Crypto - Nieuws en algemene discussie

En dergelijke berichten worden hier dan als normaal beschouwd :laugh:
"The Anatomy of Illusion: Religious Cults and Destructive Persuasion", interessant boek, but who cares.
Ja, goed idee, laten we alle kritische stemmen negeren en enkel nog luisteren naar mensen die bevestigen wat we willen horen :)

Kritische stem, I lol'ed.

De meesten kunnen hier in elke topic een andere mening dan de grote stroom in dat topic brengen op een deftige manier. Zelfs in het VS topic gaat dat redelijk normaal zonder dit soort gedoe.
Als je in een financieel gerelateerde topic dat nog zelf niet klaar krijgt terwijl anderen dat in pol & actua wel kunnen moet je toch wel eens aan introspectie doen.

Kritische stem, I lol'ed.

De meesten kunnen hier in elke topic een andere mening dan de grote stroom in dat topic brengen op een deftige manier. Zelfs in het VS topic gaat dat redelijk normaal zonder dit soort gedoe.
Als je in een financieel gerelateerde topic dat nog zelf niet klaar krijgt terwijl anderen dat in pol & actua wel kunnen moet je toch wel eens aan introspectie doen.
Als je als crypto buitenstaander op een forum kijkt en je ziet posts:

-Elon Musk die tweets stuurt met een vork, wat dan een betekenis zou hebben voor een cryptocurrency, wat dan betekent dat die moet kopen of zoiets.
- Een onbekend Afrikaans land zal een use-case bekend maken.
- Als ik dan een argument geef waarom bitcoin geen algemeen aanvaard betaalmiddel kan worden, krijg ik 2 diametraal tegengestelde tegen-argumenten. Wanneer ik dit aankaart, ben ik blijkbaar een te negeren troll.

Dat doet mij dus duidelijk denken aan een cult.
Vandaar de referentie. Het was niet de bedoeling om op de man denigrerend te zijn.

Blijkbaar zijn er nog enkele leden die actief zijn in deze thread die nog niet zo mee zijn met de crypto wereld, en meer in detail, wat er aan het broeden is in de wereld van Cardano.

Meer info over de Afrika deal. Recht uit de mond van de CEO:

Blijkbaar zijn er nog enkele leden die actief zijn in deze thread die nog niet zo mee zijn met de crypto wereld, en meer in detail, wat er aan het broeden is in de wereld van Cardano.

Meer info over de Afrika deal. Recht uit de mond van de CEO:

Uit die mond van de CEO komt: "we have a major deal, with an African government, that can't say anything yet, maybe, we'll see what happens, millions of Cardano users, I can'say anything more, it looks like national press could happen, there's another bird too but i can't say much about it, we will have a lot more to say at the 360 event". Einde video :oink:

Amai.

Hopeloos intellectueel oneerlijk. Ignore on.
En heb uw tweede cult verwijzing wel gezien hoor in uw laatste post. Goed dat ge het hebt verwijderd.

Ik heb toch geluisterd en gereageerd?
Mensen hier zeggen dat Bitcoin een use case heeft als alternatieve currency en misschien toekomstige wereldmunt.
Ik zeg van niet, want je kan (onder andere) geen deftige KYC of antiwitwas wetgeving implementeren.
Dan komt @desolation zeggen: jawel bitcoin is perfect transparant, dus wat Janus zegt klopt niet.
Waarna @Cedric zegt: bitcoin is helemaal niet transparant want ik werk erin en KYC en antiwitwas is quasi onmogelijk.
Beiden zijn pro-bitcoin, dus dan kan ik mij toch vragen stellen bij het argument?

En ik vraag dus nog altijd: wat is het nu, kan KYC of niet. Of is dit volgens jullie irrelevant voor bitcoin om toekomstige wijd aanvaarde munt te worden en zullen overheden dit gewoon tolereren?

En dergelijke berichten worden hier dan als normaal beschouwd :laugh:
"The Anatomy of Illusion: Religious Cults and Destructive Persuasion", interessant boek, but who cares.

KYC kan perfect geïmplementeerd worden op een blockchain, sterker nog, dat is 1 van de core businesses die een blockchain zou kunnen hebben (samen met bv. diploma's, notariële documenten etc). Bitcoin kan dit inderdaad niet en zal dit nooit kunnen (want bitcoin), maar andere blockchains zoals cardano of eth kunnen dit perfect. Zie bv. cardano prism of civic op eth.

