Crypto - Nieuws en algemene discussie

Enterprise grade is bedoeld op een groot naampje erachter zoals IBM, Intel, ed om support te hebben (public sector = overheid).

Dit is gewoon zeggen ik wil een bedrijf dat support kan geven om enterprise grade te kunnen zijn, om zo SLA's te halen en een helpdesk erachter te hebben.

Enterprisegrade betekent dat je iets opnieuw en opnieuw kan gebruikt worden en het een voorspelbaar resultaat heeft.
Variantie moet zo klein mogelijk gehouden worden.

Dat gaat gewoonweg niet met publieke coins waarop gespeculeerd kan worden.

Stel je eens voor in die eKYC indien het betreft om een publieke coin. Iedere keer dat de bank deze actie wil uitvoeren, weet het pas op moment van de transactie hoeveel het kost en daarbovenop moet het coins kopen waarvan de prijs sterk fluctueert.
Dat is niet te beheren voor iets wat een kernactiviteit is in je proces.

Vertel dat tegen een Zimbabwaan. In Amerika doet de centrale bank niet anders dan dollars printen, dat is net het hele punt.
Heb je een idee waarom rijke Russen en Chinezen zoveel mogelijk assets in USD proberen te kopen of waarom de USD de meest aanvaarde munt ter wereld is? Of waarom de Taliban USD bankbiljetten gebruikt om wapens te kopen?
Dat is omdat de USD de meest vertrouwde munt ter wereld is.

Een munt = vertrouwen. Meer is er niet. En dat vertrouwen wordt gegeven door overheden. Uw vertrouwen in een munt hangt dus af in het feit of die desbetreffende overheid en hun economie te vertrouwen is.
Welke zot zou zijn geld dus in Zimbabwe houden? Als ik in een Zuid-Amerikaans/Afrikaans/ontwikkelings- land zou wonen, zou ik ook alles in een SPY-fonds steken aangezien ik die overheid/stabiliteit voor geen hond zou vertrouwen.

Vraag aan 100 mensen over de hele wereld dat als ze moesten kiezen om 100K euro waarde op een rekening te zetten en niet aan te raken voor 20 jaar, in welke munt ze dit zouden doen? 99 zegt de USD en dat heeft een reden.
Kies jij bitcoin, euro of USD in dat geval?

Vraag aan 100 mensen over de hele wereld dat als ze moesten kiezen om 100K euro waarde op een rekening te zetten en niet aan te raken voor 20 jaar, in welke munt ze dit zouden doen? 99 zegt de USD en dat heeft een reden.
Kies jij bitcoin, euro of USD in dat geval?

Aan de huidige inflatie en rente? 100% Bitcoin eerlijk gezegd. Het gaat echt niet zo super hoor met de dollar.

Is wel een beetje een vals dilemma, dus in de realiteit zou ik sowieso meer spreiden en zijn er ook andere mogelijkheden zoals edelmetaal of vastgoed.

Dat zijn dan toch mensen die niet op de hoogte zijn van wat er allemaal aan het gebeuren is. 😁

Enterprisegrade betekent dat je iets opnieuw en opnieuw kan gebruikt worden en het een voorspelbaar resultaat heeft.
Variantie moet zo klein mogelijk gehouden worden.
Dit is niet waarvoor dit gebruikt wordt binnen deze wereld :wink:.

Enterprise grade is een term waar men veel achter verschuilt maar wat je nu zegt heb ik nog nooit als betekenis gehoord in mijn decennia lange ervaring met infrastructuur en software projecten.

Nu de reden waarom ze niet voor publiek gegaan zijn heeft meer te maken met de effectieve use case dan iets anders.

Laatst bewerkt:
Dat zijn dan toch mensen die niet op de hoogte zijn van wat er allemaal aan het gebeuren is. 😁
Zie je ergens de mogelijkheid dat jij het bent die niet op de hoogte bent van wat de geschiedenis van geld en bankieren is? :)

Private gelduitgave en financiële instellingen is een experiment waarvan bitcoin nu geleidelijk aan alle stages aan het doorlopen is.
De uitkomst is: regulering door de overheid. Maar aangezien het monopolie op reservemunten bij overheden zit, is de eindstage de grote ronde nul.

