakt aan de game. Qua strategie is ze misschien niet de sterkste maar de ideëen die ze soms heeft zijn van goudwaarde. Enkele voorbeelden:

- Athletics check gefaild met iedereen om een standbeeld te draaien
Haar idee: gooi eens een greasebottle op dat standbeeld...
Madeen: ok *doet dat zonder meer*... en nu?
Zij: probeer nog eens
*standbeeld draait zonder check* Madeen: ... you are a fucking genius.

- Grote battle met necromancer die ons al tot 3 keer toe genuked heeft.
Madeen: Bon, zo ver mogelijk uit elkaar blijven om die nuke op te vangen.
Zij: Momentje, ik heb een idee *cast eldritch blast op de necromancer*
*Necromancer is yeeted off the map*
Madeen begint keihard te lachen: Yap, dat is ook een oplossing

Een lootgoblin met ideëen is een gevaarlijk iets :D

Terug
Bovenaan