Ja klopt, was ik

Nu ik deed het maar met 2-3% van mijn portfolio. Gelukkig stond er nu geen meer open.
Khad die flashcrash live gezien..en ik was toen voor het werk aant bellen..was een stressmoment haha. "Shitshit kmoet aan 700$ kopen!! Snelsnel" en ik kon het order invoeren..maar wnr ik op "buy" klikte, flipte het systeem plots haha. Was echt heel de namiddag lastig dat ik het live had zien gebeuren en het ni had kunnen kopen haha.
Als ik dan bovenstaand verhaal lees, prijs ik me toch gelukkig haha
Dat zijn zo van die vragen die iedereen in de cryptospace zich volgens mij ooit gesteld heeft. En dan kan iemand je vertellen hoe, wat of waarom, maar meestal geloof je het pas echt als je het zelf gezien hebt.

Daarom laten de meeste mensen zich vangen aan dezelfde fouten en wordt het advies van "de anciens" ook zo dikwijls in de wind geslagen: "het zal wel, eerst zien dan geloven".
Voorbeelden:
- Traden met leverage is veel winstgevender dan buy & hold
- Meedoen aan pump & dumps, want je kan toch geen geld verliezen als je snel genoeg uitstapt
- Mega cheape coins kopen, omdat ze zo goedkoop zijn en "mogelijk de nieuwe bitcoin worden" (maar dan bvb wel unlimited supply of een zeer hoge circulating supply hebben)
- Verkopen wanneer de prijs hoog staat, "omdat er toch een daling zit aan te komen" en je wel terug zal kopen wanneer het lager staat.
- Tijdens een dump wachten op een nog lagere prijs
- Als de prijs stijgt en je hebt nog niet geïnvesteerd, blijven wachten op een dump waardoor je uiteindelijk toch koopt op een hogere prijs dan wanneer je meteen gekocht zou hebben
- Pumps van altcoins najagen in plaats van te investeren in altcoins die nog geen echte pump hebben gehad.
- And so on...
Ik hamer er misschien wat te veel op, maar ik vind het zo dom om nieuwe mensen dezelfde fouten te laten maken als mij, terwijl ik ze ervoor kan proberen behoeden. Maar soms moet je mensen toelaten om eigen fouten te maken, zodat ze eruit leren zeker?

Is btw niet specifiek op jou bedoeld hoor, maar algemeen.
Versta me trouwens niet verkeerd, soms zijn bovenstaande dingen winstgevend, maar op langere termijn scheur je er meestal je broek aan.
Buy & hold is de meest bewezen strategie om geld te verdienen met crypto. En als je enkel exposed wil zijn aan de markt tijdens de bull market, kan je je inkopen tijdens het begin van de bull market en stilletjes aan in stappen verkopen wanneer de prijs omhoog gaat.