Battle Royale: the 1990's - Round 1

Lullaby van Low vind ik een prachtige nominatie. Een groep die bewijst dat traagheid en stilte even radicaal en krachtig kunnen zijn als luidheid, dat ge een publiek kunt overweldigen net door schaarste en ruimte te creëren in uw muziek. Jammer genoeg nooit live mogen meemaken. RIP Mimi Parker.

Silence is ook een van de betere nummers in zijn genre, en ik kan mij inbeelden dat er veel mooie tijden op beleefd zijn ... maar heel de trance/dance-scene van de 90s is gewoon minder mijn ding. Ik snap de nostalgie, zeker als ge in die tijd deel uitmaakte van de mensen die naar La Rocca/Illusion/whatever ging, maar imo is dat muziek die heel erg vastzit aan een kort moment in de tijd en die de tand des tijds slecht doorstaan heeft, terwijl Low in mijn oren tijdloos is.

Low - Lullaby 9
Delerium - Silence 4

Laatst bewerkt:
Zoveel kracht straalt Delerium toch niet uit. Bekend deuntje, dat wel. Maar relatief generische EDM dat in mijn ogen wordt overklast door de schoonheid van Low.

Low - Lullaby 10
Delerium - Silence 4

Low - Lullaby 10
Delerium - Silence 5

Zoveel kracht straalt Low toch niet uit. Emotioneel deuntje, dat wel. Maar relatief generische shoegaze dat in mijn ogen wordt overklast door de schoonheid van Delerium.

Low - Lullaby 11
Delerium - Silence 6

Low kende ik niet, misschien ooit ook wel gehoord op MTV 120 minutes

Mainstream trance was mijn ding zo niet in de dansmuziek, eerder house en disco en funk dingen, met her en der uitzonderingen.

Laatst bewerkt:
Vrij polariserend, die 2 laatste battles :fingerguns:

Gorki vs Low, Delirium vs Jones had wat meer in evenwicht geweest
Moody low rockers vs trance en gabber's

Maar geen kritiek hier op de mensen die er hun tijd in staken, t'is niet altijd makkellijk

Ik ben een beetje in de war.
Welke versie van delirium- silence is genomineerd?

Want de link van de eerste pagina verwijst naar een album versie waarbij het een rustig nummer is ( wat me beetje aan enigma doet denken)
Maar je hebt een dance version van delerium
En de meest bekende/geliefde versie is de Tiësto remix.

Terug
Bovenaan