Hoe kan een blockchain nu in godsnaam antiwitwas wetgeving gaan implementeren? Dat is net zoals je zegt dat de euro of de dollar een antiwitwas wetgeving moet gaan implementeren. Dat is dus aan de overheden/exchanges om te gaan doen. Blockchains zijn transparant dus ze kunnen die perfect gaan proben om criminelen/witwassers te gaan identificeren. Tenzij ze natuurlijk monero gebruiken. Maar dit kan je analoog aan cash stellen. Er zijn altijd manieren om onder de radar te blijven.

Uit die mond van de CEO komt: "we have a major deal, with an African government, that can't say anything yet, maybe, we'll see what happens, millions of Cardano users, I can'say anything more, it looks like national press could happen, there's another bird too but i can't say much about it, we will have a lot more to say at the 360 event". Einde video :oink:

Amai.
Ze hebben seniorennet.be terug opgestart, lag 3 dagen plat en ge moogt terug daar gaan zeveren.

Ik ga verder poen pakken met Ada.

Ja, goed idee, laten we alle kritische stemmen negeren en enkel nog luisteren naar mensen die bevestigen wat we willen horen :)
Zeker niet, echokamers zijn gevaarlijk. Maar het is vooral de manier waarop ik er niet tegenkan.

Beetje toevallig ook dat hij (en jij?) pas beginnen posten zodra het even wat 'minder' gaat. Heeft altijd een vrij hoog I told you so gehalte, logisch dat dat op zo een momenten niet meteen geapprecieerd wordt. Voor sommigen zie je de portefeuille dan fluctueren met een jaarloon op een paar uren.. kan dan wel zijn dat je een post met dergelijke ondertoon dan wel kan missen eh.

En ivm Janus zijn betoog, ik zie in Bitcoin een vervanger van goud. Digitale waarde, gebaseerd op proof of work. Uiteraard moet de volatiliteit er dan uit, maar we zijn nog vroeg daarmee.

KYC kan perfect geïmplementeerd worden op een blockchain, sterker nog, dat is 1 van de core businesses die een blockchain zou kunnen hebben (samen met bv. diploma's, notariële documenten etc). Bitcoin kan dit inderdaad niet en zal dit nooit kunnen (want bitcoin), maar andere blockchains zoals cardano of eth kunnen dit perfect. Zie bv. cardano prism of civic op eth.
Dus jij zegt ook dat via Bitcoin geen KYC zal kunnen?
Ok, hoe wordt bitcoin dan een mainstream toegelaten medium of exchange (los van het energieverbruik, de volatiliteit en non-expandeerbaarheid)?

Indien eerder cardano of Eth, waarom dan Bitcoin kopen en geen Eth?
Als Cardano een upgrade is van Eth, waarom dan Eth kopen en niet onmiddellijk Cardano?

Ok, hoe wordt bitcoin dan een mainstream toegelaten medium of exchange (los van het energieverbruik, de volatiliteit en non-expandeerbaarheid)?

Indien eerder cardano of Eth, waarom dan Bitcoin kopen en geen Eth?
Als Cardano een upgrade is van Eth, waarom dan Eth kopen en niet onmiddellijk Cardano?
waarom zijn er nog winkels als er amazon is?
chains kunnen perfect naast elkaar bestaan hoor.

Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben hoe Cardano stand houdt wanneer de cryptomarkt wat slechter gaat. Ik ben er zelf nog wel altijd van overtuigd dat Ethereum heer en meester blijft, maar als ze hun beloftes nakomen kan het misschien wel iets worden. Ze hebben alleszins veel trouwe believers. :p

Hoedanook blijft het een groter risico om in Cardano te investeren t.o.v. Ethereum, omdat Cardano nog niet veel bewezen heeft. Maar de mogelijke reward is ook wel groter (that is voor zover dit alles nog niet in de prijs ingecalculeerd is).

