Crypto - Nieuws en algemene discussie

OK, bedankt voor de inbreng !

Doet me denken aan de aflevering van the simpsons waar Homer zit op te schrijven dat vuil in de vuilbak moet.
Ik wil maar zeggen, geen cold wallet? Gokken op goksites? Like wtf
Niemand zegt da ge niet moogt gokken hé, maar mensen die cryptisch zijn, kijken meestal verder en op lange termijn dan quick cash.

De roadmaps van de recente coins hier hebben meer emojis dan tekst, zegt voor mij ook al genoeg :)

Ja, ge doet uiteindelijk wat ge wilt he en dat kan zelf succes hebben (des te beter) maar ik zou er mij zelf niet aan wagen om eerlijk te zijn :)

...

Doe je er om?

Bij een ponzi/piramid wordt de inleg van iemand gebruikt om anderen te betalen ja, dat is de opzet van het ding.

Bij crypto (en alle andere markten), zit jouw besteedde geld bij de verkoper van de coin, dus aan wie je gekocht hebt. Als veel mensen willen kopen en het aanbod daalt dus, zal de prijs stijgen. Dat is de definitie van een "market" en is helemaal geen ponzi scheme, maar je mag het nog altijd een scheme vinden natuurlijk, dat is jouw keuze.
Ah ok, ik wist na 140 paginas nog altijd niet hoe crypto werkte. Merci voor de gedegen uitleg.

Buiten dan dat quasi elke cryptomunt of blockchain platform een doel heeft (store of value, smart contracts, snelle transactie van grote bedragen, etc...) of een probleem met bestaande technologie oplost (snelheid, transactiekosten, schaalbaarheid, ...).
En weet ge waar ge geen antwoord op krijgt bij Moonlift? Exact dat.

90% van de coins zijn niet bestemd voor verkoop, 10% wel.
Elke keer er iemand geld inlegt om coins te kopen wordt 50% van dat dat geld verdeeld over de token holders. Daarnaast wordt er ook een automatische coinburn gedaan om virtueel de waarde op te pompen. Als het niet snel genoeg gaat dan kunnen de beheerders manueel coin burn doen om virtueel de waarde op te pompen.
De enige manier dat token holders (of ge nu bij die 90% hoort of er gekocht hebt) waarde kunnen creëren is door bovenstaande, omdat 50% van de fees worden verdeeld én omdat er vernietiging van valuta is.
Wanneer er geen vers kapitaal meer binnenkomt en/of er geen transacties zijn is dus de enige manier voor waardecreatie het burnen van coins, wat niet meer is dan virtuele marktmanipulatie.

Ik zal het nog eens herhalen: Moonlift heeft geen functioneel nut, het enige wat ze beloven is "passive income" dat louter voortkomt uit de inleg van nieuwe gebruikers.
Als ge dat niet ziet als een Ponzi Scheme, dan weet ik het ook niet meer. Ge moogt absoluut met uw geld doen wat ge zelf wilt, maar dit schreeuwt gewoon pump & dump oplichterij.

Ik zou willen investeren (niet te zot) in Dogecoin, maar ik ben hier helemaal nieuw in. Welke app/site kan ik hier best voor gebruiken?

Cumrocket blijft dalen met een crash deze nacht, maar crashtestdummy ziet het nog zitten precies

giphy.gif

Cumrocket blijft dalen met een crash deze nacht, maar crashtestdummy ziet het nog zitten precies

giphy.gif

Lap, ik wilde daar op replyen met ne cumrocket gif.
Dus ik google "cumrocket gif" met als gevolg dat ik dit aan mijne baas ga kunnen uitleggen binnenkort als ze mijne browsergeschiedenis opvragen.

Laatst bewerkt:
Ik ken nochtans iemand die hier afgelopen week veel geld aan heeft verdient.
Ge wilt dus eigenlijk helemaal niet investeren, maar wel speculeren? Zeg dat dan meteen, Moonlift is misschien meer iets voor u!

Soms vraag ik mij af of ik niet beter mijn schaapjes op het droge trek, want dit doet echt pijn aan de ogen. Hopelijk zijt ge gewoon een troll. :unsure:

Ik ken nochtans iemand die hier afgelopen week veel geld aan heeft verdient.
Vandaar de smiley. Dat ding is dit jaar 3000% omhoog gegaan. 🤪

Les voor de volgende crypto cycle?
Verdoe je tijd niet met whitepapers van 100'en shitcoins te lezen die nog geen enkele use case hebben. Koop gewoon DOGE.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan