Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp er niks meer van.

Wanneer geldt de regel "clear error" dan wel nog? Voor welke fases dan?
Voor fases die voor interpretatie vatbaar zijn. Buitenspel is dat niet: ofwel sta je buitenspel, ofwel niet. De positie van een fout is dat ook niet: ofwel gebeurt die binnen de 16 meter, ofwel erbuiten. Daarom dat de scheidsrechter hier ook niet naar het scherm moet komen kijken.

De fout zelf is natuurlijk wel voor interpretatie vatbaar.

Ik begrijp er niks meer van.

Wanneer geldt de regel "clear error" dan wel nog? Voor welke fases dan?
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? De overtreding is duidelijk. De plaats van de fout, net zoals buitenspel of een bal over de doellijn of niet zijn objectieve waarnemingen. Dat zijn heeft zelfs niets te maken met "clear error"

Het was een terechte penalty voor Anderlecht, maar ik heb geen zin meer om het mooi uit te leggen want, buiten een paar posters, leert toch niemand iets bij. Ik zie hier volk schermen met het reglement terwijl iedereen toch weet dat ze dat nog nooit hebben bekeken. Het reglement hier is wat een partijprogramma voor het subforum politiek & actualiteit is.

En voor de echte domoren onder die groep: het document van de IFAB over het reglement bevat ook afbeeldingen hoor, het is niet louter tekst. Goed, ik ga niet zeggen dat het zoals jullie favoriet programma The Masked Singer is, maar het is echt allemaal heel begrijpbaar als ge wilt.

Bij de penalty fout krijgt de speler van Eupen geel, maar bij de penalty fout van Anderlecht daar niet...

Goed bezig mannen!
In bovenvermeld document staat uitgelegd waarom dat zo is. Penalty #1 is een ander type fase dan penalty #2 en #3. Daarom wordt er geel gegeven bij #1, en niets bij #2 en #3, terwijl die laatste twee toch voor twee verschillende ploegen werden gegeven.

Om het even behapbaar te maken: bij penalty #2 en #3 zijn het Sean Dhondt en Jeroen Van Dyk die onder het masker van respectievelijk Papegaai en Schorpioen zaten: fout en dom, maar het is op VTM dus daar laten we het maar bij. Bij penalty #1 was het Ruth Beeckmans die onder het masker van Flamme Fatale zat: fout en dom, maar ook nog eens aartslelijk voor VTM dus dat bestraffen we extra.

Verder niet verrassend om te zien dat het Anderlecht alweer slechter vergaat dan in december. Ze spelen plots dan ook niet meer tegen de laatste vier van het klassement, wie had durven denken dat dat verschil zou maken? En maar juichen voor de winterstop met die dode mus.

Beelden van de 1e penalty gisteren: klik (Anderlecht speler zoekt gewoon zelf contact; van mij mag dit gerust worden teruggefloten door de VAR).

Anderlecht krijgt gisteren dus weer maar eens 2x (lichte) penalty's cadeau. Ze hebben nu evenveel penalty's gehad in de match gisteren als Club in het hele seizoen... Volgens de letter van de wet zal de 2e wel juist zijn, maar die geven in de 93e minuut (terwijl niemand zelfs nog maar dacht aan penalty; ook Anderlecht niet) is volstrekt ridicuul. Eupen zou deze natuurlijk in geen 100 jaar krijgen tegen Anderlecht; dat is wel zeker.

Ik dacht lang dat het onkunde was die inconsistentie van de VAR, maar ik begin stilaan te twijfelen... Bepaalde ploegen worden zonder enige twijfel bevoordeeld. Als ik kijk welke penalty's Club dit jaar niét krijgt (vorige week op Kortrijk nog met CDK...; hallo VAR?) en welke twijfelgevallen Anderlecht wél krijgt, dan weiger ik te geloven dat dit allemaal "toevallig" inconsequente beslissingen zijn.

Beelden van de 1e penalty gisteren: klik (Anderlecht speler zoekt gewoon zelf contact; van mij mag dit gerust worden teruggefloten door de VAR).

Anderlecht krijgt gisteren dus weer maar eens 2x (lichte) penalty's cadeau. Ze hebben nu evenveel penalty's gehad in de match gisteren als Club in het hele seizoen... Volgens de letter van de wet zal de 2e wel juist zijn, maar die geven in de 93e minuut (terwijl niemand zelfs nog maar dacht aan penalty; ook Anderlecht niet) is volstrekt ridicuul. Eupen zou deze natuurlijk in geen 100 jaar krijgen tegen Anderlecht; dat is wel zeker.

