Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het probleem is dat iedereen hem hier ook aandacht blijft geven... Hover over de naam en klik "ignore".volgens mij geniet jij gewoon van de aandacht Janus![]()
Ik lees hier in de vorige pagina's van andere bitcoinexperts net het tegenovergestelde, namelijk dat bitcoin de lange termijn munt is, the real thing.Alleen al het feit dat hij constant naar bitcoin verwijst betekent dat hij gewoon nougatbollen besef heeft van het potentieel van crypto. Bitcoin is de grootste shitcoin die er is. Maar dat heeft hij dus niet door, en put waarschijnlijk 99% van zijn kennis van HLN/VRT artikels. Dat en zijn "legacy finance" kennis.
Het is een forum waar verschillende mensen ook verschillende meningen hebbenWat is het nu?

Klopt, maar wel diametraal tegenovergesteld met fundamenteel verschillende gevolgen voor de waarde, maar toch met dezelfde conclusie om er veel geld in te steken/zitten...Het is een forum waar verschillende mensen ook verschillende meningen hebben![]()

Sjah, moest ge u inlezen zou je waarschijnlijk wel een eigen mening kunnen vormen. Maar dat ga je absoluut niet doen, dus kom je maar een beetje bashen.Ik lees hier in de vorige pagina's van andere bitcoinexperts net het tegenovergestelde, namelijk dat bitcoin de lange termijn munt is, the real thing.
En de altcoins te verwaarlozen of gewoon voor een gokje.
Wat is het nu?
Dit vind ik nu toch ook wel een vrij ongeïnformeerde stelling hoorAlleen al het feit dat hij constant naar bitcoin verwijst betekent dat hij gewoon nougatbollen besef heeft van het potentieel van crypto. Bitcoin is de grootste shitcoin die er is. Maar dat heeft hij dus niet door, en put waarschijnlijk 99% van zijn kennis van HLN/VRT artikels. Dat en zijn "legacy finance" kennis.

De enige die zich constant als expert benoemt ben jij hoor.Ik lees hier in de vorige pagina's van andere bitcoinexperts net het tegenovergestelde, namelijk dat bitcoin de lange termijn munt is, the real thing.
En de altcoins te verwaarlozen of gewoon voor een gokje.
Wat is het nu?
2 puntjes:
- als de overheid morgen zegt, afgeven uw bitcoin of 30 jaar gevangenis, zal je ze afgeven. Dat bitcoin buiten controle staat van overheden is vandaag louter een politieke keuze omdat bitcoin nog veel te niche is om er veel wetgeving rond te moeten maken.
- goud vind ik ook onnozel, geen cashflows.
Het waarderen van een asset is geen 'mening', dat is de wiskundige verdiscontering van toekomstige cashflows.
Het gebruik als munt van iets dat geen cashflows heeft, is quasi de definitie van fiat. Zoals ik al zei, bitcoin is het schoolvoorbeeld van een fiat private munt, met alle gigantische nadelen die we in de geschiedenis daarvan gezien hebben.
Je gebruikt het voorbeeld van andere munten, maar bitcoin is net zoveel een munt als zeeschelpen of postzegels dat zijn. Ze hebben een imaginaire speculatieve waarde, of een vertrouwenswaarde en zijn geen munt want niet gedekt door een overheid en dus compleet onveilig.
Het niet uitgegeven zijn door een overheid noemen jullie constant als een voordeel, maar lees gewoon eens de geschiedenis van het bankieren en uw mond gaat openvallen van de gelijkenissen van de early onafhankelijke banken met bitcoin.
Maar iets zegt mij dat jullie dat niet zal interesseren![]()
Klopt, maar mijn punt blijft hetzelfde hoor. Je reageert "wat is het nu" in een poging om iemand op inconsistentie te wijzen, alsof het forum als collectief één bepaald standpunt moet innemen ofzo. Musk vindt dat Bitcoin enorm veel potentieel heeft en jij vindt het waardeloos, wat is het nu?Klopt, maar wel diametraal tegenovergesteld met fundamenteel verschillende gevolgen voor de waarde, maar toch met dezelfde conclusie om er veel geld in te steken/zitten...
Maar ok![]()
Ahhh kheb een bitcoin-maxi gevonden.Dit vind ik nu toch ook wel een vrij ongeïnformeerde stelling hoor![]()
Haha, trolled. Je zag toch van kilometers ver dat hij aan het vissen was en al klaarzat met een lijstjeDit vind ik nu toch ook wel een vrij ongeïnformeerde stelling hoor![]()

