Crypto - Nieuws en algemene discussie

Kan je eens een korte versie geven? Beginner hier, maar had al eens ergens opgevangen dat buy en sell orders niet altijd zonder gevaar zijn. Is dit 'het gevaar'?
Vooral leverage trading is niet zonder gevaar, stel dat jij een long trade openstaan hebt met 5X leverage, dan word je geliquideerd en ben je al je geld kwijt als de prijs 20% crasht. Met gewoon coins te kopen ben je nooit alles kwijt als de prijs crasht, je coins zijn gewoon minder waard, maar je hebt ze nog.

"Stop losses"

tenor.gif

Onlangs vroeg iemand waarom niet iedereen met leverage tradet in een bull market. Wel, dit is dus één van de redenen. Traden met leverage is nooit zonder gevaar, ook niet in een bull market.

Het klinkt interessant om een long te nemen na een dip maar je weet nooit of er na een korte recovery nog een dump volgt. En nu staat BTC weer 54K, maar als je rekent dat er morgen nog een tweede dump zal volgen dan kan je er aan zijn voor de moeite. Als iemand zoals Elon Musk morgen voor 1 miljard $ bitcoins koopt dan zal de prijs ook weer omhoog vliegen, los van die dumps van F2pool.

Onlangs vroeg iemand waarom niet iedereen met leverage tradet in een bull market. Wel, dit is dus één van de redenen. Traden met leverage is nooit zonder gevaar, ook niet in een bull market.
Ja klopt, was ik :bow:
Nu ik deed het maar met 2-3% van mijn portfolio. Gelukkig stond er nu geen meer open.
Khad die flashcrash live gezien..en ik was toen voor het werk aant bellen..was een stressmoment haha. "Shitshit kmoet aan 700$ kopen!! Snelsnel" en ik kon het order invoeren..maar wnr ik op "buy" klikte, flipte het systeem plots haha. Was echt heel de namiddag lastig dat ik het live had zien gebeuren en het ni had kunnen kopen haha.
Als ik dan bovenstaand verhaal lees, prijs ik me toch gelukkig haha

eigenlijk triestig om te zien dat na al die jaren Kraken nog altijd voor geen kl*ten te vertrouwen is. Toen ANC (Anoncoin) jaren terug op de trade market kwam was dat ook via Kraken, maar wat was dat een miserie zeg.

Ja klopt, was ik :bow:
Nu ik deed het maar met 2-3% van mijn portfolio. Gelukkig stond er nu geen meer open.
Khad die flashcrash live gezien..en ik was toen voor het werk aant bellen..was een stressmoment haha. "Shitshit kmoet aan 700$ kopen!! Snelsnel" en ik kon het order invoeren..maar wnr ik op "buy" klikte, flipte het systeem plots haha. Was echt heel de namiddag lastig dat ik het live had zien gebeuren en het ni had kunnen kopen haha.
Als ik dan bovenstaand verhaal lees, prijs ik me toch gelukkig haha
Dat zijn zo van die vragen die iedereen in de cryptospace zich volgens mij ooit gesteld heeft. En dan kan iemand je vertellen hoe, wat of waarom, maar meestal geloof je het pas echt als je het zelf gezien hebt. :p Daarom laten de meeste mensen zich vangen aan dezelfde fouten en wordt het advies van "de anciens" ook zo dikwijls in de wind geslagen: "het zal wel, eerst zien dan geloven". 😁

Voorbeelden:
- Traden met leverage is veel winstgevender dan buy & hold
- Meedoen aan pump & dumps, want je kan toch geen geld verliezen als je snel genoeg uitstapt
- Mega cheape coins kopen, omdat ze zo goedkoop zijn en "mogelijk de nieuwe bitcoin worden" (maar dan bvb wel unlimited supply of een zeer hoge circulating supply hebben)
- Verkopen wanneer de prijs hoog staat, "omdat er toch een daling zit aan te komen" en je wel terug zal kopen wanneer het lager staat.
- Tijdens een dump wachten op een nog lagere prijs
- Als de prijs stijgt en je hebt nog niet geïnvesteerd, blijven wachten op een dump waardoor je uiteindelijk toch koopt op een hogere prijs dan wanneer je meteen gekocht zou hebben
- Pumps van altcoins najagen in plaats van te investeren in altcoins die nog geen echte pump hebben gehad.
- And so on...

