Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De lovie staat ook in West-Vlaanderen natuurlijk..West-Vlaanderen en curryworst Votes: 2
whut
Welke West-Vlaming gebruikt er nu curryworst?![]()
Ik kan eigenlijk wel leven met 'berenlul' als compromis dat dan in heel het land moet gebruikt worden. Dat is het enige waardige substituut voor curryworst.![]()
OVERZICHT. Voor eens en voor altijd: is het nu curryworst of frikandel?
Het is de meest bestelde frituursnack in ons land en toch hebben we er allemaal een andere naam voor. De ene heeft het over een frikandel of frikadel, anderen spreken over een curryworst. En soms wordt dan weer een lange hamburger of gewoon ‘lange’ besteld. Maar wat is het nu eigenlijk?m.nieuwsblad.be
Ik haat die belachelijke veralgemening over Limburg: omdat er in een beperkt, marginaal deel van Limburg over een lange hamburger gesproken wordt, betekent dat niet dat dat de gangbare definitie is.![]()
OVERZICHT. Voor eens en voor altijd: is het nu curryworst of frikandel?
Het is de meest bestelde frituursnack in ons land en toch hebben we er allemaal een andere naam voor. De ene heeft het over een frikandel of frikadel, anderen spreken over een curryworst. En soms wordt dan weer een lange hamburger of gewoon ‘lange’ besteld. Maar wat is het nu eigenlijk?m.nieuwsblad.be
Best dat ge een dier als referentie neemt, anders ontploft twitter weer.Ik kan eigenlijk wel leven met 'berenlul' als compromis dat dan in heel het land moet gebruikt worden. Dat is het enige waardige substituut voor curryworst.
euh marginaal? Ik ben afkomstig van Alken en daar wordt dat gezegd. Alsook: st truiden en Hasselt en omstreken.Ik haat die belachelijke veralgemening over Limburg: omdat er in een beperkt, marginaal deel van Limburg over een lange hamburger gesproken wordt, betekent dat niet dat dat de gangbare definitie is.

Afkomstig van Alken en uw enige frituur in het centrum heeft nochtans FRIKANDEL op haar menu staan (https://www.google.be/maps/place/''...fa91!8m2!3d50.87644!4d5.3075498!14m1!1BCgIYIQ)euh marginaal? Ik ben afkomstig van Alken en daar wordt dat gezegd. Alsook: st truiden en Hasselt en omstreken.
zr zal wel een of andere inwijkeling zijn die dan het lef geeft om frikandel te zeggen, ma bon, we kunnen nie allemaal én knap én slim zijn in Limburg![]()
Waarschijnlijk omdat het zo noemt bij de fabrikant. Als ik ne lange hamburger bestel, krijg ik toch wa ik in gedachte heb.Afkomstig van Alken en uw enige frituur in het centrum heeft nochtans FRIKANDEL op haar menu staan (https://www.google.be/maps/place/''t+Centrum'/@50.87644,5.3075498,3a,87.2y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipN7u1Bw4BoJCO8CwIWJa-6VjIbBKAQNuXFdxTD7!2e10!3e12!6shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipN7u1Bw4BoJCO8CwIWJa-6VjIbBKAQNuXFdxTD7=w717-h298-k-no!7i1289!8i535!4m10!1m2!2m1!1sfrituur!3m6!1s0x0:0x7f25f1c1488cfa91!8m2!3d50.87644!4d5.3075498!14m1!1BCgIYIQ)
Ook Trudofrit, hoe Sint-Tuiders kan een frituur noemen, spreekt over frikandellen.
Of het Dusartplein in Hasselt, de place to be, om bij Fritz&Co na een reeks jenevers op Winterland met kerstballen aan uw oren hangend uwe vreetkick te beantwoorden: ook daar zijn het frikandellen op het menu.
Ik ben afkomstig van randje Maasland, en mijn thuisfrituur heeft daar frikandellen op het menu staan aan € 1,30.
De feiten spreken in mijn voordeel.

Op het gemak he Bernie!Waarschijnlijk omdat het zo noemt bij de fabrikant. Als ik ne lange hamburger bestel, krijg ik toch wa ik in gedachte heb.
Tis dezelfde rotzooi als ne hamburger , maar lang. Dus...
Ik woon nu in Riemst en ben daar nu de beschaafde taal aant brengen. Niet zo simpel met al die hollanders in de buurt![]()
Hier se. Mijne buurman. WelkomOp het gemak he Bernie!

Nu ja, dat zal zo ook wel zijn. ik vind heel de discussie erover gewoon grappigjuiste naam is gewoon frikandel, staat op elke doos waar ze die ook maar verkopen.
`Voor een tientje kun je je inschrijven,`: de eerste die zo`n zin uitspreekt in Vlaanderen krijgt een frikandel tegen zijn bakkes.![]()
De kans van je leven: win 10.000 euro door frikandellen te eten
Een mooie geldprijs binnenslepen door zoveel mogelijk frikandellen te eten? Dat kan binnenkort tijdens het kampioenschap in Gent.www.kookfans.nl
Met curryworsten ga je zulke bedragen niet winnen.. Enkel de prijs voor woordverkrachter valt er daarmee te winnen.
Ja en ook naar château Meiland als standaard voor de Planckaerts.`Voor een tientje kun je je inschrijven,`: de eerste die zo`n zin uitspreekt in Vlaanderen krijgt een frikandel tegen zijn bakkes.
`het verorberen van de laatste gefrituurde staaf ` - ze kunnen hun staaf ergens steken en van mij mag dat onder het toeziend oog van de jury.
Stop met Hollanders als referentie te gebruiken voor onze vlaamse taal, of luister je ook naar Gerard Joling en consoorten als standaard voor goede vlaamse muziek?