Zie je ergens de mogelijkheid dat jij het bent die niet op de hoogte bent van wat de geschiedenis van geld en bankieren is? :)

Private gelduitgave en financiële instellingen is een experiment waarvan bitcoin nu geleidelijk aan alle stages aan het doorlopen is.
De uitkomst is: regulering door de overheid. Maar aangezien het monopolie op reservemunten bij overheden zit, is de eindstage de grote ronde nul.
Je bedoelt evenveel regulering als belastingsontwijking door offshore?

Zie jij dan ook ergens de mogelijkheid dat er mensen zijn met meer inzicht in geld en bankieren dan jij die de waarde er wél van inzien? :)

Het is te vergelijken met een patent dat publiek op internet staat en dat iedereen oneindig kan kopiëren naar eigen goeddunken.
Waarde die de initiële uitvinder daarvoor krijgt van de financiële markt: 0.
Klopt, kan perfect, vandaar ook de wildgroei aan altcoins. Maar iets als Bitcoin heeft intussen wel het voordeel van een groot network effect en community. Vergelijk het bvb met iets als Facebook. Iedereen kan en mag zijn eigen variant lanceren, maar de kans dat je daarmee Facebook van de troon stoot is vrij klein.

Gevalideerd en gegarandeerd door een derde partij
Geaccepteerd door miljoenen tot miljarden mensen.
Stabiliteit over decennia
En is dat altijd zo geweest? Zijn bankbiljetten plots uitgevonden met onmiddelijk diezelfde wereldwijde status zoals we die vandaag kennen? Of is daar wat tijd voor nodig geweest?

Laatst bewerkt:
Dit is niet waarvoor dit gebruikt wordt binnen deze wereld :wink:.

Enterprise grade is een term waar men veel achter verschuilt maar wat je nu zegt heb ik nog nooit als betekenis gehoord in mijn decennia lange ervaring met infrastructuur en software projecten.

Nu de reden waarom ze niet voor publiek gegaan zijn heeft meer te maken met de effectieve use case dan iets anders.
Leg mij dan eens uit hoe je de kostprijs kan beheersen voor een klant aan de hand van een publieke coin/ledger. :p

Als dit kan, dan heb je een mogelijke kandidaat voor een succesvolle munt.

Maar bij de meeste coins. Ik zie het voorlopig niet. Vanaf het moment dat er gespeculeerd kan worden van buitenaf, is het niet te beheersen en wil je het niet in je organisatie. (Edit: als transactiemiddel , niet om te hodlen :p)

En is dat altijd zo geweest? Zijn bankbiljetten plots uitgevonden met onmiddelijk diezelfde wereldwijde status zoals we die vandaag kennen? Of is daar wat tijd voor nodig geweest?
Neen, geld heeft een lange evolutie meegemaakt, waarvan bitcoin nu terug start op niveau 1 en denkt het wiel uitgevonden te hebben.

Nog te doorlopen fasen:
- hoe je krediet kan verlenen in bitcoin aangezien er geen extra bitcoins gemaakt kunnen worden
- hoe je KYC/anti-witwas wetgeving zal naleven met bitcoin transacties
- hoe de depositoinstellingen (hier: online wallets) zullen gereguleerd worden via een centrale entiteit zodat depositohouders hun munten niet kwijt geraken bij bedrog/hacking/faillissement middleman zoals Mt. Gox
- hoe overheden in deficit kunnen gaan bij recessies (zelfde vraag als bij kredietverlening in bitcoin) zodat deze hun dempingsfactor kunnen spelen zodat we niet steeds om de 15 jaar in depressies terecht komen zoals voor half 20ste eeuw.
- hoe landen die verschillende economische groei en inflatie kennen allemaal bitcoin zouden gebruiken zonder dat dit gigantische contracties teweeg brengt, mogen 'bitcoin is de toekomstige wereldmunt' proponenten ook altijd eens uitleggen.

Als bovenstaande niet 'het doel' zijn van bitcoin, wat is dan wel de bedoeling? Een munt naast andere munten?
Wat is daar het nut van, aangezien elke mogelijke echte bitcoin use case kan opgelost worden los van de munt zelf, met een custom blockchain?

Het is gewoon een moderne versie van de trading sardine.

decentralisatie? een mogelijkheid voor de gewone burger om hun vermogen af te scherm van (corrupte) regeringen? waardehardheid tegen overinflatie?

Los van het feit dat je veel waarheden vertelt, en waarschijnlijk een grote financiële kennis hebt, klink je als nog maar een random traditionele boomer die enkel één kant van het verhaal kent en hiervoor blijft strijden.

Zie jij dan ook ergens de mogelijkheid dat er mensen zijn met meer inzicht in geld en bankieren dan jij die de waarde er wél van inzien? :)

Antwerpen kent een geschiedenis met de ontwikkeling van "papier geld" in de 16de-17de eeuw:p

Nee, er zijn dus tientallen verschillende evoluties geweest. Wat ik dus ook verwacht met crypto, van de huidige generatie zal er over vijf jaar misschien een paar overleven. De rest overleeft als een meme :p.

Ik zie het wel nog gebeuren dat men over 10 jaar mensen alle verschillende crypto willen verzamelen als een hobby. Mustangcoin, dentacoin, dogecoin, wafflecoin, ripple maar dat is voor de amateurs. niet voor de echte verzamelaars....

Neen, geld heeft een lange evolutie meegemaakt, waarvan bitcoin nu terug start op niveau 1 en denkt het wiel uitgevonden te hebben.

Nog te doorlopen fasen:
- hoe je krediet kan verlenen in bitcoin aangezien er geen extra bitcoins gemaakt kunnen worden
- hoe je KYC/anti-witwas wetgeving zal naleven met bitcoin transacties
- hoe de depositoinstellingen (hier: online wallets) zullen gereguleerd worden via een centrale entiteit zodat depositohouders hun munten niet kwijt geraken bij bedrog/hacking/faillissement middleman zoals Mt. Gox
- hoe overheden in deficit kunnen gaan bij recessies (zelfde vraag als bij kredietverlening in bitcoin) zodat deze hun dempingsfactor kunnen spelen zodat we niet steeds om de 15 jaar in depressies terecht komen zoals voor half 20ste eeuw.
- hoe landen die verschillende economische groei en inflatie kennen allemaal bitcoin zouden gebruiken zonder dat dit gigantische contracties teweeg brengt, mogen 'bitcoin is de toekomstige wereldmunt' proponenten ook altijd eens uitleggen.

Als bovenstaande niet 'het doel' zijn van bitcoin, wat is dan wel de bedoeling? Een munt naast andere munten?
Wat is daar het nut van, aangezien elke mogelijke echte bitcoin use case kan opgelost worden los van de munt zelf, met een custom blockchain?

Het is gewoon een moderne versie van de trading sardine.
Neem eens twee uur van uw tijd en luister naar deze podcast. De enige die doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden heeft ben jij hoor...

't is toch ook gewoon duidelijk dat het als store of value 100x beter en efficiënter is dan goud?

Ik lees hier nu allemaal argumenten van de pro-coin kant waarom btc ter vervanging kan optreden van fiat geld, maar wat heeft dat te maken met btc als investering? Ken jij veel mensen die euro's kopen en op de bank zetten als lange termijnsinvestering?
Fiat geld moet net onderhevig zijn aan inflatie of uw economie loopt spaak en fiat geld waar hevig op gespeculeerd wordt kan desastreuze gevolgen hebben.

