Crypto - Nieuws en algemene discussie

Met het zonnepanelendebacle, het capaciteitstarief zouden er beter miner'boilers' op de markt komen.
watergekoelde grafische kaarten die uwe sanitaire buffer opwarmen. Zo heb je er nog iets aan. :D

toch wel al leuke correctie geweest. 10-12% voor sommige munten.
Met dat capaciteitstarief zou minen in de uren met weinig verbruik (het merendeel van de dag en nacht dus) economisch gezien relatief interessant kunnen zijn. Wanneer men begint te koken, elektrische auto op te laden of de was doet kan dat piekverbruik gedetecteerd worden en zou het minen vrij eenvoudig gepauzeerd kunnen worden.

Ethereum is op een dikke week trouwens al meer dan 30% af. Is toch al significant.

Met dat capaciteitstarief zou minen in de uren met weinig verbruik (het merendeel van de dag en nacht dus) economisch gezien relatief interessant kunnen zijn. Wanneer men begint te koken, elektrische auto op te laden of de was doet kan dat piekverbruik gedetecteerd worden en zou het minen vrij eenvoudig gepauzeerd kunnen worden.

Ethereum is op een dikke week trouwens al meer dan 30% af. Is toch al significant.
Mja merendeel heeft maar 3-6kW op zijn dak liggen. Eerlijk gezegd daar mine je niet veel mee hoor.
Misschien als je ascii miners aankoopt.

Uiteraard, omdat daar cannabisplantages kunnen zitten. Dat ze dan toevallig ook bitcoin miners vinden wil niet zeggen dat bitcoin miners illegaal zijn. Zolang de staatskas gespijsd wordt toch, ze willen altijd hun graantje meepikken he. Als in die wietplantage een spiksplinternieuwe warmtepomp gevonden hadden dan was die ook in beslag genomen.

"De politie heeft tijdens een actie tegen wietplantages woensdag computerhardware in beslag genomen die bedoeld was om bitcoins te minen. Daar is niks mis mee, het is perfect legaal. Maar het vreet wel energie."
Ja, tuurlijk. Het verbruik is op zich niet illegaal maar wordt wel gebruikt om illegale zaken mee op te sporen.
De vraag is bij mij nu; hadden ze het recht om deze in beslag te nemen als er geen illegale zaken gebeurde op dit adres of geen enkele aanwijzing van illegaliteit was?
Voor hetzelfde geld heb je 4 tienerzonen die met de corona thuis zitten ganse dagen zware games te draaien op hun pc's, ouders met een thuiskantoor, warmtepompen...
Waar ligt de grens?

Ja, tuurlijk. Het verbruik is op zich niet illegaal maar wordt wel gebruikt om illegale zaken mee op te sporen.
De vraag is bij mij nu; hadden ze het recht om deze in beslag te nemen als er geen illegale zaken gebeurde op dit adres of geen enkele aanwijzing van illegaliteit was?
Voor hetzelfde geld heb je 4 tienerzonen die met de corona thuis zitten ganse dagen zware games te draaien op hun pc's, ouders met een thuiskantoor, warmtepompen...
Waar ligt de grens?
Er is nog altijd een serieus verschil tussen minen (24op24u 7/7) dan vier tieners die gamen. :p Ik denk niet dat er zoveel uit is dat 100% van de tijd 100% van de grafische kaart vereist.

En dat minen met 4 grafische kaarten niet zo'n "extreme" situatie creeert qua energieverbruik. :p

Zo'n grote cannabislamp is 600watt volgens een snelle google search. En met ééntje ga je niet voldoende hebben voor je plantage. Meesten gaan ook de meter aftappen. Als je toch al illegaal bezig bent, ga je niet braaf je elektriciteit betalen waarschijnlijk :p.

En als ze zoveel energie verbruiken om op te vallen en ze waren "legaal" bezig met minen, dan zouden ze toch een ondernemingsnummer hebben met het adres van hun miningactiviteit :p. Dusja, zelfs al waren ze enkel aan het minen, dan was het waarschijnlijk in het zwart.

