Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hoe staan jullie tegenover BNB? Ik had dat vooral staan om mijn fees mee te betalen. Zit daar veel toekomst in denken jullie?
Meeste zit nu in ETH en ADA.

Hoe staan jullie tegenover BNB? Ik had dat vooral staan om mijn fees mee te betalen. Zit daar veel toekomst in denken jullie?
Meeste zit nu in ETH en ADA.
Op korte termijn is dit wel goed. Beetje de ETH zonder de hoge gas fees. Maar is niet defi.
Op lange termijn is ADA volgens mij de beste bet.

Ik heb het (ADA) ook in portfolio genomen wegens de technische verbeteringen tegenover ETH. Wat niet weg neemt dat ETH ook in de toekomst nog interessant uit de hoek kan komen.

BNB leeft vooral in Binance exchange sfeer. Ik vind het ne moeilijke. Als Binance neergaat is het ook meestal RIP BNB, ik heb in den tijd Mt. Gox, Cryptsy, etc gezien.

En dit hoeft een probleem te zijn? https://github.com/torvalds/linux

IBM heeft RedHat gekocht voor 34 miljard.

Redhat is ook niet enkel het OS :p
maar heel het gedoe daarrond. Support, integratie met thirdparty, documentatie

Dat er bedrijven geld gaan verdienen aan blockchaintechnologie is een garantie maar dat hoeft niet perse blockchain a of b of een bepaalde munt te zijn.

Dat kan best zijn dat we uiteindelijk met een karrevracht aan verschillende blockchains zitten waar de "coin" niet beschikbaar gaat zijn voor de buitenstaander maar enkel voor de partners die die blockchain gebruiken met een beperkt aantal miners om aansprakelijkheid te garanderen :p

Ik zie over hier en vijf jaar bedrijven gewoon custom blockchains leveren. Zij zullen support, documentatie, implementatie, ontwikkeling leveren voor de partners die zich willen aansluiten. Maar dat hoeft dus niet perse etherium of ada te zijn. Ze kunnen altijd van nul beginnen omdat ze niet willen spelen met plebs die de munt willen kopen. Ergens verstaanbaar want je wil de kost voorspelbaar maken als bedrijf. Dat is wel wat moeilijk met de publieke coins.

Waarom zouden bijvoorbeeld transportfirma's hun containers laten registreren via een publieke ledger en een publieke munt? Enorm nadelig als de koers swingt van het één naar het ander van de munt. De CFO gaat niet content zijn :p.

Ik heb het (ADA) ook in portfolio genomen wegens de technische verbeteringen tegenover ETH. Wat niet weg neemt dat ETH ook in de toekomst nog interessant uit de hoek kan komen.
Dus ADA heeft technische verbeteringen tegenover ETH. Stel dat dit zo is, welke waarde heeft ETH dan nog?

BNB leeft vooral in Binance exchange sfeer. Ik vind het ne moeilijke. Als Binance neergaat is het ook RIP BNB, ik heb in den tijd Mt. Gox, Cryptsy, etc gezien.
Zal allemaal beetje afhangen hoe snel en wat ETH 2.0 zal brengen.
En hoeveel projecten naar de concurrentie blockchain overstappen in die periode.

Men ziet duidelijk een bleed van ETH naar zijn concurrenten gaan.
ADA/ETH ADA/BTC doet het bijvoorbeeld uitzonderlijk goed.

Redhat is ook niet enkel het OS :p
maar heel het gedoe daarrond. Support, integratie met thirdparty, documentatie

Dat er bedrijven geld gaan verdienen aan blockchaintechnologie is een garantie maar dat hoeft niet perse blockchain a of b of een bepaalde munt te zijn.

Dat kan best zijn dat we uiteindelijk met een karrevracht aan verschillende blockchains zitten waar de "coin" niet beschikbaar gaat zijn voor de buitenstaander maar enkel voor de partners die die blockchain gebruiken met een beperkt aantal miners om aansprakelijkheid te garanderen :p

Ik zie over hier en vijf jaar bedrijven gewoon custom blockchains leveren. Zij zullen support, documentatie, implementatie, ontwikkeling leveren voor de partners die zich willen aansluiten. Maar dat hoeft dus niet perse etherium of ada te zijn. Ze kunnen altijd van nul beginnen omdat ze niet willen spelen met plebs die de munt willen kopen. Ergens verstaanbaar want je wil de kost voorspelbaar maken als bedrijf. Dat is wel wat moeilijk met de publieke coins.

Waarom zouden bijvoorbeeld transportfirma's hun containers laten registreren via een publieke ledger en een publieke munt? Enorm nadelig als de koers swingt van het één naar het ander van de munt. De CFO gaat niet content zijn :p.
Dit is eloquenter geformuleerd dan mijn posts en toont de kern van het probleem, nl. dat de intrinsieke waarde van al die shitcoins 0 is.
Wat maakt het uit voor de waarde van de onderliggende tokens dat de "technologie" ongelofelijk is, als die technologie door iedereen gewoon gekopieerd en customized kan worden.
Vandaar mijn eerdere vraag over de JPM Coin, waar helaas geen inhoudelijk antwoord op kwam.

Dus ADA heeft technische verbeteringen tegenover ETH. Stel dat dit zo is, welke waarde heeft ETH dan nog?
Veel hangt af van de adoptie. Er is tevens op dit moment met eth2 een effort om schaalbaar, veiliger en duurzamer te worden. ETH is één van de eerste of tweede generatie cryptos. ADA is later gekomen, wat niet weg neemt dat beide serieuze efforts leveren. Deze staan niet stil in tijd en gebeiteld in steen.

Waarom is het in den tijd Windows geworden als OS en niet Apple of IBM? Niet alles is tevens kwantificeerbaar in puur technische componenten.

Deze technologie bestaat al https://www.ibm.com/blockchain in een cloud model en consumeerbaar.
https://www.ibm.com/blockchain/solutions/food-trust/food-industry-technology en is dus al toegepast. Dit initiatief heet Hyperledger. https://www.hyperledger.org/

Wat niet weg neemt dat er verschillende voordelen zijn aan publieke chains zijn die niet gekoppeld zijn aan private bedrijven. Byzantijnse fout tolerantie laat echter maar een x% aan verraders toe, wat public coins oplossen. Publieke ledgers kennen zeer beperkte inmenging en manipulatie. Alles hangt echt af van de use case. Des te populairder een ledger is, des te moelijker deze te manipuleren is.

Nu fluctuatie van speculanten is al langer een pijnpunt van de technologie en tevens ook een godsgeschenk voor mainstream penetratie te bereiken. Dit is wat tether probeerde te bereiken: https://tether.to/

Maar de waarde van uw bankbiljet is over de decennia heen wel gedaald in waarde. Die centrale partij kan morgen plots zeggen, we gaan een paar miljard biljetten bijprinten, waardoor de waarde van uw € ook daalt op termijn.
Itsa me, Draghi Mario!

Gevalideerd en gegarandeerd door een derde partij
Geaccepteerd door miljoenen tot miljarden mensen.
Stabiliteit over decennia

Mijn 5€ biljet swingt niet van 2 broden naar 5 broden van dag tot dag :p.

- 20% van alle dollars zijn bijgedrukt in het laatste jaar. Het vertrouwen in die derde partij is de laatste 15 jaar een beetje zoek bij vele mensen.

Ik wil hier op zich niet het punt maken dat cyrpto (BTC) en fiat naast elkaar staan qua waarde of mate van gebruik. Ik wil enkel duiden dat de "intrinsieke waarde" van een bankbiljet geen haar verschilt van een virtuele munt. Het papier dat voor een bankbiljet wordt gebruikt is uiteindelijk enkel de intrinsieke waarde, de rest dat hierboven opgesomd staat is de waarde die wij als samenleving aan dat biljet toeschrijven. Onze maatschappij bedenkt nu eenmaal denkbeeldige constructies die we als basis kunnen gebruiken om met elkaar samen te leven. Of die constructie in de toekomst nu in papieren vorm of in vorm van een digitaal algoritme bestaat, voor mij zijn beiden niet ondenkbaar.

