Crypto - Nieuws en algemene discussie

Nu gaan de weak hands er echt uitgaan, zo'n drops hebben we soms eens nodig! 😁
Vooral niet verkopen nu.
Ik zet tegenwoordig uit op een piek: +100 euro +200 euro +300 euro etc, en als ze dan droppen tot het initiële bedrag dan pik ik ze terug op. Droppen ze dat niet meer dan ben ik ze kwijt :p maar dan heb ik toch extra centjes.

't Is weer aan het stijgen. Er dan toch gedacht van maken hier en daar wat bij te kopen.

Zou de middagpauze daar verandering in brengen? Net zoals het soms de zondag/maandag zakt?

Laatst bewerkt:
Wachten tot den Ethereum zakt naar 1000 om ze dan terug te kunnen oppikken. Heb er drie verkocht aan 1300/1450 en 1600 respectievelijk. Da's dan 1350 op den boek.

(Hele resem aangekocht aan 7 euro t stuk in den tijd).
Uw buy orders toch op Kraken geplaatst? Heb gehoord dat ge daar goeie deals kunt doen.

Uw buy orders toch op Kraken geplaatst? Heb gehoord dat ge daar goeie deals kunt doen.
Ik werk met Binance en Coinbase. Dat zijn de exchanges die niet plat lagen en stabiel bleven tijdens de rush in 2017 en ik heb deze zo gehouden.

Ma bon, ik daytrade dan ook niet. Ik zet enkel oppertunistisch uit tegen pieken als ik er aan denk en een deel van het portfolio is dan ook >1 jaar inactief.

Laatst bewerkt:
Ik denk nu eerlijk gezegd wel dat we de komende dagen wat sideways zullen gaan. Het zou me verbazen als we na zo'n dump meteen terug nieuwe ATH gaan maken. Naar mijn idee heb je dus nog wel wat tijd om aan te kopen aan kortingstarieven, maar kan fout zijn natuurlijk. Ik verkoop alleszins niets. Als er iets is wat ik eventueel overweeg, is het bijkopen.

gespreid instappen. Wil je instappen met 3K? Dan liever 6x500 euro of zo?
Inderdaad, altijd gespreid, ik raad het zelfs aan met uitstappen ook.

Stel dat ge morgen aan 40.000 euro alles verkoopt en overmorgen schiet het naar 50.000 euro gaat ge lastig zijn voor die extra 10.000. Wat ook helpt is een doel voor ogen te hebben. Vanaf dat ik x ermee kan kopen stop ik. Dat helpt ook met het relativeren van de rare bokkensprongen die cryptos soms doen.

Zo heb ik in 2017 mooi net niet de volledige piek meegepikt van 17700 euro.

En dan kan iemand je vertellen hoe, wat of waarom, maar meestal geloof je het pas echt als je het zelf gezien hebt. :p Daarom laten de meeste mensen zich vangen aan dezelfde fouten en wordt het advies van "de anciens" ook zo dikwijls in de wind geslagen: "het zal wel, eerst zien dan geloven". 😁

Voorbeelden:
- Traden met leverage is veel winstgevender dan buy & hold
- Meedoen aan pump & dumps, want je kan toch geen geld verliezen als je snel genoeg uitstapt
- Mega cheape coins kopen, omdat ze zo goedkoop zijn en "mogelijk de nieuwe bitcoin worden" (maar dan bvb wel unlimited supply of een zeer hoge circulating supply hebben)
- Verkopen wanneer de prijs hoog staat, "omdat er toch een daling zit aan te komen" en je wel terug zal kopen wanneer het lager staat.
- Tijdens een dump wachten op een nog lagere prijs
- Als de prijs stijgt en je hebt nog niet geïnvesteerd, blijven wachten op een dump waardoor je uiteindelijk toch koopt op een hogere prijs dan wanneer je meteen gekocht zou hebben
- Pumps van altcoins najagen in plaats van te investeren in altcoins die nog geen echte pump hebben gehad.
- And so on...

Ik hamer er misschien wat te veel op, maar ik vind het zo dom om nieuwe mensen dezelfde fouten te laten maken als mij, terwijl ik ze ervoor kan proberen behoeden. Maar soms moet je mensen toelaten om eigen fouten te maken, zodat ze eruit leren zeker? 😁 Is btw niet specifiek op jou bedoeld hoor, maar algemeen.