Ik lees hier nu allemaal argumenten van de pro-coin kant waarom btc ter vervanging kan optreden van fiat geld, maar wat heeft dat te maken met btc als investering? Ken jij veel mensen die euro's kopen en op de bank zetten als lange termijnsinvestering?
Fiat geld moet net onderhevig zijn aan inflatie of uw economie loopt spaak en fiat geld waar hevig op gespeculeerd wordt kan desastreuze gevolgen hebben.
Store of value eerder, ik zie dat niet als een vervanging van Fiat. Ik betaal ook niet met goudklompjes.

Neem eens twee uur van uw tijd en luister naar deze podcast. De enige die doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden heeft ben jij hoor...

't is toch ook gewoon duidelijk dat het als store of value 100x beter en efficiënter is dan goud?

Dit is een letterlijke quote van die Saylor:

"The thing that just is horrifying for me is you start thinking about this idea that I could have bought a bond in the year 2010, that would have paid me 5% interest, and I could get $50,000 a year off of a $1 million bond. And in the year 2020 a bond that pays $50,000 a year interest would cost you $10 million. And so you had a thousand percent inflation over 10 years. And if you do the discounting back, it like works out to like 22% per year inflation every year for 10 years on a government asset on a simple, plain vanilla bond."

Ik ben zeker dat hier op het forum mensen zitten van in de financiële wereld en die zullen redelijk akkoord zijn dat als iemand zelfs de begrippen yield to maturity/coupon yield/duration van een obligatie niet kent, dat die persoon misschien niet de beste expert is om naar te luisteren als het over serieuze financiële zaken gaat.

Youtubefilmpjes van random gasten als ondersteuning van een stelling, het doet mij denken aan het Trump topic van een half jaar geleden.

Dit is een letterlijke quote van die Saylor:

"The thing that just is horrifying for me is you start thinking about this idea that I could have bought a bond in the year 2010, that would have paid me 5% interest, and I could get $50,000 a year off of a $1 million bond. And in the year 2020 a bond that pays $50,000 a year interest would cost you $10 million. And so you had a thousand percent inflation over 10 years. And if you do the discounting back, it like works out to like 22% per year inflation every year for 10 years on a government asset on a simple, plain vanilla bond."

Ik ben zeker dat hier op het forum mensen zitten van in de financiële wereld en die zullen redelijk akkoord zijn dat als iemand het verschil niet weet tussen yield to maturity en coupon yield van een obligatie, dat die persoon misschien niet de beste expert is om te luisteren als het over serieuze financiële zaken gaat.
Jij luistert wel naar experten zoals Paul D'Hoore waarschijnlijk?

Ik geloof in de waarde van Bitcoin als sov, niet meer niet minder, dat doe ik al 5 jaar. Als ik daar in ene weg ook nog eens een pak geld mee verdien, des te beter.

het bijprinten van geld in het laatste jaar en de daarbij horende artificiëel hoge stockmarket, nope, dan steek ik m'n geld liever in iets als btc.

Jij luistert wel naar experten zoals Paul D'Hoore waarschijnlijk?

Ik geloof in de waarde van Bitcoin als sov, niet meer niet minder, dat doe ik al 5 jaar. Als ik daar in ene weg ook nog eens een pak geld mee verdien, des te beter.

het bijprinten van geld in het laatste jaar en de daarbij horende artificiëel hoge stockmarket, nope, dan steek ik m'n geld liever in iets als btc.
Ik reageer op de expert uit jouw filmpje waarvan jij zegt dat ik het eens moet bekijken want ik kan wel iets leren.

De expert uit jouw filmpje toont dat hij een basisconcept van obligaties niet snapt.
Merk op dat die quote van Saylor over obligaties geen mening is, gewoon een totale denkfout over een standaard gekende mathematische eigenschap van obligaties.

De vraag blijft dus: als hij zelfs dat niet weet over zo'n eenvoudig concept, wat doet jou denken dat hij iets kent van andere financiële instrumenten en hoe ontkracht dit mijn argumenten dan?

Terug
Bovenaan