Om maar te zeggen: als je niet in BTC wil beleggen omdat het geen intrinsieke waarde zou hebben, dan vind ik dat je onzin uitkraamt. Als je niet in BTC wilt beleggen omdat het momenteel te speculatief is (aangezien het nog verre van een bewezen asset is en nog in zijn kinderschoenen staat), of omdat je niet in de technologie an sich gelooft, dan valt dat volledig te begrijpen.

Sinds fiat geld losgekoppeld is van de goudreserves of enig ander collateral is de waarde ervan ook puur virtueel.

Gevalideerd en gegarandeerd door een derde partij
Geaccepteerd door miljoenen tot miljarden mensen.
Stabiliteit over decennia

Mijn 5€ biljet swingt niet van 2 broden naar 5 broden van dag tot dag :p.
Vertel dat tegen een Zimbabwaan. In Amerika doet de centrale bank niet anders dan dollars printen, dat is net het hele punt.

Veel hangt af van de adoptie. Er is tevens op dit moment met eth2 een effort om schaalbaar, veiliger en duurzamer te worden. ETH is één van de eerste of tweede generatie cryptos. ADA is later gekomen, wat niet weg neemt dat beide serieuze efforts leveren. Deze staan niet stil in tijd en gebeiteld in steen.

Waarom is het in den tijd Windows geworden als OS en niet Apple of IBM? Niet alles is tevens kwantificeerbaar in puur technische componenten.

Deze technologie bestaat al https://www.ibm.com/blockchain in een cloud model en consumeerbaar.
https://www.ibm.com/blockchain/solutions/food-trust/food-industry-technology en is dus al toegepast. Dit initiatief heet Hyperledger. https://www.hyperledger.org/

Wat niet weg neemt dat er verschillende voordelen zijn aan publieke chains zijn die niet gekoppeld zijn aan private bedrijven. Byzantijnse fout tolerantie laat echter maar een x% aan verraders toe, wat public coins oplossen. Publieke ledgers kennen zeer beperkte inmenging en manipulatie. Alles hangt echt af van de use case. Des te populairder een ledger is, des te moelijker deze te manipuleren is.

Nu fluctuatie van speculanten is al langer een pijnpunt van de technologie en tevens ook een godsgeschenk voor mainstream penetratie te bereiken. Dit is wat tether probeerde te bereiken: https://tether.to/

Vanop hyperledger en hun casestudy over eKyc in Kivu project
  • it must be fast, cheap, and secure;
  • it must be interoperable with other systems;
  • it must be enterprise-grade in order to achieve public-sector buy-in;
  • it must enable integration by both informal and formal financial service providers; and
  • it must be open source to eliminate vendor lock.
Punt drie rijmt niet met publieke coins. Het is niet meer enterprise-grade als de lopende kosten veranderen op basis van tweets van Elon Musk :p.

0.
Bedankt om mijn punt te maken :)

Ik denk niet echt dat onze punten gelijk lopen. Als een persoon in staat is om een waarde van 500 euro te koppelen aan een stukje papier, wat zou een persoon er dan van moeten weerhouden om een waarde van 5000, 10.000 of 50.000 euro te koppelen aan een algoritme? Los van of het slim is of niet, ik zie het verschil niet. De focus op de intrinsieke waarde van BTC is niet logisch.

Vanop hyperledger en hun casestudy over eKyc in Kivu project
  • it must be fast, cheap, and secure;
  • it must be interoperable with other systems;
  • it must be enterprise-grade in order to achieve public-sector buy-in;
  • it must enable integration by both informal and formal financial service providers; and
  • it must be open source to eliminate vendor lock.
Punt drie rijmt niet met publieke coins. Het is niet meer enterprise-grade als de lopende kosten veranderen op basis van tweets van Elon Musk :p.
Enterprise grade is bedoeld op een groot naampje erachter zoals IBM, Intel, ed om support te hebben (public sector = overheid).

Dit is gewoon zeggen ik wil een bedrijf dat support kan geven om enterprise grade te kunnen zijn, om zo SLA's te halen en een helpdesk erachter te hebben.

Terug
Bovenaan