Ik dacht lang dat het onkunde was die inconsistentie van de VAR, maar ik begin stilaan te twijfelen... Bepaalde ploegen worden zonder enige twijfel bevoordeeld. Als ik kijk welke penalty's Club dit jaar niét krijgt (vorige week op Kortrijk nog met CDK...; hallo VAR?) en welke twijfelgevallen Anderlecht wél krijgt, dan weiger ik te geloven dat dit allemaal "toevallig" inconsequente beslissingen zijn.

Hij zoekt zelf contact? Hij wil de bal afschermen en wordt dan omver gelopen. En vanaf nu geen penalty's meer in extra tijd en wanneer de spelers het zelf niet vragen dan? Staat dat ook zo in het reglement?

Zeker, so? Gaat iemand ontkennen dat Anderlecht dit jaar al geregeld lichte penalty's heeft gehad? Gaat iemand ontkennen dat Club amper penalty's krijgt (en dat er wel fases zijn geweest waarin er minstens discussie kon zijn)? Nee, natuurlijk niet. Het is gewoon de waarheid.

Bij Club moet een speler dit seizoen al door midden worden getrapt vooraleer men zelfs nog maar zou denken aan een penalty (en zelfs dan).

Lap
Nog ene erbij :)
1 ste penalty : Kouame schermt gewoon de bal af met zen linker been , word onderuitgehaald . We mogen toch nog voetballen he
2 de penalty : is gewoon de regel , nen belachelijke maar regels zijn regels
Voor de rest wast slecht .

Zeker, so? Gaat iemand ontkennen dat Anderlecht dit jaar al geregeld lichte penalty's heeft gehad? Gaat iemand ontkennen dat Club amper penalty's krijgt (en dat er wel fases zijn geweest waarin er minstens discussie kon zijn)? Nee, natuurlijk niet. Het is gewoon de waarheid.

Bij Club moet een speler dit seizoen al door midden worden getrapt vooraleer men zelfs nog maar zou denken aan een penalty (en zelfs dan).
Man , stopt met het Calilerogedrag , kweet nog een seizoen dat jullie de penalities in de schoot werden geworpen .

Ik denk dat ge u vergist hebt van forum. Er bestaat een minder genuanceerd forum waar ge uw gal kunt spuwen over alle andere clubs dan het superieure FC bruges

Hij zoekt zelf contact? Hij wil de bal afschermen en wordt dan omver gelopen. En vanaf nu geen penalty's meer in extra tijd en wanneer de spelers het zelf niet vragen dan? Staat dat ook zo in het reglement?
Ok, dan is het weer maar eens een geval van consequentie.

CDK schermde vorige week ook de bal af en werd aangetikt. VAR?

En voor het 2e geval: benieuwd of we dit jaar nog 5 andere gevallen hebben waarin de VAR met het vergrootglas op zoek gaat naar een penalty waarbij iedere andere betrokkenen zelfs nog niet eens denkt aan een mogelijke penalty.

Het is net die inconsequentie die zorgt voor irritatie...

Ok, ik neem mijn woorden inzake complotdenken terug.

Maar die inconsequentie van de scheids/VAR neemt voor mij wel een groot deel van de "fun" weg.

Kom kom dit is bij elke ploeg tegenwoordig een probleem. Club is soms ook al ontsnapt door geen rood te krijgen of geen penalty tegen te krijgen terwijl dit duidelijk wel was. Niveau van arbitrage is hier gewoon zwak

Club krijgt nochtans gemakkelijk rode kaarten dit jaar. De 2 lichte gele kaarten van Hendry tegen Gent zopas nog als beste voorbeeld... ;) Maar zal stoppen met klagen over de - mijn inziens - geregelde benadeling van Club dit seizoen door de scheids/VAR. Club moet zelf maar beter spelen (hetgeen ook vaker niet dan wel het geval is); dan is dit allemaal geen probleem.

Punt is inderdaad dat het niveau van de VAR in België gewoon veel beter en consequenter moet. En ik vind best dat de media ook wat meer druk mag zetten. Allemaal goed en wel dat bepaalde VAR acties achteraf worden goedgepraat "in isolatie", maar er zou best eens kritisch mogen gekeken worden naar de consistentie over wedstrijden heen. Daar knelt het schoentje vooral.

Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? De overtreding is duidelijk. De plaats van de fout, net zoals buitenspel of een bal over de doellijn of niet zijn objectieve waarnemingen. Dat zijn heeft zelfs niets te maken met "clear error"
Blijkbaar wel. Lior zijn voet staat op de lijn, daar is geen twijfel over (en die zet hij daar niet voor niets nog snel).
Het gaat hem of de fout ook daar begint of niet. En dat is hetgeen wat imo geen clear error is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan