BeyondGaming koekhandel - wat is jouw lievelingskoek?

Deckard

Well-known member
Crowdfunder FE
Geen culinair hoogstaande topic maar dat moet niet altijd zeker :).

Deels Volledig geïnspireerd door de Standaard Koekhandel reeks van Lukas Lelie op YouTube, leek het mij eens leuk om hier ook te polsen naar de voorkeuren wat koeken betreft en zo misschien ander lekkers te ontdekken. Dus: wat is jullie lievelingskoek? Voor bij de koffie, voor een hongertje, als vieruurtje...

Wat mezelf betreft: de Dinosauruskoek met donkere chocolade staat nog steeds met stip op 1. Gevolgd door een Chacha en McVitie's met pure chocolade.

Mijn vriend blijft treuren dat Lotus bij de overname van de dinokoeken van LU het recept had veranderd.

LU had dan de Azteckoeken gemaakt met het originele recept, maar iedereen bleef uit gewoonte de dinovorm kopen, dus hebben ze de productie van de Azteckoeken stopgezet.

Eigenlijk een goed voorbeeld van een slechte marketingcampagne bij LU.

Ik heb vele lievelingskoeken, maar als ik écht moet kiezen zijn het wellicht de dinokoeken. Helaas zijn die met witte chocolade niet meer verkrijgbaar. Princekoeken at ik vroeger vaak als puber, zo nu en dan haal ik die wel eens in huis. Stroopwafels zijn ook top.

Ook hier geen makkelijke keuze. Ik denk vooral aan Frangipane, Cha-Chia, Twix en Lion.

Stroopwafels ook ne gevaarlijke. Als dat pak open is, kan ik mij maar moeilijk bedwingen :p

Frangipane, telt dat ook?

Indien onvoldoende "koek", voor mij graag de Chocolat Chip Cookie, aka New Yorker in de Aldi.

Kinder country, kinder melkschijfje, stroopwafels zijn ook 👍, en natuurlijk ook een goe franchipanneke of confituurtaartje. 🥰

Custard Creams!!! Anders McVitie’s thins of klassieke digestives. Vroeger in Engeland: Maryland cookies (choc chip en soorten) die zijn onklopbaar gewoon de allerbeste. Bestel u een verpakking online en als je ze niet ronduit schitterend vind, betaal ik u terug.
In Engeland hadden wij ook Mr Kipling (kan je makkelijk online kopen) met echt die traditie voor bij de koffie/thee van slices (bakewell, apple, caramel) of Battenbergs, French Fancies…

Ik heb momenteel een kleine verslaving aan Milka Choco Supreme. Da's eigenlijk een ronde Leo, maar zo lekker
1 favoriete koek aanduiden kan ik eigenlijk bijna niet. Frangipanne eet ik ook super graag, of New Yorkers idd, Madeleine, Luikse wafels met donkere chocolade, ... te veel.

Custard Creams!!! Anders McVitie’s thins of klassieke digestives. Vroeger in Engeland: Maryland cookies (choc chip en soorten) die zijn onklopbaar gewoon de allerbeste. Bestel u een verpakking online en als je ze niet ronduit schitterend vind, betaal ik u terug.
In Engeland hadden wij ook Mr Kipling (kan je makkelijk online kopen) met echt die traditie voor bij de koffie/thee van slices (bakewell, apple, caramel) of Battenbergs, French Fancies…

Lukt da nog easy wat bestellen uit UK nu met douane? Wou eens korev Bier uit cornwall bestellen, pokkeduur 😐

Hier pickup, madeleine, pims van Delhaize (jaffa nog te proberen). Dino koeken te verslavend, blijf ik vanaf.

Tgoh Dinokoeken lijkt mij een grote kanshebber te zijn, ik eet ze ook heel graag zonder chocolade maar liefst met donkere chocolade.

Eens over nadenken wat hier nog allemaal de kast passeert :D

Terug
Bovenaan