Alles wat geen cashflow heeft, is financieel 0 waard.Je zegt dat onze overheid wetgeving op dit moment nog niet belangrijk vind omdat bitcoin nog maar een niche. Maar stel nu dat bitcoin geen niche meer is en ieder huishouden een klein deel van hun kapitaal in bitcoins gestoken heeft. Denk je dat onze overheid het bezit van die munt dan nog gaat verbieden of zijn eigen bevolking onteigenen van hun kapitaal? En wie gaat op die overheid stemmen? Diezelfde bevolking?
Ik weet niet van welk bouwjaar je bent. Maar doen alsof alles dat geen cashflow heeft, niet meer dan een imaginaire, speculatieve waarde heeft, komt nogal boomerachtig over. Dat is niet meer dan het onvermogen van een value invester om af te stappen van een aangeleerd denkpatroon om iets te begrijpen dat buiten zijn vertrouwde aandelenmarkt ligt. Kunst, diamanten, auto's zijn niet imaginair. Zij bevatten al langer waarde dan jouw woord 'cashflow' bestaat.
Vergelijkingen maken met private coins ten tijde van de grote depressie is interessant. Maar dan moet je ook uitleggen waar bitcoin verschillend is en de grootste nadelen niet deelt.
* Bitcoin is niet afhankelijk van 1 enkele private issuer om de waarde ervan in te wisselen naar euro's of goederen. Je hebt intussen meer dan 500 exchanges
* Bitcoin is een internationale munt en circuleert wereldwijd terwijl die private coins extreem gelocaliseerd waren.
* Bitcoin is zeer makkelijk inwisselbaar met een smartphone app
Ik ga eens proberenAhhh kheb een bitcoin-maxi gevonden.
Kben eens benieuwd wat voor tegenargumenten ge zult vormen voor mijn lijstje:
Nadelen:
- PoW is achterhaald
--> echt? POW heeft zijn efficiëntie al jaren bewezen terwijl POS nog maar in zijn kinderschoenen staat
en een ecologische ramp
--> hoezo? Wat dan met het totaalverbruik van de banksector, de horecasector, de goudsector, ... Allemaal afschaffen?,
- Mining is volledig gecentraliseerd in China. Neen, 60% Chinezen hebben maw controle over bitcoin. Neen, er is geen chinees collectief vs bitcoin Tegelijkertijd is dit een van de zwakste punten van btc, moesten overheden PoW verbannen omwille van ecologische redenen is bitcoin ten dode opgeschreven
--> Inderdaad, moesten alle 196 landen pow verbieden is het ten dode opgeschreven, Dat geldt trouwens voor pos, de banksector, de horecasector, de goudsector,... ook .
Hoe duurder bitcoin wordt, hoe groter de kans op ingrijpen van overheden zal worden.
--> nogtans zat ik laatst op een vergadering waaruit bleek dat europa absoluut niet anti bitcoin en pro innovatie is? "Wat is het nu?" ;-)
- Er is quasi nul development door de btc core devs --> is dat nodig?. En qua lightning en taproot en dergelijke, dat zal nooit of te nimmer adoptie op grote schaal zien.
- traag Klopt
- hoge fees Klopt, maar zijn ze zoveel hoger dan in de banksector?
- geen smart contracts Klopt, maar daarvoor zijn andere producten
- en ik vergeet er waarschijnlijk nog een heel aantal
Voordelen:
- network effect
- liquiditeit
Maar die twee kunnen makkelijk overgenomen worden door een andere coin.
Dus bitcoin is een shitcoin, maar dan met een grote schare gebruikers waarvan 90% waarschijnlijk niet weet wat ze kopen.

Ik had zo een "ledger nano s" gekocht. Iemand die kan uitleggen wat er nu precies op dat ding staat? Ik vermoed private keys en adressen van de chains die je ermee kan unlocken/claimen?