Crypto - Nieuws en algemene discussie

Dat is net het probleem.
Overheden overal ter wereld zijn de regels aan het aanscherpen om crimineel en zwart geld het leven zuur te maken (Fatca, CRS, KYC etc. etc. iedereen die bij een bank gewerkt heeft of fiscaal recht studeerde of Europees/OECD recht volgt, weet hoeveel wetten er ieder kwartaal bijkomen om 'dirty' money te blokkeren).
Probeer eens een effectenrekening te openen en er meer dan 100K op te zetten, veel kans dat je al mag gaan bewijzen van waar dat geld komt. Dit was niet zo 5 jaar geleden.

Er is 0% kans dat bitcoin wijd verspreid wordt en niet tegelijk zal verboden worden op dat moment, ofwel aan zodanige regels onderworpen dat er geen use case meer is ten opzichte van bv. een toekomstige digitale euro of usd.
Ofwel moeten ze gewoonweg chartaal geld afschaffen ipv 1001 regels te bedenken.

Dat is net het probleem.
Overheden overal ter wereld zijn de regels aan het aanscherpen om crimineel en zwart geld het leven zuur te maken (Fatca, CRS, KYC etc. etc. iedereen die bij een bank gewerkt heeft of fiscaal recht studeerde of Europees/OECD recht volgt, weet hoeveel wetten er ieder kwartaal bijkomen om 'dirty' money te blokkeren).
Probeer eens een effectenrekening te openen en er meer dan 100K op te zetten, veel kans dat je al mag gaan bewijzen van waar dat geld komt. Dit was niet zo 5 jaar geleden.

Er is 0% kans dat bitcoin wijd verspreid wordt en niet tegelijk zal verboden worden op dat moment, ofwel aan zodanige regels onderworpen dat er geen use case meer is ten opzichte van bv. een toekomstige digitale euro of usd.
De overheid mag nog zoveel regeltjes invoeren als ze willen. Criminelen zullen altijd wel een weg vinden. Is het niet via crypto, dan is het wel met iets anders. De meeste bitcoin/crypto gebruikers zijn geen criminelen.

Mag ik gokken dat jij uit de banksector komt?

Ik geloof trouwens ook niet in een digitale eur of usd. Wat is daar het nut van? Alles is al digitaal en de centrale banken blijven aan de knoppen.

Dubai-based FD7 Ventures, a global crypto investment fund with $1 Billion USD under management, announced today plans to sell off 750M USD worth of their Bitcoin holdings over the next 30 days to increase the company’s positions in Cardano (ADA) and Polkadot (DOT).

"Projects such as Cardano, Polkadot and Ethereum are the foundation of the new internet and Web 3.0."

welk platform gebruiken jullie om te handelen tussen coins of coins aan te kopen? en waarom? tzijn der zoveel...

en bewaren jullie dat dan altijd op een stick ofzo na het traden, of laat ge het gewoon op dat platform staan?

Er is inderdaad ook een pak ETH gedumpt, samen met BTC begin deze week. Toch zie ik vooral de hoge gas fees en de oververzadiging op het ETH netwerk als oorzaak dat ADA/DOT/BNB het zo goed doen.

Kijk als is gewoon naar de absurde transactiekosten van ETH tgov ADA:

Klopt inderdaad, er wordt redelijk wat FUD verspreid over de hoge gas fees. Dat was indertijd ook bij BTC toen segwit er nog niet was. Het is ook terecht dat mensen naar andere oplossingen zoeken zoals Cardano, Polkadot en het Binance platform, maar ik denk dat van zodra er een oplossing is a.d.h.v. een second layer of proof of stake, Ethereum terug aan kracht zal winnen. Bij Cardano lijkt iedereen naar de toekomst te kijken, terwijl men bij Ethereum naar het heden kijkt in plaats van de toekomst.

Het goede nieuws is dat alles wat op het platform van Binance gebouwd wordt eenvoudig overgezet kan worden naar het Ethereum netwerk voor zover ik het begrijp. Dus van zodra de nadelen van de centralisatie bij Binance parte beginnen spelen en het gas fee probleem bij Ethereum opgelost is, zullen er velen terug overschakelen imo.

Wel, ben nu wel aan het twijfelen om in deze dip klein potje ADA en DOT te kopen om na 6 maanden te verkopen.

ada houdt zich echt goed! 🤩

Ik had nu wel verwacht dat na de cardano360 er een "buy the rumour sell the news" momentje ging komen maar helaas :p
Ook is er reeds 74% gestaked. Das echt geschift veel. Dit zal ook wel een van de redenen zijn dat er weinig volatiliteit is in de marketcap.

Ik denk ook van mijn ADA's te staken. Nog nooit gedaan. Wat zijn de risico's van staken? Alé, ik weet dat ze tijdelijk vast staan en je er niets mee kan doen. Maar zijn er andere zaken?

Sowieso laat ik ze een paar maanden staan, kan ze dan evengoed staken denk ik dan.

Wat een prachtige solden.
Ik denk ook van mijn ADA's te staken. Nog nooit gedaan. Wat zijn de risico's van staken? Alé, ik weet dat ze tijdelijk vast staan en je er niets mee kan doen. Maar zijn er andere zaken?

Sowieso laat ik ze een paar maanden staan, kan ze dan evengoed staken denk ik dan.
Je ADA's staan niet tijdelijk vast als je ze staked. Enkel op Binance is dat zo. Ge moet uw ADA's naar een wallet sturen (Yoroi bvb) en daar in een pool staken. Op elk moment kunt ge uw ADA uitnemen en verzenden.

Staken heeft enkel voordelen... extra geld verdienen.

Wat een prachtige solden.

Je ADA's staan niet tijdelijk vast als je ze staked. Enkel op Binance is dat zo. Ge moet uw ADA's naar een wallet sturen (Yoroi bvb) en daar in een pool staken. Op elk moment kunt ge uw ADA uitnemen en verzenden.

Staken heeft enkel voordelen... extra geld verdienen.
Kan je ondertussen al staken via een mobile wallet? Of moet het echt nog altijd via een pc gebeuren?
Ik heb geen recente persoonlijke pc meer, doe alles op die van het werk en daar wordt de connectie van de wallet met het internet tegengehouden.

Terug
Bovenaan