Versta me trouwens niet verkeerd, soms zijn bovenstaande dingen winstgevend, maar op langere termijn scheur je er meestal je broek aan.
- assets kopen in speculatieve mania, die nooit cashflow zullen hebben, waarvan de intrinsieke waarde 0 is, en die de overheden kunnen verbieden van dag op dag, en waarvan de geschiedenis uitwijst dat mensen 99% van hun 'investering' zullen kwijtraken.

- na 10 keer succesvolle buy the dip in de lange speculatieve episode wordt uiteindelijk het meeste retailgeld verloren aan de rechterzijde van de deflating bubble, nl. door degenen die opnieuw maximaal de dip blijven kopen, terwijl de asset onherroepelijk nog -95% gaat.

Helaas laten de meeste mensen zich vangen aan dezelfde fouten en wordt het advies van "de anciens" ook zo dikwijls in de wind geslagen: "het zal wel, eerst zien dan geloven".

Ik hamer er misschien wat te veel op, maar ik vind het zo dom om nieuwe mensen dezelfde fouten te laten maken als mij, terwijl ik ze ervoor kan proberen behoeden. Maar soms moet je mensen toelaten om eigen fouten te maken, zodat ze eruit leren.
Helaas is op dat moment dikwijls reeds een groot deel van het spaargeld verdampt.

Versta me trouwens niet verkeerd, soms zijn bovenstaande dingen in de opgaande bullmarket fase winstgevend, maar op langere termijn scheur je er meestal je broek aan.

- assets kopen in speculatieve mania, die nooit cashflow zullen hebben, waarvan de intrinsieke waarde 0 is, en die de overheden kunnen verbieden van dag op dag, en waarvan de geschiedenis uitwijst dat mensen 99% van hun 'investering' zullen kwijtraken.
Elke euro die je in crypto steekt moet je beschouwen als 0 euro. Anders ga je het komende jaar paars, groen, geel, kortom alle kleuren van de regenboog zien bij elke sprong die cryptos maken. De ene dag reken je je rijk, de andere dag zie je groen en verslik je in je eten als ze keldert.

Dit kan al heel veel helpen voor beginnende traders die zich vanaf dag één rijk rekenen en er voluit met al hun spaarcenten inspringen. Dus als je denkt tghoh, we gaan is cryptokes doen, dan zou de eerste vraag moeten zijn: hoeveel steek ik er in dat morgen 0 euro mag zijn. Dan weet je hoeveel je mag investeren.

- na 10 keer succesvolle buy the dip in de lange speculatieve episode wordt uiteindelijk het meeste retailgeld verloren aan de rechterzijde van de deflating bubble, nl. door degenen die opnieuw maximaal de dip blijven kopen, terwijl de asset onherroepelijk nog -95% gaat.

Helaas laten de meeste mensen zich vangen aan dezelfde fouten en wordt het advies van "de anciens" ook zo dikwijls in de wind geslagen: "het zal wel, eerst zien dan geloven".

Ik hamer er misschien wat te veel op, maar ik vind het zo dom om nieuwe mensen dezelfde fouten te laten maken als mij, terwijl ik ze ervoor kan proberen behoeden. Maar soms moet je mensen toelaten om eigen fouten te maken, zodat ze eruit leren.
Helaas is op dat moment dikwijls reeds een groot deel van het spaargeld verdampt.

Versta me trouwens niet verkeerd, soms zijn bovenstaande dingen in de opgaande bullmarket fase winstgevend, maar op langere termijn scheur je er meestal je broek aan.
Je bent duidelijk iemand die 0,0 van crypto afweet. Ach ja, sta maar aan de zijlijn terwijl de rest hier mooi aan het verdienen is. 😅
Enkel mensen die verkopen op slechte momenten verliezen hun geld. Als je de cycli van crypto een beetje kent en je houdt wat rekening met de fouten die anderen gemaakt hebben in het verleden, wijst de geschiedenis net uit dat je dikke winst zal halen met crypto. Wat uiteraard niet wil zeggen dat de geschiedenis zich zal herhalen, maar de kans is wel groot. Ik vind je bericht dan ook grotendeels BS.

Je bent duidelijk iemand die 0,0 van crypto afweet. Ach ja, sta maar aan de zijlijn terwijl de rest hier mooi aan het verdienen is. 😅
Enkel mensen die verkopen op slechte momenten verliezen hun geld. Als je de cycli van crypto een beetje kent en je houdt wat rekening met de fouten die anderen gemaakt hebben in het verleden, wijst de geschiedenis net uit dat je dikke winst zal halen met crypto. Wat uiteraard niet wil zeggen dat de geschiedenis zich zal herhalen, maar de kans is wel groot. Ik vind je bericht dan ook grotendeels BS.
Ik sta aan de zijlijn bij elke speculatieve episode.