Ik hamer er misschien wat te veel op, maar ik vind het zo dom om nieuwe mensen dezelfde fouten te laten maken als mij, terwijl ik ze ervoor kan proberen behoeden. Maar soms moet je mensen toelaten om eigen fouten te maken, zodat ze eruit leren zeker? 😁 Is btw niet specifiek op jou bedoeld hoor, maar algemeen.

Versta me trouwens niet verkeerd, soms zijn bovenstaande dingen winstgevend, maar op langere termijn scheur je er meestal je broek aan.
Buy & hold is de meest bewezen strategie om geld te verdienen met crypto. En als je enkel exposed wil zijn aan de markt tijdens de bull market, kan je je inkopen tijdens het begin van de bull market en stilletjes aan in stappen verkopen wanneer de prijs omhoog gaat.

Idd. In de afgelopen twee weken meermaals gasten die me aan het uitlachen waren dat ik niet mee deed met 's nachts te zitten traden.
"oh ma ik heb vannacht 200 EUR gepakt! zo gelijk niks! En gisteren 700 EUR!"
"haha gij denkt dat ge zo winst gaat maken? ik pak pas winst! begonnen met 7000 EUR vorig jaar en ondertussen al meer dan 100.000 EUR van gemaakt! en ik cash ni uit he, ik maak enkel nog meer winst!"

vandaag waren ze alletwee bijna aan het bleiten omdat hun portfolio zienderogen aant verdampen was. in alle gekte probeerden ze dan te verkopen, maar de drop ging zo snel dat ze het niet verkocht kregen. Uiteindelijk toch sell orders door gekregen en 10 minuten later ging het weer in stijgende lijn. Heb er is goed me gelachen. Bij den eerst is al zijn "winst" eraan, bij den tweede is er een paar 10k verdampt.

HODL en daarmee basta. Als ge dat niet durft/kunt, dan koopt ge blind ipv geinformeerd.

Idd. In de afgelopen twee weken meermaals gasten die me aan het uitlachen waren dat ik niet mee deed met 's nachts te zitten traden.
"haha gij denkt dat ge zo winst gaat maken? ik pak pas winst! begonnen met 7000 EUR vorig jaar en ondertussen al meer dan 100.000 EUR van gemaakt! en ik cash ni uit he, ik maak enkel nog meer winst!"

vandaag waren ze alletwee bijna aan het bleiten omdat hun portfolio zienderogen aant verdampen was. in alle gekte probeerden ze dan te verkopen, maar de drop ging zo snel dat ze het niet verkocht kregen. Uiteindelijk toch sell orders door gekregen en 10 minuten later ging het weer in stijgende lijn. Heb er is goed me gelachen. Bij den eerst is al zijn "winst" eraan, bij den tweede is er een paar 10k verdampt.

HODL en daarmee basta. Als ge dat niet durft/kunt, dan koopt ge blind ipv geinformeerd.

sell market limit en tis verkocht ze :p
Maar inderdaad. Iedereen is weer protrader af. Inclusief mezelf. :D Cant have to much of a good thing...

Nu zien we eindelijk eens een deftige pullback, werd tijd. Nog niet echt van plan om bij te kopen op dit punt. Het zou me niet verbazen als we BTC eerst nog rond 35 à 40k zien. Kan te extreem zijn, maar de procenten vliegen er met de uren goed af.

Nu zien we eindelijk eens een deftige pullback, werd tijd. Nog niet echt van plan om bij te kopen op dit punt. Het zou me niet verbazen als we BTC eerst nog rond 35 à 40k zien. Kan te extreem zijn, maar de procenten vliegen er met de uren goed af.
Ik gok dat hij tot 30k-32k gaat vandaag.

Terug
Bovenaan