Wat betreft Ethereum lijkt het er echt op dat de prijs gemanipuleerd wordt, zodat whales eerst grote aantallen ETH kunnen vergaren voordat we verder omhoog gaan. Volgens mij gaan we binnenkort weer in een korte periode omhoog schieten (puur speculatie, geen financieel advies) en ik vermoed dat we dan ook weer veel ADA holders naar ETH zullen zien overspringen.

waarom zijn er nog winkels als er amazon is?
chains kunnen perfect naast elkaar bestaan hoor.
Experience/fun shopping, verse voeding en andere producten die mensen liever eerst in het echt zien.

Als Amazon eerst bestaan had, dan had er geen mediamarkt bestaan.
Als email al bestaan had, dan was de gewone brievenpost nooit gestart.
Als internet al bestond, zouden gewone papieren kranten nooit van de grond gekomen zijn.

Zeker niet, echokamers zijn gevaarlijk. Maar het is vooral de manier waarop ik er niet tegenkan.

Beetje toevallig ook dat hij (en jij?) pas beginnen posten zodra het even wat 'minder' gaat. Heeft altijd een vrij hoog I told you so gehalte, logisch dat dat op zo een momenten niet meteen geapprecieerd wordt. Voor sommigen zie je de portefeuille dan fluctueren met een jaarloon op een paar uren.. kan dan wel zijn dat je een post met dergelijke ondertoon dan wel kan missen eh.

En ivm Janus zijn betoog, ik zie in Bitcoin een vervanger van goud. Digitale waarde, gebaseerd op proof of work. Uiteraard moet de volatiliteit er dan uit, maar we zijn nog vroeg daarmee.

Ik volg crypto's niet eerlijk gezegd en ik ben van mening dat iedereen zijn geld mag insteken waar ie wilt, ik heb geen aspiraties om mensen te overtuigen om ergens al dan niet in te investeren. Ik begrijp wel perfect dat het niet geapprecieerd wordt (hier en in het beurstopic) :')

Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben hoe Cardano stand houdt wanneer de cryptomarkt wat slechter gaat. Ik ben er zelf nog wel altijd van overtuigd dat Ethereum heer en meester blijft, maar als ze hun beloftes nakomen kan het misschien wel iets worden. Ze hebben alleszins veel trouwe believers. :p

Hoedanook blijft het een groter risico om in Cardano te investeren t.o.v. Ethereum, omdat Cardano nog niet veel bewezen heeft. Maar de mogelijke reward is ook wel groter (that is voor zover dit alles nog niet in de prijs ingecalculeerd is).

Wat betreft Ethereum lijkt het er echt op dat de prijs gemanipuleerd wordt, zodat whales eerst grote aantallen ETH kunnen vergaren voordat we verder omhoog gaan. Volgens mij gaan we binnenkort weer in een korte periode omhoog schieten (puur speculatie, geen financieel advies) en ik vermoed dat we dan ook weer veel ADA holders naar ETH zullen zien overspringen.
Er is inderdaad ook een pak ETH gedumpt, samen met BTC begin deze week. Toch zie ik vooral de hoge gas fees en de oververzadiging op het ETH netwerk als oorzaak dat ADA/DOT/BNB het zo goed doen.

Kijk als is gewoon naar de absurde transactiekosten van ETH tgov ADA:

Waarom is er KYC nodig? Als ik iemand waarde wil sturen over het internet dan kan dat gewoon. Geen tussenpersoon nodig. En niemand die het kan tegenhouden.

Waarom is er KYC nodig? Als ik iemand waarde wil sturen over het internet dan kan dat gewoon. Geen tussenpersoon nodig. En niemand die het kan tegenhouden.
Dat is net het probleem.
Overheden overal ter wereld zijn de regels aan het aanscherpen om crimineel en zwart geld het leven zuur te maken (Fatca, CRS, KYC etc. etc. iedereen die bij een bank gewerkt heeft of fiscaal recht studeerde of Europees/OECD recht volgt, weet hoeveel wetten er ieder kwartaal bijkomen om 'dirty' money te blokkeren).
Probeer eens een effectenrekening te openen en er meer dan 100K op te zetten, veel kans dat je al mag gaan bewijzen van waar dat geld komt. Dit was niet zo 5 jaar geleden.

Er is 0% kans dat bitcoin wijd verspreid wordt en niet tegelijk zal verboden worden op dat moment, ofwel aan zodanige regels onderworpen dat er geen use case meer is ten opzichte van bv. een toekomstige digitale euro of usd.

Terug
Bovenaan