Mijn sociopathische hobby is mensen waarschuwen tijdens die episodes; goed wetende dat de menselijke instincten, dunning-kruger, en absolute overconfidence door de schijnbare easy money, totaal niet tegen te houden zijn.

Het is zoals een gezellig popcorn avondje voorbereiden, wetende dat er weer een goede film aan komt.

Ik ga alles laten staan tot minstens eind dit jaar. De grafiek die moonblade keer gelinked heeft, lijkt erop dat het dan op zijn ATH zal staan voor het geleidelijk aan zal dalen terug.

Hetzelfde voor de gratis coins. Bijna alles is 15+ euro, maar heb met mijn eigen afgesproken dat ik ze minsten een jaar laat staat en de evolutie van die coin dan bekijk.

Ik sta aan de zijlijn bij elke speculatieve episode.

Mijn sociopathische hobby is mensen waarschuwen tijdens die episodes; goed wetende dat de menselijke instincten, dunning-kruger, en absolute overconfidence door de schijnbare easy money, totaal niet tegen te houden zijn.

Het is zoals een gezellig popcorn avondje voorbereiden, wetende dat er weer een goede film aan komt.
Er zijn uiteraard mensen die geld gaan verliezen. De mensen die niet gemaakt zijn om te beleggen of nog niet genoeg ervaring hebben. Zij laten hun emoties de overhand nemen en dan koop je op de verkeerde momenten en verkoop je op de verkeerde momenten. Ik denk dat we de mensen hier genoeg voor waarschuwen in dit topic, niet? Ik probeer dit alleszins toch... Meer kan je niet doen.

Er zijn uiteraard mensen die geld gaan verliezen. De mensen die niet gemaakt zijn om te beleggen of nog niet genoeg ervaring hebben. Zij laten hun emoties de overhand nemen en dan koop je op de verkeerde momenten en verkoop je op de verkeerde momenten. Ik denk dat we de mensen hier genoeg voor waarschuwen in dit topic, niet? Ik probeer dit alleszins toch... Meer kan je niet doen.
Exact. 0 euro, 0 emotie. Emoties verpesten alles. Ervaring bestaat er niet behalve de ervaring van u niet druk te maken.

Mensen die naar mij komen met: " 'k heb gehoord da gij daar mee bezig zijt kunnen wij eens op café gaan". En als ge dan hoort: ik heb 5000 euro op mijnen boek en op de bank brengt het niks meer op. Nope ge zijt niet het juiste profiel, vergeet het.

Een gewone beurs is open tijdens de werk-uren. Deze rat race is 24/7 open en kent 4x zoveel tijd dan een gewone beurs. (Grofweg 2159 handels uren versus 8760) Op één jaar kunnen er evenveel verschuivingen zijn dan in 4 beurs jaren.

En pas op ik heb het meegemaakt, iemand die zijn emoties niet kon scheiden van zijn geld. Die persoon is er bij den eerste de beste "bull run" denk ik met enkele duizend euro winst uitgestapt en ik ben enkele jaartjes later naar de garage gereden voor mij ne cabrio aan te schaffen. Vandaar dat ik niemand meer in mijn directe omgeving ook maar iets aanraad.

Laatst bewerkt:
Hij heeft dan nog geluk gehad dat hij winst gemaakt heeft en niet met verlies verkocht als het begon te crashen.

het zal precies nog onder de 35k euro gaan vandaag, ze zullen gaan wakker worden in de VS

Een bepaald profiel hebben heeft zijn voordeel. Geluk en 0 emotie nog meer imho. In crypto welteverstaan.

Zelf zonder kennis enkele jaren geleden ingestapt maar wel met de juiste instelling. In verloop van tijd wel beginnen de juiste kennis te vergaren.
Nu, in deze periode met al die ATH's weet ik wel niet als ik hetzelfde gedaan had als toen.

Hij heeft dan nog geluk gehad dat hij winst gemaakt heeft en niet met verlies verkocht als het begon te crashen.

het zal precies nog onder de 35k euro gaan vandaag, ze zullen gaan wakker worden in de VS
Das ne stereotiepe, inkopen met al uw spaargeld op de piek van de bull run die ze rapporteren op hln en dan boos zijn en crypto verketteren als een pyramide spelletje.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan