Carplay radio (laten) installeren

Brick Top

Active member
Hey iedereen,

Kort vraagje. Stel dat je een auto koopt die niet over Apple Carplay beschikt maar je wilt dit oplossen door zelf een Carplay Radio (te laten) installeren. Is dit realistisch/haalbaar? En werkt dit smooth? Want als je youtube mag gelopen lijkt dat allemaal een eitje te zijn maar dat lijkt mij zo typisch iets dat ook een hoop gedoe kan opleveren. Vond al wel dat ook bekende merken zoals Pioneer en Sony Carplay radio's verkopen dus een complete scam zal het wel niet zijn vermoed ik.

Moest er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, hoor ik dat graag. Bedankt alvast & fijn weekend gewenst iedereen!

Groet

Mijn broer heeft dat een jaar of 2 geleden bij een bedrijf hier in de regio laten doen op zijn Ford Transit, alles proper afgewerkt en tot dusver geen problemen gehad.

Hij had die camionette 2de hands gekocht, die had een gewone standaard radio.
Radio is eruit gehaald en in de plaats is een unit van Pioneer met CarPlay gekomen zodat hij gemakkelijk gps kon gebruiken.
Hij heeft er tevens een achteruitrijcamera laten bijplaatsen.

Alles is proper weggewerkt, je zou niet zeggen dat het iets nageplaatst is.

Op mijn ouders hun Hyundai ix35 destijds hebben we ook zo’n Pioneer-unit laten inbouwen bij aflevering door de dealer.
De originele navigatie toonde toen nl. geen flitspalen, wat met die Pioneer wel kon.
Op de 10 jaar die ze ermee reden ook nooit problemen gehad.

Terug
Bovenaan