Crypto - Nieuws en algemene discussie

Het is allemaal nog redelijk omstreden, dus ik vraag me af of daar later ook geen problemen gaan ontstaan. Ik denk niet dat je veiliger zit voor de fiscus als je belegt via een ETF.

Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/banken/belgische-belegger-neemt-sluipweg-naar-bitcoin/10276126.html
Goede link!

Het is m.i. mogelijk dat Belgie, net zoals het VK, de toegang tot dergelijke ETPs op een bepaald moment blokkeert voor retailbeleggers (worst case auto-liquidatie van uw positie, of gewoon niet meer kunnen bijkopen enkel verkopen). Weer een beetje meer naar nanny state toestanden, word je als belegger toch echt moe van.

Maar dat er op die ETP-winsten retroactief belastingen geheven zouden worden? No way.
Net zoals we geen belastingen moeten betalen op meerwaarde uit aandelen, andere ETFs, opties, etc., moet er ook op deze ETN geen belasting worden betaald zolang dit niet voor onnoemelijk grote bedragen gaat/professionele trading.

1 ding is zeker: Meer en meer beleggers gaan hun weg vinden naar dat soort producten. Self storage blijft voor de meeste beleggers complex, en uitermate risicovol

'Bitcoin mogelijk betaalmiddel voor internationale handel'​

De zakenbank Citigroup zegt dat de bitcoin op een 'kantelpunt' staat, waarbij een brede maatschappelijke acceptatie n zicht komt.

Citigroup zegt dat de bitcoin op een dag mogelijk gebruikt wordt voor internationale handel. Dat zegt de zakenbank nu bedrijven als Tesla TSLA4,96% en PayPal PYPL4,74% de munt willen aanvaarden als betaalmiddel en centrale banken bekijken hoe ze hun eigen digitale munten kunnen uitgeven.

Zeg nooit nooit zekers.

Klopt volledig, maar ik lees en hoor overal dat ADA en DOT ook niet volledig decentralized zijn. Ik heb er nog niet voldoende research over gedaan, maar als dat zo is, zie ik er zeker geen grote concurrentie in voor ETH.

Net zoals de Binance Smart Chain een hype is, ga ik er ook vanuit dat dit voor ADA en DOT zo is. Maar dat zullen we pas zeker weten binnen een klein jaar. :p Neemt niet weg dat je ondertussen wel kan profiteren van de hype, zolang je op tijd terug uitstapt.
Geen idee hoe het zit bij DOT, maar ADA heeft alleszins veel meer nodes dan BSC, het is dus meer decentralized dan BSC. Proof-of-stake zal nooit zo decentralized zijn als proof-of-work, al is dat allemaal relatief wanneer 60% van de miners van Bitcoin in China zit. In zekere zin is ADA dan meer decentralized dan Bitcoin.

Iemand hier die in VanEck Vectors Bitcoin ETN zit, als alternatief voor crypto in eigen beheer of exchange?
Lijkt me niet slecht om eventuele zever mbt uitcashen/doorstorten naar Belgische bank , mogelijke taksen, etc. te vermijden.
Daartegenover staat wel een hoge 2% annualized kost.
Alternatief: Bitcoin Tracker One, bij deze worden er ook effectief Bitcoins aangekocht (wat niet bij alle trackers/fondsen het geval is). Stond een artikel over op de tijd enkele weken terug, maar kan het niet meteen terugvinden.

Alternatief: Bitcoin Tracker One, bij deze worden er ook effectief Bitcoins aangekocht (wat niet bij alle trackers/fondsen het geval is). Stond een artikel over op de tijd enkele weken terug, maar kan het niet meteen terugvinden.
Thanks. Lijkt me hetzelde model als de VanEck ETN. Deze bestaat wel al een aantal jaar, maar was hem nog niet tegengekomen!
Wel rekening houden met a) Zweedse beurs en b) 0.5% management fee hoger dan de nieuwe VBTC

Gisteren hebben we met enkele cryptovrienden een cryptogroep opgericht op Telegram. "The Crypto Hangout". Dit is een algemene groep over crypto, allerhande projecten, info over crypto en ook de minder leuke kanten komen aan bod.
Gisteren hadden we een AMA met Polkally een NFT project op Polkadot. In de toekomst komen andere projecten aan bod. Het volgende project zit bv. op Euthereum.

Dus moest je geïnteresseerd zij dan kan je ons vinden op TG.

Moest dit niet mogen, laat het even weten dan verwijder ik weer maar denk dat dit wel mag daar dit een niet-betalende vriendengroep. Sharing is caring 😊

ADA blijft behoorlijk stabiel na de hard fork, weinig tekenen op de voorspelde crash

'Bitcoin mogelijk betaalmiddel voor internationale handel'​

De zakenbank Citigroup zegt dat de bitcoin op een 'kantelpunt' staat, waarbij een brede maatschappelijke acceptatie n zicht komt.

Citigroup zegt dat de bitcoin op een dag mogelijk gebruikt wordt voor internationale handel. Dat zegt de zakenbank nu bedrijven als Tesla TSLA4,96% en PayPal PYPL4,74% de munt willen aanvaarden als betaalmiddel en centrale banken bekijken hoe ze hun eigen digitale munten kunnen uitgeven.

Zeg nooit nooit zekers.
Toch wel :-P

Iemand hier die into SoRare is? Is een NFT Fantasy Football platform, waar je dus eigenaar bent van je spelers. Hebben net 50 million $ geraised van belangrijke investeerders:

Het platform is de laatste dagen echt gegroeid maar het wordt nu wel duur om spelers te kopen.

Iemand hier die into SoRare is? Is een NFT Fantasy Football platform, waar je dus eigenaar bent van je spelers. Hebben net 50 million $ geraised van belangrijke investeerders:

Het platform is de laatste dagen echt gegroeid maar het wordt nu wel duur om spelers te kopen.
Ben zelf sinds oktober hier mee bezig, mijn inleg in euro heb ik al terug door de winsten uit gameweeks 0,01eth of 0,02 eth afhankelijk van de prestaties van uw kaarten IRL. Is een enorm leuk principe als je ook van voetbal houdt.
Nu instappen lijkt mij budgettair al zwaarder. Ik heb mijn team kunnen samenstellen voor ongeveer 150eur, daar heb je nu met wat geluk één tot twee middelmatige starters voor.

Indien toch interesse om te investeren, ik kan je een refferal geven dan krijg je na de aankoop van 5 spelers één gratis.

Voor voetbalfans met interesse in crypto zeker een aanrader, even investeren en je kan wekelijks ETH 'farmen'.

Lijkt me een fake site die forbes kopieert.

kheb het ook zien passeren op facebook en praktisch alles is daar fake en oplichterij :p

kdenk dat cardano weer omhoog gaat schieten, als de beurs int groen staat, moogde precies tzelfde verwachten van crypto :unsure:

Terug
Bovenaan