Laatst bewerkt:
ADA blijft in de rommelige markt waar we in zitten verbazend stabiel. Zat ik maar te hopen op een dip om nog wat bij te kopen voor niks :D

ADA blijft in de rommelige markt waar we in zitten verbazend stabiel. Zat ik maar te hopen op een dip om nog wat bij te kopen voor niks :D
Piek was 1.23 euro nu 1.05. Er is toch wel al iets naar beneden gegaan hoor.
satgewijs van 3172 naar 2616.
Ik gok op verdere daling na de Mary release vanavond. En weer een stijging bij de Alonzo release (smart contracts)

Het lijkt erop dat het ADA tegen de rest (BNB, DOT, ETH) is.
Als ADA stijgt, dalen deze 3. Nu ADA een kleine correctie heeft, stijgen de andere 3.

Ben benieuwd hoe ze zich t.o.v. elkaar gaan verhouden aan het einde van de bull market. Er zijn in het verleden al verschillende ETH-killers verschenen en later terug naar de achtergrond verdwenen, zou het deze keer anders zijn of gewoon weer hetzelfde verhaaltje?

Binance Smart Chain is toch een soort fork van ETH en het is verre van decentralized. Ik zou er niet mijn geld insteken als ETH-killer, ik denk dat het gewoon de hype van dit moment is. Veel van die projecten op BNC zijn gewoon copy-pasta van andere projecten op het Ethereum netwerk. Easy-money dus.

Als het is voor te HODL'en zou ik eerder richting ADA of DOT gaan.
BNB heb je wel nodig voor je fees op Binance dus je moet er sowieso altijd een beetje van hebben als je op Binance zit.

Iemand hier die in VanEck Vectors Bitcoin ETN zit, als alternatief voor crypto in eigen beheer of exchange?
Lijkt me niet slecht om eventuele zever mbt uitcashen/doorstorten naar Belgische bank , mogelijke taksen, etc. te vermijden.
Daartegenover staat wel een hoge 2% annualized kost.

Iemand hier die in VanEck Vectors Bitcoin ETN zit, als alternatief voor crypto in eigen beheer of exchange?
Lijkt me niet slecht om eventuele zever mbt uitcashen/doorstorten naar Belgische bank , mogelijke taksen, etc. te vermijden.
Daartegenover staat wel een hoge 2% annualized kost.
Het is allemaal nog redelijk omstreden, dus ik vraag me af of daar later ook geen problemen gaan ontstaan. Ik denk niet dat je veiliger zit voor de fiscus als je belegt via een ETF.

Sommige brokers houden er wel rekening mee dat kleine beleggers straks hun sluipweg naar bitcoinfondsen zullen afgesloten zien. In het VK besloot de financieeltoezichthouder FCA deze week dat ETF’s en andere financiële producten met cryptomunten als onderliggende waarde enkel nog aan professionele investeerders mogen worden verkocht. Er is te veel marktmisbruik, te veel volatiliteit en te weinig algemene kennis bij klanten over de cryptomarkt om die producten aan een groot publiek aan te bieden, is de redenering.
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/banken/belgische-belegger-neemt-sluipweg-naar-bitcoin/10276126.html

Binance Smart Chain is toch een soort fork van ETH en het is verre van decentralized. Ik zou er niet mijn geld insteken als ETH-killer, ik denk dat het gewoon de hype van dit moment is. Veel van die projecten op BNC zijn gewoon copy-pasta van andere projecten op het Ethereum netwerk. Easy-money dus.

Als het is voor te HODL'en zou ik eerder richting ADA of DOT gaan.
BNB heb je wel nodig voor je fees op Binance dus je moet er sowieso altijd een beetje van hebben als je op Binance zit.
Klopt volledig, maar ik lees en hoor overal dat ADA en DOT ook niet volledig decentralized zijn. Ik heb er nog niet voldoende research over gedaan, maar als dat zo is, zie ik er zeker geen grote concurrentie in voor ETH.

Net zoals de Binance Smart Chain een hype is, ga ik er ook vanuit dat dit voor ADA en DOT zo is. Maar dat zullen we pas zeker weten binnen een klein jaar. :p Neemt niet weg dat je ondertussen wel kan profiteren van de hype, zolang je op tijd terug uitstapt.

Terug
Bovenaan